فرهنگ نوآوری و نوآوری فرهنگی از اولویت‌های وزارت علوم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدمهدی ذوالفقارزاده، روز دوشنبه «در افتتاحیه اولین رویداد ایران من، جان و جهان من» با اشاره به فرایند برنامه‌ریزی و طراحی این رویداد اظهار کرد: با توجه به ضعف‌هایی که در تولید محتوای گردشگری و موج ایران‌هراسی وجود داشت در نمایشگاه گردشگری دو سال قبل، تفاهم‌نامه همکاری معاونت‌های فرهنگی وزارت علوم و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایران برای برگزاری این رویداد ملی امضاء شد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشجویان در این رویداد که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان یزد و دانشگاه یزد، این استان و دانشگاه برای میزبانی این رویداد انتخاب شدند.

ذوالفقارزاده عنوان کرد: در معاونت فرهنگی وزارت علوم همواره بر استفاده از ظرفیت دانشجویان تاکید شده است. یکی از شاخص‌های مهم طراحی شده در دفتر سیاستگذاری برای ارزیابی فعالیت‌ها و عملکرد فرهنگی دانشگاه‌ها، میزان استفاده از ظرفیت دانشجویان در برگزاری برنامه‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از پنج اولویت وزارت علوم، فرهنگ نوآوری و نوآوری فرهنگی است و این مهم در فضای نوآوری اجتماعی تعریف می‌شود یعنی با استفاده از ذینفعان، مساله‌ای که خود ذینفعان با آن مواجه هستند را رفع کنیم.

ذوالفقارزاده اظهار کرد: شما دانشجویان بخشی از این ذینفعان هستید و امیدوارم در این رویداد و دوره آموزشی توانمندی‌هایتان ارتقای چشم‌گیری پیدا کند و تولیدات خوبی از ظرفیت‌های بالای گردشگری ایران و یزد و فرهنگ کشور به دست آید.

وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این رویداد از دل ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگ غنی کشورمان را بتوانیم مخابره کنیم.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: برگزیدگان این رویداد که حاصل این مسیر طولانی هستند نباید رها شوند این افراد بسیار با انگیزه هستند و می‌توان به آنها کارهایی را در حوزه گردشگری واگذار کرد.

دکمه بازگشت به بالا