عمومیکسب و کار ایرانیان

توصیه های نشونت برای قبل و بعد از سئو منفی

سئو منفی روشی است که به جای افزایش رتبه یک صفحه یا صفحات یک وب سایت، باعث کاهش رتبه آن صفحه می شود. در واقع، برخی از افراد با روش‌های منفی سئو قصد دارند اعتماد گوگل به سایت را تضعیف کنند و در نتیجه با سایت‌هایی رقابت کنند که معمولاً راه‌های مقابله و جلوگیری از سئوی منفی می‌تواند از آسیب‌های ناشی از Take it جلوگیری کند. در این مقاله می خواهیم این مشکل را توضیح دهیم. با ما بمان.

چرا سئو منفی؟

این سوال طبیعتا باید از کسانی که این کار را می کنند پرسیده شود. اما واضح است که سئو منفی رقابتی ناسالم است و هیچ توجیهی ندارد. معمولا وقتی برخی از وب سایت ها در دام سئوی منفی می افتند، اگر علت اصلی را بدانند سعی می کنند با سئوی منفی مقابله کنند. اما دو مسئله اصلی وجود دارد. اول اینکه در بیشتر موارد مشخص نیست چه کسی سئو منفی را انجام می دهد! دوم اینکه انجام سئو منفی هزینه نسبتا بالایی دارد و اگر این هزینه با دقت و وسواس بیشتری در سایت شما خرج شود، مطمئناً پاسخ بهتری خواهید گرفت.

بیایید مثالی بزنیم تا درک بهتری داشته باشیم. هنگامی که وارد بازار آنلاین می شوید، خدمات یا محصولات شما پذیرفته نمی شود (به دلیل رفتار بد، عدم پشتیبانی مناسب یا بسیاری دلایل دیگر). اگر سئو زیادی دارید، می دانید که چنین کسب و کاری می تواند به سرعت سقوط کند. از آنجایی که کاربران این صفحات را دریافت نمی کنند، به دلیل محدودیت های طبیعی، سایتی را ارائه می دهند.

این سایت ها برای جبران این شکست سعی در شکست دادن رقبای خود دارند تا بتوانند جایگاه خود را در نتایج جستجوی گوگل حفظ کنند. متأسفانه چیز کم و بیش غیر اخلاقی است. در واقع، اگر از رشد و رکود خود ناامید باشند، می دانند که تنها راه نجات خود آسیب رساندن به رقبای خود است. یعنی به هر قیمتی می خواهند محصول یا خدمات بی کیفیت خود را به مصرف کنندگان عرضه کنند. با بقیه بودجه، قطعا می توانند کسب و کار خود را به روز کنند. اما به دلایل مختلف بدون انجام این کار راه را اشتباه می روند.

آیا باید به سئو منفی توجه کنیم؟

طبق معمول، نه. رقبای شما هم تیمی های شما هستند که برای بهتر شدن تلاش می کنند. علاوه بر این، گوگل اخیراً به طور فزاینده ای از این موضوع آگاه شده است و روش های زیادی در دسترس است.

سئوی منفی در بین شرکت‌هایی که تفاوت‌هایی دارند رایج است رقبای معمولی با شما کاری ندارند که عادی و کامل بزرگ شوید.

فراموش نکنید: شرکت کنندگانی که از شما بزرگتر هستند باید به خوبی از روش های منفی سئو آگاه باشند. اما این بدان معنا نیست که آنها در حال اجرا هستند تقریباً همه مکان های جامد به طور طبیعی طبقه بندی می شوند بنابراین از سئو منفی نترسید، فقط مسیرهای سالمی را در این اکوسیستم انتخاب کنید و سعی کنید در هر رسانه ای که دارید فرهنگ کسب و کار سالمی ایجاد کنید.

روش های سئو منفی

سئو منفی روش های زیادی دارد و اغلب روش هایی که ریسپانسیو هستند اصلا منتشر نشده اند (حداقل قبل از نوشتن این مطلب) و عناصر ذکر شده در منابع مختلف روش هایی هستند که می توان با آنها مبارزه کرد و جملات تقریبا منسوخ شده اند.

با این حال سعی می کنیم این روش ها را به شما یادآوری کنیم تا کمی خود را در برابر سئو منفی واکسینه کنید. توجه داشته باشید که روش های ذکر شده هرگز به طور کامل توضیح داده نمی شود (یا به عبارتی روش انجام این کار آموزش داده نمی شود) اما برای آشنایی کلی شما با روش های منفی سئو سعی می کنیم توضیحات لازم را توضیح دهیم.

سئوی بد با لینک های اسپم

همانطور که ممکن است فکر کنید خرید بک لینک نشونت خوب نیست. احتمالاً اولین چیزی که در مورد سئو منفی به ذهن خطور می کند یک لینک اسپم است. اما خدا را شکر این روش تقریباً بی نتیجه است. رقبا سعی دارند با ایجاد بک لینک های اسپم به منابع هرزنامه، اعتماد گوگل به سایت ما را از بین ببرند. برای انجام این کار، ایده خوبی است که سایت خود را با ابزارهایی مانند moz یا ahrefs بررسی کنید تا مطمئن شوید بک لینک هایی که دریافت می کنید اسپم نیستند، مانند هفتگی یا ماهانه.

مسائل فنی و امنیتی وب سایت

زمانی که سایت شما از نظر امنیت ضعیف است، یک رقیب می تواند از این فرصت استفاده کند و با ایجاد مسائل فنی و امنیتی در سایت شما، برخی از تکنیک های منفی سئو را پیاده سازی کند. در واقع، این نوع سئو اشتباه برای همه کسانی است که نمی توانند به طور معمول کار کنند. یک رقیب با سرقت سایت شما می تواند کارهای زیادی انجام دهد.

سئو منفی با دیدگاه فنی و امنیت سایت دارای ابعاد مختلفی است. برخی از این موارد عبارتند از:

هر تعداد صفحه که می خواهید ایجاد کنید و محتوای خود را برای دریافت لینک های مورد نیاز خود منتشر کنید.

قرار دادن مطالب دیگران در سایت شما به دلیل تقلیدی بودن سایت شما را تخریب می کند.

صفحات مهم سایت خود را بلافاصله حذف کرده و آنها را از بین ببرید.

فناوری و امنیت راه حلی برای مقابله با سئوی اشتباه است. به همین دلایل پیشنهاد ما خرید رپورتاژ آگهی از نشونت است، تا امنیت رپورتاژ تان تضمین شود.

اولین قدم استفاده از یک وب مستر معتبر با یک سرویس حرفه ای یا میزبانی است. مهم نیست که سایت شما چقدر خوب نوشته شده است، سوء مدیریت به راحتی می تواند مانع از آن شود. بنابراین مطمئن شوید که اندازه مناسب سایت خود را انتخاب کرده اید.

برای جلوگیری از هک شدن وبسایت دو مرحله را وارد کنید. اگر سایت شما وردپرس باشد، این کار به راحتی امکان پذیر است.

از نصب قالب ها و افزونه های ناشناخته خودداری کنید و سعی کنید افزونه های خود را به روز کنید.

هرگز یک نسخه پشتیبان معمولی را فراموش نکنید. البته هاست های معتبر از دیتابیس و فایل های شما نسخه پشتیبان تهیه می کنند، اما باید به صورت دستی از وب سایت های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل ناشناخته بتوانید به نسخه جدیدتر برگردید.

زمانی که محتوای شما به مقدار زیاد کپی می شود، این می تواند برای شما مشکل ساز باشد. البته این به آن سادگی که ما فکر می کنیم نیست. در واقع، کپی کردن محتوا می تواند برای سایت شما نیز مفید باشد. در واقع رقیب شما می تواند با کپی برداری از محتوا و انجام یک اشتباه منفی سئو امتیازات زیادی را برای شما به دست آورد.

سعی کنید مطالب را قبل از ایندکس مجدد پست نکنید. زیرا در این صورت در دام ارجاعات منفی ناخواسته می افتید که خود عامل آن هستید.

سئو منفی با تخریب برند

این روش در خارج از سایت صورت می گیرد و رقیب با ایجاد حساب های جعلی بر روی نام برند شما از نام برند شما در شبکه های اجتماعی و منابع مختلف سوء استفاده می کند. این می تواند آسیب زیادی به برند وارد کند.

راه حلی برای مقابله با سئوی بد و فساد محصول

اگر سئوی شما منفی است، ابتدا بررسی کنید که رقیب در کدام منابع یا سایت هایی محتوای نادرست ارسال کرده است. با مدیران این سایت ها تماس بگیرید و آنها را از این مشکل مطلع کنید.

این موضوع را به صورت رسمی در وب سایت خود و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. لیست کاملی از تمام شبکه های اجتماعی رسمی خود ارائه دهید تا همه آگاه باشند و دنبال کردن شبکه های شما خطر سوء استفاده از برند شما را کاهش دهد.

سئو منفی با کاهش سرعت وب سایت

یکی از راه هایی که رقیب می تواند به وب سایت آسیب برساند، دیداس است. دیداس آسان نیست، اما می تواند سایت هایی را که میزبانی ضعیفی دارند خراب کند. بنابراین در این مواقع بهترین راه حل استفاده از یک سرویس میزبانی وب معتبر است. شرکت های هاستینگ معتبر روش های زیادی را برای مقابله با دیداس در پیش می گیرند. البته راه هایی برای پیاده سازی آن در وب سایت خودتان برای شکستن اصول دیداس وجود دارد. زیرا قدرت حملات متفاوت است و بسیاری از حملات به راحتی قابل کنترل هستند. ممکن است باورش برای شما سخت باشد اما هر روز وب سایت شما در معرض حملات بی شماری قرار می گیرد که ممکن است حتی از آنها بی خبر باشید.

امیدواریم به خوبی متوجه خطر سئو منفی شده باشید و با توجه به نقاط ضعف سایت خود در اسرع وقت آن را برطرف کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید یا حداقل تاثیر منفی نداشته باشید. پیشنهاد می کنیم توضیحات بیشتر را در نشونت بخوانید یا به https://neshoonet.ir مراجعه کرده یا با شماره های 09114934623 و 01391012617 تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا