خاصیت هنر، ماندگاری آن در جامعه است

روابط عمومی/خراسان شمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی، خاصیت هنر را در ماندگار بودن آن دانست و بر ادامه‌دار بودن برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد.

حسن ناهیدی ۱۹ شهریور ماه در آیین سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به میزبانی خراسان شمالی اظهار کرد: بی‌شک آنچه امروز شما هنرمندان جوان در خراسان شمالی خلق می‌کنید، مورد بهره‌برداری آیندگان قرار خواهد گرفت.

وی، هنر را زائیده تلاش هنرمندان برشمرد و افزود: باید قدر هنر و هنرمند را دانست و از این اقدامات و برنامه‌ها به صورت جدی حمایت کرد.

رئیس ستاد استانی سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در خراسان شمالی نیز ضمن تقدیر از فرصت ایجاد شده برای میزبانی استان بیان کرد: حضور ۱۷۴ هنرمند از میان ۱۲۳۳ شرکت کننده نشان دهنده حضور نخبگانی است که نسل بالنده هنرهای تجسمی ایران زمین هستند.

تقی صادقی به برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده در دل این رویداد نیز اشاره و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم شور و نشاط این جشنواره را از این طریق مضاعف کنیم.

دکتر مینا صدری دبیر سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران نیز این جشنواره را به واسطه برگزاری در استان‌های مختلف، رویدادی سراسر پویا و پرشور و نشاط خواند و گفت: میزبانی استان‌های مختلف، انگیزه مضاعفی را ایجاد و آن را در اذهان ماندگار می کند.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره شاهد تکثر آثار و شرکت کنندگان نسبت به دوره قبل بودیم و رکورد میزان شرکت کنندگان در این دوره شکسته شد، اظهار امیدواری کرد که این دوره بتواند زمینه‌ساز انگیزه بیشتر و تولید آثار با کیفیت‌تر برای دوره بعد باشد.

صدری این جشنواره را فرصتی مغتنم برای شرکت کنندگان جوان دانست تا به خوبی از حضور استادان بهره گرفته و به خلق اثر هنری بپردازند.

وی شناسایی استعدادهای جوان در استان‌ها و ارتباط هنرمندان جوان با اساتید را اقدام اثرگذار این رویداد هنری دانست.

به گزارش روابط عمومی، هنرمندان راه یافته به جشنواره سی و یکم تجسمی فجر با حضور در کارگاه‌های این رویداد ملی «همان به که نیکی بود یادگار» که شعار این دوره از جشنواره و برگرفته از اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی است را روایت و از نگاه هنری خود به خلق اثر پیرامون آن می‌پردازند.

برگزاری کارگاه‌های هنری، دوره‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه از آثار هنرمندان تجسمی استان، دیدار با هنرمندان پیشکسوت تجسمی، بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی استان و تماشای اثر نمایشی آداب شکار روباه در زمره برنامه‌های جنبی جشنواره است.

سی‌ و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری مینا صدری در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه‌سازی، نقاشی، نگارگری، هنر سرامیک و رسانه‌های هنری جدید توسط اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ۱۹ تا ۲۳ شهریور ماه به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل