متوسط استفاده از سموم برای تولید محصولات کشاورزی کمتر از میزان کشوری است

روابط عمومی / لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: “میانگین استفاده از سموم دفع آفات برای تولید محصولات کشاورزی در این استان کمتر از جمهوری است که نشان می دهد تولید بهبود یافته است.

اسفندیار حسنی مقدم امروز ، نهم مارس ، در جلسه ستاد حفظ نباتات لرستان: مصرف بیش از حد مواد سمی تهدیدی برای سلامت مواد غذایی است ، بنابراین استفاده اصولی از این مواد برای تولید محصولات کشاورزی ضروری است.

وی افزود: در سطح جهانی ، 65 درصد گرم در هر كیلوگرم محصول ، در ایران 35 درصد گرم و حدود نیمی از سموم جهان صرف محصولات كشاورزی می شود ، بنابراین تولید ناخالص داخلی این كشور سالم است. «

حسني مقدم با تمركز بر اجراي ابلاغيه رهبر معظم انقلاب كه براي ايمني غذا و سلامت غذا طراحي شده است: 30 تا 35 هزار تن در سال در لرستان و 1300 تن مواد سمي: از حشره كش ها در لرستان استفاده مي شود ، از جمله : سموم دفع آفات ، قارچ کش ها.

لرستان ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: این استان 4.7 هکتار زمین در کشور دارد اما 3.7 درصد سموم دفع آفات مصرف می کند ، بنابراین سلامت غذایی آن از متوسط ​​کشور بهتر است.

وی با تمرکز بر ارتقا management مدیریت حفاظت گیاهان به اداره کل گفت: مطابق با شرح وظایف و تأثیر دو اداره باغبانی و حفاظت گیاهان ، وام های این دو اداره 100٪ تخصیص یافت.

حسنی مقدم ادامه داد: مشارکت انسان برای مبارزه با آفات امری ضروری است ، بنابراین مدیران جهاد کشاورزی در رومشکان ، کوهدشت ، پلدختر ، چگنی و خرم آباد باید سفرهای میدانی را در دستور کار قرار دهند و مردم را رو در رو هدایت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خواستار “کالیبراسیون” کالیبراسیون آبپاش های استان شد و افزود: “هفت تا 10 درصد محصول زیر چرخ تراکتور خرد می شود.

وی با اشاره به رونویسی الکترونیکی گیاه پزشکی در ازنا و سلسله گفت: در حال حاضر 84٪ وام ملی و 16٪ توزیع استانی دارد اما به نظر می رسد این امر در بخش کشاورزی وجود نداشته باشد.

حسنی مقدم: 19 درصد تولید ناخالص داخلی ، 20 درصد اشتغال و 35 درصد صادرات کشور در بخش کشاورزی است و سهم این بخش از وام های کلان کشور از پنج درصد فراتر نمی رود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل