آمادگی اتریش برای اهدای یک میلیون دوز واکسن طی دو هفته آتی به ایران

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اتریش به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو و مشورت کردند.

به گزارش روابط عمومی ، طرف اتریشی امروز در گفتگوی تلفنی شالنبرگ ، وزیر امور خارجه اتریش و حسین امیرعبداللهیان ، آغاز به کار وزیر امور خارجه کشورمان را تبریک گفت و از آمادگی اتریش برای توسعه همکاری و اهداء یک میلیون دوز واکسن در دو هفته آینده خبر داد. وی از جمهوری اسلامی ایران برای کمک هایش در تخلیه شهروندان اتریشی از افغانستان تشکر کرد و بر لزوم تبادل نظر درباره از سرگیری مذاکرات بین شورای امنیت سازمان ملل متحد و وین تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی بر همکاری های اقتصادی و تجاری به ویژه در زمینه های صنعت ، کشاورزی ، علم و فناوری تمرکز کرد و برای همکاری بیشتر در زمینه واکسن ها اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص برجام بار دیگر تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با صبر و حوصله راهبردی در برابر خروج آمریکا و بی عملی طرف اروپایی سهم عمده ای در حفظ برجام داشته است و اکنون زمان دیگر احزاب برجام فرا رسیده است. به همکاری و اجرای عملی تعهدات خود.

امیر عبداللهیان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکرات حمایت می کند ، افزود: “اما مذاکرات برای مذاکره پذیرفته نمی شود.”

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد نشست بغداد ، این ابتکار را بستری مناسب برای همکاری های درون منطقه ای خواند. ایالات متحده آمریکا. “ما شاهد ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی ، قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم و ​​ابومهندس المهندس ، فرمانده عالی عراق بودیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل