رازگشایی از یک خبر جنجالی: پشت پرده جهش ۱۵ پله ای سرعت اینترنت ایران در جهان در اوج فیلترینگ!

به گزارش فناوری سرویس روابط عمومی، مرجعی که وزارت ارتباطات زمانی در گزارش سالانه خود مدعی شده بود، بر اساس آن، وضعیت سرعت اینترنت و جایگاه ایران در رتبه بندی دسترسی به سرعت اینترنت در سال گذشته بهبود یافته است. جدیدترین رتبه‌بندی ماهانه، کاربران اینترنت یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌گیرترین فیلترهای تاریخ اینترنت ایران را پشت سر گذاشتند، خبر صعود ۱۵ پله‌ای ایران در رتبه‌بندی سرعت اینترنت اعلام شد.

زمانی که در اسفند ماه وزارت ارتباطات بر اساس داده های این سایت در یک سال گذشته خبر بهبود پنج مرحله ای ایران در شرایط دسترسی و سرعت اینترنت جنجال برانگیز شد. در شرایطی که اعتراضات فراوانی نسبت به بی کیفیتی اینترنت از سوی مردم و داده های مختلف مبنی بر اختلال از طریق بلوک های نت وجود داشت، یکی از سایت های مرجع جهانی اینترنت و همچنین گزارش رسمی شرکت رگولاتوری از اختلالات مختلف و کاهش سرعت دسترسی به اینترنت بین المللی، آنها ব্বাধ্তা ক্র্ত্যান্য ক্ত্যাত عدل تالبی فعال در حوزه فناوری که هم اکنون به دلیل اتفاقات اخیر در بازداشت به سر می برد، گزارش یک ساله وزارت ارتباطات را با اشاره به مرجع مرجع به چالش کشید. درست مانند سایر فعالان این حوزه، به عنوان مرجع و سرعت سنج برای سنجش سرعت اینترنت، داده ای رسمی است که با الگوی کاربران اینترنت در ایران همخوانی ندارد!

اسپید نت چیست و چه کاربردی دارد؟

راز یک خبر جنجالی: 15 قدم تا بالای صفحه، سرعت اینترنت در ایران در جهان در اوج فیلترینگ است!

این سایت سریع است، ادعا می کند که روشی قطعی برای آزمایش سرعت و عملکرد اتصال اینترنت دارد و می تواند ادعای سلامت خود را بر اساس بیش از 10 میلیون آزمایش هر روز اثبات کند. علاوه بر این، طبق گزارش اسپیدتست، این سایت از زمان تأسیس (2006) تاکنون 40 میلیارد آزمایش انجام داده است.

شاید ادعای سایت درست باشد، اما به دلایل متعددی که بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری کشور به آن اشاره کرده اند، این سایت برای سنجش سرعت اینترنت در ایران قابل اعتماد نیست.

چرا آمار ایران وسط فیلترینگ بالا رفت؟

به گزارش روابط عمومی، یکی از دلایل مهم جایگاه بالای ایران در رتبه بندی سپیدنت بین المللی بودن سازوکار این سایت است.

این سایت سرعت و کیفیت اینترنت را بر اساس یک سرور انتخابی که پیش فرض آن نزدیکترین سرور در داخل کشور است تست می کند. این یعنی اندازه گیری اینترنت بر اساس سروری که بر اساس شبکه ملی اطلاعات ایران کار می کند. تعریف واضح تر است، یعنی بدون در نظر گرفتن تمام اختلالات ایجاد شده و محدودیت های در نظر گرفته شده برای اینترنت، این سایت یک سرور بدون وقفه و اختلال در نظر گرفته می شود که بر اساس استفاده از اینترنت کار می کند.

چرا بین تعداد سرعت و کیفیت واقعیت در ایران تفاوت وجود دارد؟

آنچه Speednet اندازه گیری می کند تعداد دسترسی به اینترنت ملی و کیفیت آن است، اما بیشتر اینترنت مورد استفاده افراد، مشاغل و کارکنان فناوری در کشور مربوط به اینترنت بین المللی است، بنابراین سایت برای اندازه گیری سرعت استفاده می شود. اینترنت داخلی کیشور گزینه مناسبی نیست. آمار رسمی جدیدی از نسبت اینترنت بین المللی به اینترنت داخلی در کشور وجود ندارد، اما از آنجایی که طرح و معماری شبکه ارتباطی به تصویب شورای عالی فضای مجازی و بر اساس شورای عالی فضای مجازی رسیده است، این وزارتخانه سازمان ارتباطات موظف است در زمان تکمیل شبکه ملی اطلاعات، نسبت ترافیک اینترنت داخلی به ترافیک اینترنت بین‌المللی در این سند به 70 درصد ترافیک اینترنت پهن باند بین‌المللی و 30 درصد ترافیک اینترنت پهن باند ملی برسد. عیسی زرپور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، تنها 50 درصد شبکه ملی اطلاعات در ایران فعال شده است که در نتیجه آن اختلالات و محدودیت‌هایی در اینترنت بین‌المللی ایجاد شده است و این به این دلیل است که چندین ساعت از شبکه ملی اطلاعات ایران روزی دسترسی کاربران به بیش از 70 درصد اینترنت پهن باند بین المللی قطع شد و فقط اینترنت ملی در دسترس بود.

این البته کاملا بدون ملاحظه است و در بسیاری از اپلیکیشن ها مانند واتس اپ و اینستاگرام از فیلترینگ قوی استفاده می شود و دسترسی به تلگرام نیز بر اساس توانایی پروکسی در پشتیبانی از این اپلیکیشن و راه های دور زدن فیلتر حتی با فرار از سوراخ ها است. اینترنت ملی شده است.
فراموش نمی کنیم که اکثر کاربران اینترنت در ایران از طریق گوشی های هوشمند و شبکه های اینترنت موبایل به اینترنت دسترسی دارند.
بر این اساس افزایش رتبه سرعت اینترنت موبایل و پایدار در کشور در حالی که امکان دسترسی به اینترنت در سطح بین المللی وجود نداشت، از نظر کاربران و تجربه کاربری که در این مدت داشتند بسیار عجیب است. اما آخرین آمار این سایت که مربوط به ماه «شهریور» است، حاکی از آن است که میانگین سرعت اینترنت با ایران در بین 131 کشور به رتبه 54 رسیده و در صدر فهرست کشورها قرار دارد. گفته می شود در سال گذشته، بالاترین رتبه ای که ایران توانسته به دست بیاورد، در ماه گذشته بوده است که به رتبه 69 دست یافته است!
чанд амар жалбы бряй программы программы программы менятрий компаниятный!
دیروز خبرگزاری ایرنا گزارش داد که کشور به طور ناگهانی در وضعیت اضطراری قرار گرفت. بر اساس آمارها، اگر وزارت ارتباطات بر اساس عملکرد سال 1400 گزارش عملکرد جدیدی ارائه دهد، دستاورد رویایی نامیده می شود، اما حتی ایرنا نیز در این گزارش اشاره کرده است که با توجه به نوع الگوی مصرف و نوع مصرف دسترسی به اینترنت بینام، این عدد قابلیت تعمیم به وضعیت فعلی جوانان را ندارد!

کند امار ایکی به ناریتی سید نت از نت ملی ایران

«میان» سرعت اینترنت موبایل با 15 پله بهبود هم اکنون به رتبه 54 رسیده است. بر اساس این شاخص، سرعت اینترنت تغییر ثابتی نداشته و همچنان در رتبه 147 قرار دارد.
سرعت دانلود “میانگین” اینترنت اکنون 35.36 مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود 10.70 مگابایت بر ثانیه و تاخیر 30 میلی لیتر و جیتر 10 میلی لیتر است.
متوسط ​​سرعت دانلود اینترنت 10.44 مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود 1.49 و میانگین تاخیر 29 میلی لیتر است.
وقتی صحبت از سرعت «متوسط» اینترنت به میان می‌آید، رتبه کشورها به طور کلی کاهش می‌یابد، زیرا شاخص «متوسط» میانگین یک گروه را در نظر می‌گیرد و کشورهای زیادی در جهان هستند که سرعت اینترنت آنها بسیار بالاتر از سرعت جهانی است. شاخص ها است.
سرعت اینترنت «متوسط» در ایران ثابت و باثبات است و با افزایش شاخص به جایگاه متوسط ​​صعود کرده است. رتبه اینترنت همراه در کیشور 9 رتبه افزایش یافته و اکنون به رتبه 67 و اینترنت ثابت به رتبه 142 رسیده است.
متوسط ​​سرعت دانلود اینترنت موبایل 49.33 مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود 13.85 مگابایت بر ثانیه و میانگین تاخیر 34 میلی ثانیه است.
سرعت دانلود اینترنت “Miangin” 23.47 مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود 13.68 مگابایت بر ثانیه و میانگین تاخیر 0 میلی لیتر است.
این سایت علاوه بر رصد وضعیت سرعت اینترنت در کشورها، آماری از میانگین و متوسط ​​سرعت جهانی اینترنت را نیز ارائه می دهد.
“میانگین” سرعت دانلود جهانی اینترنت موبایل 33.17 مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود 9.3 مگابایت بر ثانیه و میانگین تاخیر 28 میلی ثانیه است.
سرعت «متوسط» اینترنت در کشورهای جهان نیز به همین شکل است.
متوسط ​​سرعت دانلود جهانی اینترنت موبایل 84.60 مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود 15.02 مگابایت بر ثانیه و میانگین تاخیر 35 میلی ثانیه و در اینترنت سرعت دانلود 143.43 مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود 81.22 مگابایت بر ثانیه است. دوم، و میانگین تاخیر 18 میلی ثانیه است.

الگوی مصرف اینترنت در ایران چگونه است؟


در چند روز گذشته آمار و جداولی از فضای ابری منتشر شده است که نشان می‌دهد بین استفاده از اینترنت و اختلالات و محدودیت‌های ایجاد شده در دسترسی بین‌المللی اینترنت و استفاده از اینترنت همبستگی معناداری وجود دارد. از جمعیت بالغ بر 75 میلیون کاربر اینترنت ایرانی که 90 درصد آنها با تلفن همراه به این شبکه ها متصل می شوند، هر بار که اینترنت پهنای باند بین المللی قطع می شود، میزان استفاده از اینترنت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و پس از اتصال مجدد، سطح استفاده از شبکه به حالت قبل باز می گردد. یعنی در روزهایی که اینترنت به طور متوسط ​​از صبح تا حوالی ساعت 16 حفظ می شد، الگوی استفاده عادی شکل می گرفت و با شروع محدودیت ها تا حدود ساعت 12 شب، میزان استفاده از اینترنت در ایران به کمتر از 20 درصد رسید. از حالت عادی. !

4141

خروج از نسخه موبایل