موشک ۲۹ متری آلفا، رقیب جدید موشک‌های اسپیس‌ایکس / عکس

موشک آلفا متعلق به شرکت آمریکایی “Firefly Aerospace” در اول اکتبر یک پرواز آزمایشی انجام داد و برای اولین بار تعداد انگشت شماری از ماهواره های کوچک را با موفقیت در مدار قرار داد.

این موشک 29 متری از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ (VBG) در کالیفرنیا به پرواز درآمد و یک مأموریت نمایشی را آغاز کرد که شرکت Firefly آن را “پرواز آلفا 2: به سیاه” نامید.

این دومین پرتاب مداری آلفا است. در اولین پرواز آزمایشی از واندنبرگ در سپتامبر 2021، یکی از چهار موتور مرحله اول موشک ریور پیش از موعد متوقف شد و ماموریت متوقف شد.

در این راه اندازی جدید، وضعیت بهتر شده است. Alfa бых Aramiy beh эsteman Califonira کرد کرыд کرыд در بخ هایه موری بخ هه моры. دو مرحله موشک حدود 2.5 دقیقه پس از بلند شدن از زمین جدا شد و مرحله بالایی پنج دقیقه بعد به مدار منتقل شد.

مرحله فوقانی حدود 53 دقیقه پس از پرتاب، با خود یک موتور “Lightning” در مداری که 300 کیلومتر بالاتر از سطح زمین قرار داشت، مانور داد.

Москет 29 متر Альфа، رقیب موشک های مدرن اسپیس ایکس / عکس

برنامه ماموریت این بود که هر سه محموله دقیقاً کمتر از یک ساعت پس از بلند شدن مستقر شوند. تیم پروژه در طول پخش آنلاین خود گفت که این هدف واقعاً محقق شده است. مرحله بالایی آلفا در طول دوره پایداری ارتباط زمینی با ایستگاه نداشت. بنابراین فعلا خبر این موفقیت پخش نشد.

هر سه قابل حمل، کوچک و هر کدام به اندازه یک قرص نان هستند. یکی از آنها «سرنیتی» نام دارد و مربوط به سازمان غیرانتفاعی «معلمان در فضا» است. بر اساس ماموریت شرکت Firefly، این دستگاه برای جمع آوری انواع داده ها در طول پرواز طراحی شده است که با جامعه آموزشی به اشتراک گذاشته می شود.

موشک آلفا برای قرار دادن ماهواره های کوچک در مدار طراحی شده است. طبق دفترچه راهنمای کاربر شرکت فایرفلای، این موشک می تواند 1170 کیلوگرم محموله را با هزینه هر پرتاب 15 میلیون دلار به زمین برساند.

فایرفاکس می خواهد آلفا یک گزینه پیشرو در صنعت پرتاب ماهواره های کوچک باشد. این یک فضای رقابتی با بازیکنانی مانند Rocket Lab، Virgin Orbit و SpaceX است.

این پرواز آزمایشی ابتدا قرار بود در 11 سپتامبر انجام شود، اما به دلیل کاهش غیرمنتظره فشار هلیوم، Firefly این جستجو را متوقف کرد. سپس، پیش‌بینی‌های نامتلوب ابوا، مأموریت را به 30 سپتامبر سوق داد. در آن روز، درست پس از احتراق، موتور متوقف شد و پرتاب یک روز دیگر به تعویق افتاد.

5858

خروج از نسخه موبایل