جدیدترین نمای ساختمان با سرامیک

جدیدترین و به روز ترین طرح های سرامیک نمای ساختمان

سنگ نما ساختمان: در مطالب قبل به ، و که هر کدام طرح های مدرن و کاربردی داشتند، پرداختیم. در این مطلب به نمای ساختمان سرامیک که دارای زیبایی و ویژگی های خاصی است، می پردازیم. البته برای بهره بردن از مزایای نمای سرامیک، به چگونگی نصب و پیاده سازی آن در نما هم بستگی دارد. به طور کلی به خاطر قابل کنترل بودن طراحی و نصب سرامیک ها و همچنین زیبایی و جذابیت خاصی که به نمای بیرونی ساختمان ها می بخشند، بسیار پرطرفدار هستند. گفتنی است سرامیکی که در دکوراسیون داخلی منازل مثل و پذیرایی و… استفاده می شود با سرامیکی که برای نمای ساختمان به کار می رود، متفاوت است.

برای نمای خارجی ساختمان ها مخصوصا در مناطق سردسیر بهتر است از سرامیک استفاده شود. زیرا سرامیک باعث می شود که آب کمتری جذب ساختمان شود. همچنین از سرامیک به عنوان یک ضد رطوبت و عایق در مناطقی مثل شمال و یا جنوب که رطوبت خیز هستند، استفاده می شود. چرا که به عنوان مانع عمل کرده و از ورود رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

 روش های نصب سرامیک در نما

خرید سنگ نما: برای نصب سرامیک نمای ساختمان البته بسته به نوع سرامیک، از دو روش ملات دار (روش قدیمی است) و خشک  استفاده می شود.

سرامیکی که با روش ملات دار نصب می شود بایستی قابلیت جذب آب در پشت آن وجود داشته باشد و برای ساختمان هایی با ارتفاع زیاد نیز به نما اسکوب گردد. در این روش که وقت گیر است بایستی دقت کرد تا اتصال بین ملات و سرامیک محکم باشد در غیر این صورت با وارد شدن ضربه کوچکی به ساختمان و یا شوک حرارتی، سرامیک از نما جدا می شود.

در روش خشک برای نصب سرامیک نمای ساختمان, ملات وجود ندارد  و از پیچ و قلاب برای نصب سرامیک استفاده می شود. ابتدا گیره های آهنی بر روی ساختمان نصب می شود و بعد سرامیک بر روی نما، به گیره ها متصل می شود. در این روش سرامیک ها با فاصله بسیار کمی از یکدیگر ( چند میلیمتر) نصب می شوند تا در صورت انقباض و انبساط از شکسته شدن آن ها جلوگیری شود. در پشت سرامیک ها نیز توری فلزی و یا پلاستیکی قرار داده می شود تا از در صورت جدا شدن آن ها از ساختمان، از سقوط و شکسته شدنشان جلوگیری شود.

در اجرا و پیاده سازی نمای ساختمان سرامیک, روش خشک نسبت به روش ملات دار بسیار بهتر است و مزایای بیشتری هم دارد.  زیرا وقت گیر نیست، نصب سرامیک راحت و آسان انجام می شود بدون اینکه نخاله ای از آن باقی بماند. در ادامه انواع طرح های به روز و شیک سرامیک نمای ساختمان را مشاهده می کنید.

امیدواریم طرح های مدرن و شیک سرامیک نمای ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری مورد پسند شما عزیزان سایت زیبایی خانه واقع شده باشند

 مزایای استفاده از نمای سرامیک چیست؟

استفاده از نمای سرامیک در ساختمان علاوه بر زیبایی بصری، مزایای دیگری نیز دارد. بهتر است بدانید که سرامیک های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی مانند سرامیک کف آشپزخانه، سرامیک پذیرایی و … با سرامیک ساختمان نما متفاوت است. سرامیک های به کار رفته در نما سرامیک خشک یا تمام رنگ است که علاوه بر زیبایی از دوام بالایی نیز برخوردار است. از این نما می توان برای اهداف مختلفی از جمله اداری، تجاری، مسکونی، داخلی، ایستگاه مترو، ترمینال و … استفاده کرد. استفاده از این نما در زمینه معماری بسیار مفید است. اما جنبه های مثبت نمای سرامیک چیست؟

  1. سازگاربودن نمای سرامیکی با شرایط مختلف آب و هوایی
  2. سبک بودن نمای سرامیکی
  3. مقاومت شیمیایی بالا
  4. مقاومت در برابر اشعه uv
  5. مقرون به صرفه بودن
  6. تنوع زیاد در طرح سرامیک

عایق استفاده از نمای سرامیک ساختمان

عایق نبودن نمای سرامیک به سرما و گرما

  1. عایق نبودن نسبت به صدا
  2. نمای سرامیکی بازتاب نور دارد.
  3. استفاده از سرامیک در نما به دلیل مشخص بودن بندهای آن و مشکل پیوستگی باعث می شود تا زیبایی ساختمان کاهش پیدا کند. البته با استفاده از روش های نصب می توان تا حدودی مشکل پیوستگی آن را کاهش داد.
  4. عدم مقاومت در تغییرات جوی

 استفاده از سرامیک در نمای مدرن

سرامیک در نما مدرن به دو صورت انجام می شود، شیوه خشک و شیوه ملات دار باید توجه به نوع سرامیک داشت. چرا که سرامیک مخصوص نما با سرامیک عادی دیوار و کف متفاوت است و در صورتی که قرار است با ملات نصب گردد حتما باید قابلیت جذب در پشت سرامیک وجود داشته باشد و اگر در ارتفاع نصب می شود حتما به نما اسکوپ گردد. اما در شیوه خشک کاملا متفاوت است. در این شیوه نصب سرامیک، ابتدا نما آهن کشی میشود و سرامیک توسط نگهدارنده های مخصوص به زیر سازی متصل میگردد. بهتر است در پشت این سرامیک ها لایه توری پلاستیکی و یا فلزی قرار بگیرد تا در صورت شکسته شدن از سقوط آنها جلوگیری شود. همچنین در هنگام نصب سرامیک در نما به شیوه خشک فاصله ای چند میلیمتری بین

سرامیک ها گذاشته میشود که هم از شکسته شدن آنها در اثر انقباض و انبساط جلوگیری میکند و هم زیبایی بیشتری دارد.

 انواع چسب و مواد برای چسباندن سرامیک

چسب پودری پلیمری تک جزیی بر پایه سیمان و فیلرهای معدنی و افزودنی پلیمری تولید شده است..
از چسب پودری پلیمری تک جزیی برای وصل کردن مواد پایه معدنی از جمله کاشی و سرامیک و بلوکهای سبک با اطمینان میتوان استفاده گرد . چسب پودری پلیمری ، چسب فوق تک جزیی بوده و مواد پلیمری بصورت پودر در آن وارد شده که همین مزیت استفاده از چسب پودری پلیمری تک جزیی را در مقایسه با چسبهای دو جزیی بسیار راحت میکند..
استحکام چسب پودری پلیمری تک جزیی حداقل دو برابر ملاتها معمولی از خصوصیات قابل ذکر چسب پودری پلیمری تک جزیی بوده که برای اتصال سنگهای نما بسیار با اهمیت میباشد.
چسبندگی زیاد چسب از خصوصیت قابل ذکر چسب پودری پلیمری تک جزیی میباشد که کار را برای اتصال کاشی و یا مصالح دیگر بسیار راحت میکند

استفاده از نمای سرامیک نقش به سزایی در زیبا سازی فضا داخلی و خارجی دارد
در هنگام نصب سرامیک جهت اطراف بازشو ها، خرپشته و فلاشینگ ها چنانچه از سرامیک استفاده می شود . بایستی قبل اجرای سرامیک از پوشش عایق رطوبتی و حرارتی استفاده شود.

در سیستم هایی که از سرامیک خشک به عنوان نمای اصلی استفاده می شود، به دلیل اینکه کلیه مصالح در معرض عوامل جوی قرار دارند، بایستی اجزای کار در مقابل زنگ زدگی مقاوم باشند.
در این نوع سیستم ها به دلیل اینکه پروفیل های عمودی آلومینیومی از میان درز سرامیک ها دیده می شوند، به جهت زیبایی بیشتر این پروفیل به رنگ مشکی رنگ آمیزی می شود.
درز میان سرامیک ها 6 یا 8 میلی متر تنظیم می شود. باز بودن این درزها این امکان را فراهم می آورد که هوا در پشت سرامیک ها جریان داشته باشد و از ایجاد تقطیر در پشت سرامیک ها جلوگیری به عمل آید.
جهت عایق شدن دیوارهای خارجی می توان از فضای مجوف موجود میان سرامیک ها و دیوارهای خارجی جهت نصب مواد عایق صوتی و حرارتی استفاده کرد.
جهت اطراف بازشوها (پنجره ها)، خرپشته و فلاشینگ ها چنانچه از سرامیک خشک استفاده می شود، بایستی قبل از اجرای سرامیک ازپوشش عایق رطوبتی و حرارتی استفاده شود. استفاده از ورق های آلومینیوم کامپوزیت هم در این محل ها مناسب است.

 نکات مهم استفاه از نمای سرامیک ساختمان

منبع : ایران سنگ

خروج از نسخه موبایل