علمی و پزشکی

چرا نمی‌توان روی ماشین افسانه‌ای رونالدو قیمت گذاشت؟ / عکس

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی، اگر همین الان فرد پولدار هوس خریدن یک دستگاه بوگاتی چنتو دیه‌چی به سرش بزند چاره‌ای ندارد جز این که سراغ معدود مالکان ۱۰ دستگاه تولید شده از این خودرو برود.

بوگاتی چنتو دیه‌چی ماشین تولید محدودی بود که برای بزرگداشت ۱۱۰ سالگی برند و ادای احترام به بوگاتی ای‌بی ۱۱۰ طراحی شد. چنتو دیه‌چی در ایتالیایی به معنای ۱۱۰ است.

این ماشین را می‌توان اوج مهارت و ظرافت کار بوگاتی در ساخت یک ابر ماشین دانست. هیولایی که با موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر به قدرت باورنکردنی ۱۵۸۷ اسب بخار دست پیدا می‌کند.

طراحی این ماشین الهام‌گرفته از بوگاتی شیرون است اما می‌توان بخشی‌ از ویژگی‌های ای‌بی ۱۱۰ را نیز در آن پیدا کرد. تیم طراحی چنتو دیه‌چی به لطف نرم‌افزارهای پیش‌رفته و ابزارهای نمونه‌سازی سه‌بعدی توانستند کار طراحی این ماشین پیچیده را طی فقط ۶ ماه به پایان برسانند.

چرا نمی‌توان روی ماشین افسانه‌ای رونالدو قیمت گذاشت؟ / عکس

چنتو دیه‌چی از بوگاتی شیرون ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر است و با موتور قدرتمندی که دارد فقط در ۲.۴ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

بیشینه سرعت این ابر ماشین به ۳۸۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است و مشخص است که توان عبور از این سرعت نجومی را هم دارد.

چنتو دیه‌چی از محصولات دست ساز کمپانی بوگاتی است که فقط ۱۰ عدد از آن از کارخانه مولشایم بوگاتی بیرون آمد و همه این ۱۰ ماشین در تابستان سال ۲۰۲۲ به خریدارانی که از پیش برایش صف کشیده بودند، تحویل داده شد آن هم به قیمت ۸ میلیون دلار.

پس اگر کسی هوس سواری شدن به چنتو دیه‌چی مشهور را دارد، هر چه قدر هم که پولدار باشد، باید سراغ یکی از این ابرپولدارها همچون کریستیانو رونالدو برود شاید که حاضر باشند ماشین خاصشان را به او بفروشند.

۵۸۵۸

دکمه بازگشت به بالا