درمان پیر چشمی با کمرا

یکی از روش های جراحی که می تواند نیاز به عینک نزدیک را کاهش دهد، لیزیک است. به این معنی که با یا سایر  (، ، ،، ،، و …) یک چشم (معمولا چشم غالب) به طور کامل برای دید دور اصلاح می شود و چشم دیگر تعمدا کمی نزدیک بین اصلاح می شود تا فرد دید نزدیک خوبی پیدا کند. 

لیزیک تک چشمی می تواند برای کاهش مشکلات دید نزدیک ناشی از پیر چشمی موثر باشد، زیرا چشمی که کمی نزدیک بین باشد، می تواند اشیاء نزدیک را بدون عینک واضح ببیند. بنا بر این پس از لیزیک تک چشمی، چشم غالب مسئول وضوح دید دور و چشم غیر غالب مسئول دید واضح نزدیک خواهد بود. برای خرید کرم بوتاکس گاتیو با مشاوران ما در ارتباط باشید.

هر نوعی از اصلاح تک چشمی – چه با لنز تماسی و چه با لیزیک و یا سایر روش ها، محدودیت هایی از نظر دید ایجاد می کند. از آنجایی که هر دو چشم به صورت تیمی واحد با هم کار می کنند، با اصلاح تک چشمی دید دور به وضوح زمانی که هر دو چشم برای دور اصلاح شده اند، نخواهد بود.

با این وجود اکثر افرادی که تحت عمل لیزیک تک چشمی قرار می گیرند، چون بدون عینک دید قابل قبولی برای همه فواصل دور و نزدیک دارند، احساس رضایت نسبی دارند و کاهش اندک وضوح دید دور را در مقایسه با ارزش بدست آوردن دید نزدیک ترجیح می دهند.

همچنین اگر فردی بعد از لیزیک تک چشمی نیاز به وضوح دید دور بهتری برای فعالیت های خاصی مثلا رانندگی در شب داشته باشد، می تواند در این مواقع از عینک یا لنز تماسی استفاده کند.

افرادی که تحت جراحی منو ویژن لیزیک قرار گرفته اند ( یعنی یک چشم انها برای نزدیک و چشم دیگرشان برای دور اصلاح شده است ) میتوانند برای برخورداری از دید عالی برای اشیا ریز کاملا نزدیک از یک عینک نزدیک مخصوص برای اینکار استفاده کنند.

عمل جراحی لیزیک

کمرا برای برای کاهش یا حذف نیاز به عینک برای دید نزدیک در افراد 45 تا 60 ساله طراحی شده است. این افراد دید خوبی برای دور دارند ؛اما به علت پیر چشمی دید نزدیک خوبی ندارند.

کمرا بسیار کوچک و ظریف است بطوری که قطر آن 3.8 میلیمتر و ضخامت آن 6 میکرون است. رنگ آن مات است و سوراخی به قطر 1.6 میلیمتر در مرکز دارد.

این وسیله به کمک جراحی در مرکز قرنیه و مستقیما در جلوی مردمک چشم کار گذاشته می شود. سوراخ مرکزی کمرا شبیه اثر سوراخ ریز دوربین عمل کرده و دامنه دید را وسعت می بخشد. این مسئله باعث واضح شدن دید نزدیک و در عین حال باقیماندن وضوح دید دور می شود.

به طور معمول کمرا در چشم غیرغالب کارگذاشته می شود. این کار باعث می شود هر دو چشم برای دور دید واضحی داشته باشند و در همان حال چشمی که کمرا دارد برای نزدیک دید خوبی پیدا کند.

تمامی بانوان در هر رده سنی می‌توانند برای برطرف کردن هاله سیاه اطراف چشمان خود و تمام چروک‌های ریزی که در این ناحیه ایجاد شده، از کرم دور چشم برای سیاهی استفاده کنند.

عمل کارگذاری کمرا کمتر از 15 دقیقه زمان می برد و و حتی در مطب قابل انجام است.  نیازی به بخیه نیست. زمان بهبودی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما اغلب افراد می توانند طی 24 تا 48 ساعت پس از جراحی به کار و زندگی معمول برگردند. 

یکی از روش های جدید جراحی پیرچشمی بر روی قرنیه به نام اینتراکور نامیده می شود که نتایج اولیه آن امید وار کننده است. در روش اینتراکور با استفاده از در عمق ضخامت قرنیه و بدون دستکاری سطح آن تغییراتی ایجاد می شود تا فرد بتواند نزدیک را بهتر ببیند. چون سطح قرنیه دستکاری نمی شود احتمال عوارضی مثل عفونت، التهاب و …..کمتر است.

بر اساس گزارش محققان با این عمل، توانایی خواندن نوشتها های ریز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. این عمل در اروپا برای افراد پیرچشمی که دوربینی دارند، تائید شده است.

به طور کلی ریسک ابتلا به پیر چشمی ، در پی برخی عوامل افزایش می یابد که این عوامل عبارتند از :

بالا رفتن سن : همانطور که پیشتر نیز اشاره شد ، در عمده موارد، در افراد بالای 40 سال نمود می یابد ؛ از این رو می توان گفت که افزایش سن از موثرترین عوامل خطر در بروز آن محسوب می شود.

ابتلا به برخی بیماری ها : برخی بیماری ها، اعم از دیابت ، بیماری های قلبی ، فلج چندگانه و غیره و همچنین ابتلا به دوربینی ( یکی از اختلال انکساری چشم )، از جمله مواردی هستند که ریسک ابتلا به پیر چشمی را تشدید می کنند.

برخی داروهای خاص : گاها به دنبال مصرف برخی داروهای خاص، نظیر انواع آنتی هیستامین و داروهای ضد افسردگی بروز می کند.

انواع پیرچشمی

پيرچشمی دارای انواع مختلفی است که پزشک با انجام معاینه نوع آن را تشخیص می دهد. در ادامه انواع پیر چشمی را نام برده و هر یک را به طور مختصر آن را بیان می کنیم:

پير چشمی اولیه : این نوع پیرچشمی همانطور که از نامش پیداست اولین و ابتدایی ترین نوع پيرچشمی می باشد. در این نوع ممکن است فرد بیمار در هنگام خواندن حروف ریز دچار مشکل شود.

پیر چشمي عملکردی : این نوع بیشتر برای افرادی که دارای چشم های نزدیک بین هستند اتفاق می افتد. زمانی شما متوجه آن خواهید شد که در نزدیک بینی نیز دچار مشکل های شدیدی شده باشید.

پير چشمي مطلق : در این نوع مدل فرد دیگر نمی تواند به درستی بر روی اشیای نزدیک تمرکز کند، به نوعی می توان گفت چشم نمی تواند بر روی اشیاء نزدیک فوکوس کند.

پیر چشمی زودرس : این اصطلاح زمانی به کار برده می شود که فرد قبل از رسیدن به سن 40 سالگی دچار اين بيماري مي شود.

پير چشمی شبانه : این مدل نیز زمانی اتفاق می افتد که شما در شب یا در نور های کم نتوانید به درستی اشیای نزدیک را ببینید و بر روی آن ها تمرکز کنید.

چه کسانی در معرض پیرچشمی هستند ؟

مهمترین عامل خطر در این عارضه افزایش سن می باشد. بیشتر افراد تا قبل از 40 سالگی نیمی از توانایشان در تمرکز بر اشیاء نزدیک از دست می دهد و به مرور زمان پس از این سن دچار پير چشمی می شوند. اما در بعضی از افراد علائم ذکر شده بیشتر می باشد.
اگر شما نیز مشکلات ذیل را داشته باشید در معرض خطر پير چشمي زودرس خواهید بود:

پیرچشمی 

برای درمان بیماری پير چشمي ، راه های متفاوتی هم چون استفاده از عینک و لنز تماسی وجود دارد ؛ اما قطعی ترین راه درمان بیماری پير چشمي ، جراحی با لیزر ( کاشت کمرا ) می باشد. کرم ۵کاره بوتاکس گاتیو در دو حجم 30 و 50 میل تولید شده است.

با توجه به پیشرفت لیزر در علم پزشکی جدیدترین روش درمان بیماری پير چشمي به این صورت می باشد که متخصص چشم با استفاده از لیزر قطعه ای به نام کمرا را در داخل قرنیه بیمار کار می گذارد و بدین وسیله این بیماری را درمان می کند. امروزه در سراسر دنیا قطعی ترین روش درمانی برای پير چشمی ، کاشت درون چشمی کمرا می باشد و بسیاری از افراد از این روش درمانی ، نتیجه گرفته اند. تکنیک کمرا ، را نمی توان در هر دو چشم بیماران به کار برد و این قطعه تنها در یکی از چشمان آن ها کار گذاشته می شود.

خروج از نسخه موبایل