نکات مهم برای ثبت شرکت در کانادا: از قانون تا مالیات

اگر تاجر هستید و دوست دارید تا تجارت خود را به سطح جدیدی برده و توسعه دهید، اگر از طریق روش مهاجرت تحصیلی و یا کاری ویزای کانادا را دریافت کرده و مایل هستید تا با ثبت شرکت در کانادا ، به طور خویش‌فرما کار کرده و از قید و بند فعالیت تحت نظر کارفرمای خارجی خلاص شوید و یا اینکه خواستار کسب اطلاعات ثبت شرکت در کشور کانادا بوده و می‌خواهید از شرایط اپلای این روش مطلع شوید، در هر حالتی، کافیست تا چند دقیقه از زمان ارزشمندتان را به خواندن این مطلب موسسه مهاجرتی نیلگام اختصاص دهید.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کانادا

پیش از این با شما در رابطه با شرایط و مختصات  صحبت کردیم،اما این بار قصد داریم تا به یکی از موارد مرتبط و مهم این مجوز محبوب یعنی ثبت شرکت در کشور کانادا اشاره کرده و اطلاعات کاربردی آن را در اختیار شما قرار دهیم. در حالت اولیه و شناخته شده  از طریق ثبت شرکت، شما باید از روش کارآفرینی و استارت آپ اقدام کنید که در این حالت، ملزم به داشتن شرایط زیر خواهید بود:

زمانی که بتوانید تمامی مراحل را انجام داده و موفق به اخذ ویزا و مجوز استارتاپ کانادا شوید، قادر به دریافت کارت اقامت PR و جواز کار بوده و می‌توانید برای راه اندازی و ثبت شرکت در کانادا به طور قانونی اقدام نمایید. در صورتی که دارای شرایط اولیه و پتانسیل کارافرینی در کانادا بوده و می‌خواهید از طریق این روش محبوب مهاجرتی روند ثبت شرکت در کشور کانادا و ایجاد یک تجارت را پیش بگیرید، می‌توانید از مشاوره، ارزیابی و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام برای پیگیری هدفمند کارهای خود استفاده کنید. اما اگر بخواهیم به مقوله ثبت شرکت در این کشور از طریق دیگری به غیر از مجوز استارت آپ نگاه کنیم، می‌توانیم این طور تصور کنیم که شما یک فرد خارجی بدون شهروندی کانادا و یا شرایط اقامت در این کشور هستید و می‌خواهید با چنین شرایطی برای امر ثبت شرکت در کانادا اقدام کنید. در این حالت گزینه‌های شما محدودتر بوده و شامل موارد زیر می‌شود:

به طور کلی، انواع تجارت و کسب و کار در کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

اگر خواستار ثبت شرکت در کانادا در قالب فدرالی و دولتی این کشور باشید، باید حداقل 25 درصد از سهم و مدیریت کسب و کار شما به یک فرد مقیم دائم و یا شهروند کانادایی تعلق داشته باشد. یعنی اگر مدیران و صاحبان اصلی شرکت مورد نظر کمتر از 4 نفر باشد، حداقل یکی از آنها باید دارای اقامت دائم کشور کانادا باشد. این در حالی است که برای ثبت شرکت در سطح استانی این موضوع کمی فرق داشته و ممکن است بنابر قوانین آن استان، الزامی وجود داشته و یا شرایطی اعمال نشده باشد.

به طور کلی، رجیستر یک شرکت در کانادا و مهاجرت کاری به این کشور پروسه‌ای پیچیده، زمان‌بر و تخصصی بوده و نیاز به دقت فراوان و استفاده از مشاوره، ارزیابی و خدمات تخصصی در این زمینه دارد. از این رو توصیه می‌کنیم که پیش از هر اقدامی برای انجام این کار، به خوبی در این زمینه تحقیق کرده و از تمامی موانع، مزایا و معایب آن مطلع گردید. اگر مایل هستید تا به عنوان یک سرمایه‌گذار خارجی و یا کارآفرین به کشور کانادا مهاجرت کنید، خرید یک شرکت فعال در این کشور می‌تواند به شما کمک کند تا از روند ثبت شرکت در کانادا گذر کرده و به یک فرد واجد شرایط برای برنامه کارآفرینی و مجوز قانونی کار در این کشور بدل شوید.

برای خرید شرکت در کانادا، شما باید تجارتی را انتخاب کنید که با مهارت‌ها، تجارب قبلی و اهداف مالی شما مطابقت داشته باشد. این در حالی است که خرید و ثبت شرکت در کشور کانادا تنها موارد مهم و قابل ملاحظه نبوده و شرکت مورد نظر باید از شرایط مورد نیاز بخش مهاجرت و شهروندی کانادا برخوردار باشد. چنانچه خواستار خرید شرکتی فعال به جای ثبت کمپانی در کانادا باشید، باید این موضوع را اثبات کنید که فعالیت‌های تجاری شما مزایای قابل ملاحظه و مثبت اقتصادی برای این کشور به همراه خواهد داشت. از این رو، می‌توانید یکی از کارهای زیررا انجام دهید:

با توجه به اینکه یک فرد غیر ساکن و فاقد ویزای کشور کانادا از محدودیت‌های زیادی برای ثبت شرکت در کانادا و یا خرید یک تجارت فعال برخوردار است، بهتر است که از طریق یک روش مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری قانونی برای انجام این کار اقدام شود. نقش فناوری در گسترش کسب و کار ، چگونه می‌توانید از ابزارهای دیجیتال بهره‌مند شده و برند خود را به سطح بالاتری برسانید . در واقع رجیستر شرکت در کانادا (در مقیاس استانی) در اغلب موارد محدودیتی از لحاظ موقعیت مهاجرتی متقاضی ندارد، اما نیاز به برخی از شرایط الزامی زیر خواهد داشت:

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

کانادا نیز مانند برخی کشورهای بزرگ دیگر، برای اعطای اقامت دائم به سرمایه گذاران خارجی از سیاست جذب سرمایه فعال استقبال می‌کند و با سرمایه گذاری غیر فعال ( خرید ملک، خرید سهام و…) امکان دریافت اقامت دائم کانادا وجود ندارد. ثبت شرکت در کانادا و راه اندازی یک کسب و کار نوآور یکی از راه های بسیار عالی برای سرمایه گذاری فعال در کاناداست که می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم کانادا شود.

سازمان های نظارتی کانادا به برنامه تجاری یک کسب و کار یا اصطلاحا بیزینس پلن آن اهمیت ویژه ای قائل هستند و برای شرکت های نوآور تسهیلات ویژه ای در نظر می‌گیرند. چنانچه شما بتوانید سه سال کسب و کار خود را در کانادا فعال نگه دارید، می‌توانید اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت را به دست آورید. چنانچه قصد دارید به وسیله سرمایه گذاری غیر فعال ( خرید ملک، خرید سهام و…) به کشورهای دیگر مهاجرت کنید، کانادا گزینه مناسبی در این زمینه نیست و برای این منظور می‌توانید با سرمایه گذاری غیرفعال در برخی از کشورهای اروپایی، اقامت دائم اروپا را دریافت کنید. برای آشنایی بیشتر با نحوه دریافت ویزای طلایی اروپا می‌توانید مقاله را بخوانید.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله بیان کردیم، ثبت شرکت در کانادا یکی از راه های بسیار خوب برای سرمایه گذاری فعال در کاناداست که در نهایت می‌تواند به اخذ اقامت دائم کانادا منجر شود. دولت کانادا از سرمایه گذاری های فعال استقبال می‌کند و برای شرکت های نوآور تسهیلات زیادی از جمله مالیات های کم را فراهم می‌آورد. ثبت شرکت در کانادا از راه دور و به صورت غیرحضوری نیز ممکن است، ولی از آنجا که ثبت شرکت یک کار حقوقی است، توصیه می‌کنیم که به این منظور حتما از مشاوره شرکت های معتبر مهاجرتی استفاده کنید.

در صورت نیاز به خدمات موسسه حامی مهاجر در زمینه ثبت شرکت در دبی، ثبت شرکت در ترکیه و ثبت شرکت در عمان می‌توانید از طریق شماره با کارشناسان حامی مهاجر تماس بگیرید. ادا، حداقل سرمایه مورد نیاز، شرایط کلی درخواست فدرالی و استانی، زمان مورد نیاز برای پیگیری پروسه و مزایای شرکت در این طرح، از خدمات تخصصی و مشاوره موسسه مهاجرتی نیلگام استفاده کرده و با آگاهی کامل در این راه قدم بگذارید.

خروج از نسخه موبایل