فارن پالیسی: تردیدی در واکنش قدرتمند ایران به حمله اسرائیل وجود ندارد

فارن پالیسی: تردیدی در واکنش قدرتمند ایران به حمله اسرائیل وجود ندارد

تارنمای فارن پالیسی در گزارشی پیرامون حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، نوشت: شهید زاهدی دارای قدرت بالایی بود. او فرد اصلی تصمیم گیر در هر اقدامی بود که سپاه پاسداران و نیروی قدس در سال‌های اخیر در سوریه و لبنان انجام می‌دادند. تردیدی نیست که طرف ایرانی واکنش قدرتمندی به این حمله نشان خواهد داد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ تارنمای فارن پالیسی، در گزارشی در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نوشت: این حمله به ۲ دلیل عمده با سایر حملات قبلی تل آویو متفاوت است.

این نشریه افزود: دلیل نخست فرد مورد هدف این حمله است. (سردار) محمدرضا زاهدی، که فرماندهی نیروی قدس سپاه در لبنان و سوریه را برعهده داشت، عالی‌رتبه‌ترین مقامی است که در این حمله جان خود را از دست داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: (شهید) زاهدی دارای قدرت بالایی بود. او فرد اصلی تصمیم گیر در هر اقدامی بود که سپاه پاسداران و نیروی قدس در سال‌های اخیر در سوریه و لبنان انجام می‌دادند. تردیدی نیست که طرف ایرانی واکنش قدرتمندی به این حمله نشان خواهد داد.

این گزارش می‌افزاید: دومین دلیل مکان وقوع این حمله است. این حمله هوایی یک ساختمان امور کنسولی در مجاورت سفارت ایران در دمشق را هدف قرار داد و موجب تخریب کامل ساختمان و آسیب دیدن مجتمع دیپلماتیک ایران شد.  

همچنین دالیا داسا، کارشناس امور خاورمیانه در مرکز روابط بین الملل بارکل در دانشگاه کالیفرنیا در این باره گفت: تأسیسات دیپلماتیک به عنوان مکان‌های ملی و حاکمیتی حفاظت شده تلقی می‌شوند. حمله به یک مکان دیپلماتیک مانند حمله به خاک یک کشور است. این عاملی است که احتمالاً می‌تواند بازی را تغییر دهد.

دکمه بازگشت به بالا