حجم آب سد مخزنی شاه قاسم در وضعیت مطلوبی قرار دارد

گردشگری

روابط عمومی / کوگیلویه و بویراحمد رئیس شرکتهای آب منطقه ای کوهگیلو و بویراحمد ، سد شاه قاسم گفت: وضعیت مخزن و احتمال تأمین آب برای رسیدن به پایین تر آن امسال مطلوب بوده است.

“آرش Musle” با اعلام این خبر ، خاطرنشان کرد: سال گذشته و امسال این سد به دلیل باران باران سرریز شده بود و اکنون از نظر اعداد در بهترین شرایط قرار دارد: مخزن شاه قاسم – اولین سد در استان – در سال 1373 توسط مقام معظم رهبری ساخته شد. یکی از برکات این بازدید ، تأمین 1500 هکتار آب از آبهای زیرین آن ، توسعه گردشگری در 5 کیلومتری شهر یاسوژ ، پمپاژ و تقویت آبخوان آهکی اطراف است. این سد که هم اکنون آب شرب چاه های آهکی منطقه را تأمین می کند ، جریان آب باران بویژه در زمستان و بهار دهه 1970 را رصد می کند. اعلام وصول.

به گزارش روابط عمومی ، دفتر روابط عمومی منطقه‌ای كوگیلو و بویراحمد اظهار داشت: هم‌اكنون 8.9 میلیون مترمكعب سد 9 میلیون مترمكعب سد كاملاً پر شده و 300 لیتر آب كشاورزی كه از دبی جاری شده بود تحویل داده شد. “برای تثبیت این سد ، برای بازسازی آن 10 میلیارد ریال از صندوق ملی هزینه خواهیم کرد. ما امیدواریم که کشاورزان و بهره برداران عزیز الگوی کشت را حفظ کرده و برای استفاده از سیستم های جدید کشاورزی انگیزه لازم را داشته باشند. ” فضای بیشتری را از طریق این سد اختصاص دهید.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل