پل معلق قائمشهر

قائم شهر یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری استان مازندران است که در میان کوه و دریا واقع شده و دارای تاریخ غنی و سابقه گردشگری طولانی است.

قائم شهر از نظر جغرافیایی از شمال به جویبار، از شرق به ساری، از جنوب به سوادکوه و از غرب به بابل می رود و به همین دلیل است که در بهترین موقعیت گردشگری قرار دارد، زیرا جنگل و دریا است. . اطراف این شهر، دو جنبه گردشگری شمال کشور است.

هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و مسافران برای بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر و لذت بردن از زیبایی های بی نظیر آن به این شهر می روند.

در ادامه مقاله با گردشی تاپ همراه باشید تا به شما در یافتن بهترین مکان های تفریحی و گردشگری و بهترین دیدنی های ساری کمک کنیم و همچنین قصد داریم به سوالات شما در مورد جاذبه های گردشگری قائم شهر پاسخ دهیم.

جاذبه های قائم شهر

جنگل کانتونادا:

ابتدا به جنگل ها و منطقه سرسبز قائم شهر می رویم. جنگل کوتنا به دلیل دارا بودن بهترین محیط جنگلی در بین بسیاری از مسافران قائم شهر محبوبیت دارد.

این جنگل نزدیک به روستایی به همین نام است که در زبان محلی کوتنا به معنای کوه تنهاست. اگر تصمیم به رفتن به این جنگل دارید مسیر رسیدن به جنگل و این روستا شما را بسیار شگفت زده خواهد کرد زیرا این مسیر پوشیده از درختان و گیاهانی است که آسمان آبی را به شما هدیه می دهند.

اکنون که به دل این جنگل رسیده اید، پیاده روی دلپذیری در انتظار شماست که هدیه ای به مسافران است و این چیزی نیست جز رودخانه ای که از میان این جنگل دلربا می گذرد و زیبایی آن را دو چندان می کند.

بهترین لحظات و آرامش بی نظیر در جنگل کهن، لحظات خوشی را برای گردشگرانی که از این جنگل دیدن می کنند، فراهم می کند.

پارک جنگلی اسپیکینگ:

پارک جنگلی تالار یکی از بهترین گزینه های روی میز برای شماست که می خواهید از زیبایی و آب و هوای جامگل لذت ببرید و محیطی آرام را در کنار خانواده تجربه کنید.

این پارک جنگلی در 10 کیلومتری قائم شهر بابل قرار دارد و از این نظر می تواند برای استراحت و صرف غذا در طول مسیر برای شما مفید باشد.

پارک جنگلی تلار در سر سبز و درختان بلند قیمشیر یکی از بهترین شرایط برای احداث دریاچه پارک جنگلی و ایجاد محیطی آرام برای گردشگران محسوب می شود.

منطقه حفاظت شده آبشار شیرگا:

اگر به دنبال زیبایی طبیعت در کنار جاذبه های مختلف حیوانات هستید. در جنگل شمال این منطقه حفاظت شده دو نقطه قوت دارد.

این منطقه از نظر عناصر طبیعی دارای پوشش گیاهی مناسب و درختان در هم تنیده است که هر گردشگری را به خود جذب می کند.

این جنگل همچنین زیستگاه گونه های جنگلی برخی جانوران است که بقای آنها تحت حمایت سازمان محیط زیست حفظ می شود و بازدید از این گونه های جانوری برای عموم آزاد است.

با رها شدن از زیبایی و سرسبزی این جنگل بکر، می توانید با یک پیاده روی کوتاه به آبشاری مخفی شده در دل جنگل برسید، زیبایی این آبشار مسافرانی را با هر سلیقه ای راضی خواهد کرد.

مناطق حفاظت شده کیبو:

در نزدیکی قادیکلا در شهر زیبای قائم شهر جنگلی از درختان با ارزش و بلند و گونه خاصی از جانوران به نام خیبو وجود دارد.

این منطقه حفاظت شده در لیست بهترین گزینه های گردشگری قائم شهر قرار دارد که وجود تنوع زیستی بالا، جنگل های منحصر به فرد و بکر هیرکانی، گونه های ارزشمند شوکا و دره های آبدار و جاده های با دسترسی مناسب هر ساله گردشگران را به خود جذب می کند.

اگر از این پناهگاه دیدن کنید، اگر خوش شانس باشید، می توانید حیوانات مختلفی مانند آهو، شوکا، پلنگ، خرس قهوه ای، گرگ، گراز وحشی، روباه معمولی، تیشی، گوزن، سنجاب، درخت، کبوتر جنگلی و توکای را ببینید. مراقب درخشش های سیاه، بلوط، مارهای آبی و مارهای کبرا باشید.

گل پل جروی:

حالا نوبت به جاذبه های آبی قائم شهر می رسد. دریاچه گل پل یکی از بهترین گزینه ها برای استراحت، گذراندن وقت و لذت بردن از سفر است.

دریاچه پل گل در جنوب شرقی شهرستان خیم شهر بین روستای برجستانک و جنگل پشت سد زمزم قرار دارد و از دو برکه مجزا تشکیل شده است.

به دلیل شیرینی آب، زیستگاه ماهی و پرندگان آبزی است. این دریاچه با چشم اندازهای زیبای جنگل از دیدنی های قائم شهر است و در اطراف آن منطقه مسکونی مناسبی ساخته شده است.

زمزم توغونی:

یکی دیگر از نقاط جالب قائم شهر سد زمزم یا برجستانک است. این سد خاکی است و در روستای قائم شهر و برنجستانک قرار دارد. طول سد زمزم 249 متر و عرض آن حدود 10 متر است. این سد فوق العاده در میان طبیعتی زیبا احاطه شده و 32 متر ارتفاع دارد.

امروزه این سد نقش یک جاذبه گردشگری را نیز ایفا می کند و دوستداران طبیعت اغلب برای چادر زدن، عکاسی و لذت بردن از این زیبایی به آنجا می روند. این مکان فضایی آرام و مفرح دارد و امکانات رفاهی به راحتی پیدا می شود.

اگر در سفر به مازندران و قائم شهر احساس خستگی کردید و به دنبال مکانی آرام برای استراحت برای شارژ باتری و ادامه تعطیلات خود هستید، حتما سری به این آب بزنید و لحظاتی خودتان را معالجه کنید. با رفتن به این آب انبار قطعا نیرو و جان می گیرید و خستگی سفر را فراموش می کنید.

عایق رطوبتی ساروکورا:

آب انبار ساروکلا منطقه ای خوش آب و هوا، دیدنی و سرسبز با دریاچه ای مصنوعی است که یکی از مقاصد طبیعی و نقاط گردشگری قیم شهر به شمار می رود و در مجاورت روستای کوهساران به وسعت 10000 متر قرار دارد.

در نزدیکی سد، شالیزارها و چمنزارها به وفور دیده می شود و همچنین باغات مرکبات که از میوه های محلی استان مازندران هستند، به چشم می خورد.

دور تا دور سد را جنگل ها و فضاهای سبز فراگرفته است که هرکس وارد این محیط می شود خود را به دریاچه ای در دل جنگل تصور می کند.

آخرین کلمه

در نهایت توانستیم بهترین و معروف ترین نقاط گردشگری قیوم شهر را به شما معرفی کنیم، حال تنها کار این است که در سفر به استان مازندران و شهرستان قیومشاه بهترین نقاط گردشگری را با توجه به سلیقه و روحیه خود انتخاب کنید. .

خروج از نسخه موبایل