چرا سرعت وب‌سایت‌های فروشگاهی مهم است؟

تحقیقات نشان می‌دهد که مدت زمانی که کاربر قبل از، از دست دادن تمرکز خودش منتظر می‌ماند، تقریباً بین ۰.۳ تا ۳ ثانیه است. اگر وب‌سایت شما بیشتر از آن زمان برای نمایش اطلاعات مهم طول بکشد، کاربر تمرکز خود را از دست می‌دهد و احتمالاً پنجره مرورگر را می‌بندد. وب‌سایت‌هایی که سرعت بارگذاری بهتری دارند، نرخ پرش پایین‌تر، نرخ تبدیل بالاتر، رتبه‌بندی بالاتر و در نتیجه تجربه کاربری بهتری خواهند داشت.

نکته اصلی این است که وب‌سایت‌های کند برای شما هزینه زیادی را به همراه می‌آورند و به برند شما آسیب می‌رسانند؛ از سوی دیگر، اگر سایت شما فروشگاهی است، بارگذاری سریع‌تر صفحات وب می‌تواند تأثیر مثبتی بر ترافیک، حفظ کاربر و فروش بگذارد.

زمان بارگذاری صفحه شما می‌تواند تأثیر قابل توجهی روی تمام جنبه‌های وب‌سایت شما داشته باشد. صفحات کند از یک وب‌سایت می‌توانند باعث ایجاد تعامل پایین‌تر و نرخ پرش بالاتر منتهی شوند. یک سرور اختصاصی ایرانی می‌تواند به شما کمک کند تا این جنبه از وب‌سایت خود را تا حد امکان بهینه کنید. در این مقاله قصد داریم درباره بهبود سرعت سایت‌های فروشگاهی با استفاده از سرور اختصاصی ایران صحبت کنیم؛ پس، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

چرا باید عملکرد وب‌سایت خودتان را بهبود بخشید؟

همانطور که در مقاله ی مزیت سرور اختصاصی ایران برای سایت های فروش بلیط گفتیم، یکی از اشتباهاتی که بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌های فروشگاهی مرتکب می‌شوند این است که فرض می‌کنند سایت‌های آن‌ها به اندازه کافی سریع هستند بدون اینکه نگاه دقیق‌تری به عملکرد واقعی آن‌ها داشته باشند. حقیقت این است که اگر کاربر نهایی اتصال اینترنتی مناسبی داشته باشد، امروزه اکثر سایت‌ها نسبتا سریع بارگذاری می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر کاربران در زمان بارگذاری طولانی‌مدت صبر کمی دارند. تقریباً ۴۷ درصد از کاربران انتظار دارند که هر وب‌سایت در چند ثانیه یا کمتر بارگذاری شود. سرعت بارگذاری صفحه طلایی برای اکثر سایت‌ها حدود سه ثانیه است. به ازای هر ثانیه اضافی که یک صفحه طول می‌کشد تا بارگذاری شود، می‌توانید تا ۷ درصد کاهش در تبدیل را تجربه کنید.

 

چه چیزی بر سرعت سایت تاثیر می‌گذارد؟

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود تا زمان بارگذاری سایت شما تاخیر داشته باشد. رایج‌ترین این عوامل عبارتند از:

 

بهبود سرعت سایت‌های فروشگاهی با استفاده از سرور اختصاصی ایران

همان‌طور که در بالا گفته شد، عوامل زیادی وجود دارند که بر مدت زمان بارگذاری هر صفحه در وب‌سایت شما تأثیر می‌گذارند؛ اما، راه‌های زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید عملکرد وب‌سایت خود را بهبود بخشید. یکی از این عوامل که تاثیر زیادی نیز بر سرعت می‌گذارد، استفاده از سرورهای اختصاصی مناسب است.

هر ارائه‌دهنده میزبانی، عملکرد پایه متفاوتی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، معمولاً نمی‌توانید عملکرد برنامه‌های اشتراکی میزبان وب را با پیشنهادات پیشرفته‌تر مانند سرورهای اختصاصی مقایسه کنید. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید از میزبانی وب استفاده کنید که عملکرد عالی را در سراسر صفحه ارائه می‌دهد. هر ارائه‌دهنده میزبانی وب به شما می‌گوید که سریع‌ترین است؛ بنابراین، وظیفه شما این است که ویژگی‌ها و قیمت‌های ارائه‌دهندگان را با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما همیشه می‌توانید ارائه‌دهنده میزبانی وب خودتان را تغییر دهید؛ اما، این موضوع معمولاً دردسرساز خواهد بود.

اگر از یک ارائه‌دهنده میزبانی وب اشتراکی استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد عملکرد کلی وب‌سایت فروشگاهی‌تان پایین‌تر خواهد بود. شما باید به دنبال ارتقای طرح خدمات میزبانی باشید و از یک سرویس مدیریت‌شده استفاده کنید که میزبانی پایدار و کارایی بالایی داشته باشد.

شما سه گزینه اصلی برای میزبانی دارید:

اشتراک‌گذاری‌شده: به‌طور سنتی ارزان‌ترین گزینه هاست است که راهی برای به اشتراک‌گذاری منابع سرور با سایر مشتریان ایجاد می‌کند.

VPS: یک سرور خصوصی مجازی که به‌طور قابل توجهی سریع‌تر از یک میزبان اشتراکی عمل کرده؛ اما، به جای استفاده از یک دستگاه از چندین ماشین استفاده می‌کند.

اختصاصی: سرورهای اختصاصی گران‌ترین نوع از سرورها محسوب می‌شود که شما می‌توانید آن را طبق سلیقه و نظر خودتان پیکربندی کنید.

با توجه به مطالب گفته‌شده در بالا اکنون شما تاثیر سرورهای اختصاصی ایران را به خوبی روی وب‌سایت‌های خودتان درک می‌کنید. این نوع از سرورها انحصاری بوده و با هیچ مشتری، سرویس یا برنامه دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شوند.

خروج از نسخه موبایل