عمومی

عسل کنار طبیعی و رنگ تیره آن

رنگ واقعی عسل کنار تیره است

ساکارز یک نام علمی برای شکر است. نام علمی این درخت Ziziphus و سردهای از درختان و درختچه های تیغدار از تیره عنابیان است. در این موارد، فرد حساس میبایست از مصرف تمامی انواع عسل و محصولات مرتبط با زنبور عسل اجتناب نماید. با وجود اثربخشی آن، نمیتواند جایگزین رژیمهای غذایی سخت و دیگر توصیه های پزشکی مرتبط با درمان این بیماری گردد و باید در کنار آنها مصرف شود.

خواه با تهوع مربوط به آنفولانزای معده، مسمومیت غذایی یا یک سرماخوردگی فصلی مشترک روبرو شوید، میتوانید از مزایای پزشکی عسل کنار نهاوند بهره مند شوید. با اضافه کردن لیمو میتوانید خاصیت خلط آوری این ترکیب را افزایش دهید. اخیرا فروشگاه های در سطح شهر مشاهده می شوند که انواع محصولات مانند عسل و شیره را عرضه می کنند که به نسبت بازار و انواع بسته بندی ارزانتر تمام می شود. هنگامی که زنبورهای کارگر شهد را در سلول ها تخلیه می کنند، با بال های خود آن را هوا می دهند که رطوبت عسل کم تر و در برابر فساد مقاوم شود. به همین دلیل توصیه می شود افراد تا می توانند این عسل را مصرف نکنند؛ زیرا زنبور عسل شهد خود را از گل های مختلف و در مناطق مختلف برداشت می کند.

این یک منبع انرژی بوده که به راحتی جذب شده و گلیکوژن کبد را فراهم می کند و آن را برای شروع یک روز پرانرژی و به عنوان یک منبع انرژی قبل و بعد از ورزش ایده آل می کند. آیا عسل طبیعی جای شکر را می گیرد؟ این عسل به درمان بیماری هایی متعددی کمک می کند. این ترکیب به بهبود زخم کمک میکند، سرفه را کاهش میدهد، گلودرد را کاهش میدهد، انرژیدهنده و آنتی اکسیدان است. عسل از جمله ارزشمند ترین مواد غذایی و سرشار از سودمند ترین مواد حیاتی اعم از مواد آلی، معدنی، قند های طبیعی، انواع ویتامین ها است که برای تولید آن، زنبورعسل شهد بهترین گل ها را مکیده و پس از افزودن انواع آنزیم ها و انجام چند کنش شیمیایی، شهد را تبدیل به مایعی خوشبو، نشاط آور، نیروزا و شفابخش به نام عسل می کند.

عسل دارای طیف متنوعی از رنگ ها و طعم های مختلف است که با توجه به نوع شهد یا گل غالبی که زنبور عسل مصرف کرده است تعیین می شود. و در برخی موارد رنگ عسل به رنگ قهوه ای سوخته نیز متمایل می شود. از ویژگی های این نوع عسل که هنگام خرید عسل آویشن در تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن نیز می تواند مفید باشد، بوی بسیار خوش و در عین حال شدید و طعم خاص آن است.

سخت ترین و پرچالش ترین قسمت خرید عسل، تشخیص عسل اصل از عسل تقلبی است که با روش های مانند جایگزین کردن آب و شکر و یا شربت های مختلف به جای شهد گل اقدام به تولید عسل می کنند. خرید مرغوبترین عسل ایران نیز به روش اینترنتی امکان پذیر هست.در فروشگاهای مجازی مواد غذایی می توان انواع مختلف عسل را نیز خریداری کرد و به روش پرداخت آنلاین و یا پرداخت وجه درب منزل، هزینه آن را پرداخت نمود.

عسل هم یکی از محصولات فوق العاده و خوشمزه زنبورعسل می باشد. اضافه کردن ترکیب عسل و آویشن به آب و قرقره کردن آن، یکی از راههای مؤثر درمان عفونت دستگاه تنفسی است و التهاب را کاهش میدهد. همچنین قرار دادن کندوها در کنار بعضی از گل ها یا محصولات نیز می تواند عطر و طعم آن را تعیین کند.

فصول و گل هایی که شکوفا می شوند نیز می توانند بر طعم، رنگ و بافت عسل تأثیر بگذارند. کنار درختی با ارتفاع ۱۰ متر با برگ­های کوچک و قلبی شکل و رگبرگ­های برجسته و میوه خوراکی که رنگ آن قرمز و به اندازه میوه زیتون است می­باشد. از خواص درمانی عسل سیاه دانه می توان به این موارد اشاره کرد: عسل سیاهدانه مفید برای بیماریهای تنفسی، شکم درد، یبوست، مفید برای دردهای رحمی، درخشان کردن رنگ رو، قاعدهآور، مفید برای ضعف عمومی بدن، ازدیاد شیر، رفع سردرد، مقوی مغز و اعصاب.

زنبورهای عسل قبل از بازگشت به کندو و تبدیل شهد به عسل، از یک گل به گل دیگر پرواز می کنند و ماده ای به نام شهد را جمع آوری می کنند و دوباره به کندو باز می گردند. همچنین چای آویشن را برای درمان گلودرد مصرف میکردند. مانند سایر گونههای عسل، ترکیب عسل و آویشن نیز حاوی گرده گیاهی می باشد که گاهی مقدار آن بسیار زیاد است (تا 90 درصد). قدرت جذب آب عسل از دو جهت در فرآیند تولید و استفاده نهایی مهم میباشد.

این تأثیر ناشی از خاصیت ضد باکتریال و نرمکنندگی ترکیب عسل و آویشن میباشد. به این نکته توجه داشته باشید که نباید تا حداقل یک ساعت بعد از مصرف ترکیب عسل و آویشن برای بهبود زخم گلو ، چیزی بخورید یا بنوشید. مهم ترین نکته این که این گونه شبه عسل ها بدون کدر شدن و ته نشین شدن خیلی سریع و در زمانی کوتاه شکرک می زدند.

هر چند طبیعی بودن عسل نکته ای بدیهی است اما با این حال بسیاری از مردم بصورت ناخواسته عسل صنعتی و تغذیه ای را با نام عسل تک گل تهیه می کنند و در شناخت عسل طبیعی تک گل مشکل دارند. عسل گون که از تغذیه زنبورها از شهد این گیاه حاصل می شود، به دلیل داشتن رایحه و طعم آرام، بخصوص در میان خانم ها بسیار محبوب است و بسیاری از افراد به دلیل خوشمزگی و خواص دارویی منحصر به فرد، اقدام به خرید عسل گون می کنند.

سپس زنبورها سلول های لانه زنبوری را با موم بیشتری مهر و موم می کنند تا از عسل در هنگام نگهداری محافظت کنند. عسل باعث افزایش سطح گلوکز پلاسما در بیماران دیابتی در مقایسه با دکستروز و ساکاروز می شود. پردازش عسل باعث حذف اغلب مواد مغذی موجود در آن میگردد.

ترکیبات فنولیکی موجود در عسل ویژگی های ضد سرطانی دارند که می توانند از بسیاری از بیماری های سرطانی، ممانعت کنند. برخی از برندهای معروف عسل، فقط وظیفه بسته بندی عسل را بر عهده دارند و هر فصل عسل خود را از یک تولیدکننده تامین می کنند. در واقع وظیفه او تولید عسل نیست .

در واقع یکی از نشانه ­های اصالت و مرغوبیت عسل کنار طبیعی وجود همین کفهای خامه ای شکل هست. کاروتنوئید نیز یکی دیگر از آنتی اکسیدان های موجود در آن است که همه آنها سلولها را در برابر آسیبهای اکسیداتیو، محافظت میکنند. این شهد به زنبورهای درون کندو منتقل می شود و آن ها مایع شیرین را به صورت شربت غلیظ فرآوری کرده و در لانه زنبوری ذخیره می کنند.

در برخی از موارد نیز دیده شده است که فصل ها روی تقسیم بندی این ماده تاثیر گذاشته و شاهد استفاده از نام هایی مانند عسل بهاره یا پاییزه هستیم که بیانگر زمان تولید این ماده در آن فصل و از طریق گیاهان مختلفی که در آن موقع از سال روییده می شوند می باشد. عسل و آویشن میتواند با ایجاد یک لایه ضد التهاب بر روی دیواره داخلی روده، التهاب روده یا گاستریت را بهبود بخشد.

دکمه بازگشت به بالا