چگونه از کودکان در برابر کرونا و بیماری‌های زمستانی محافظت کنیم؟

به گزارش شفاف ، بسیاری از مادران در زمستان دچار بیماری های تنفسی مانند آنفولانزا ، سرماخوردگی و تب هستند که اغلب ناشی از عفونت های ویروسی است.

دکتر عبدالله ال آلفی ، متخصص اطفال در دانشگاه قاهره و رئیس انجمن مصر کالج کودکان انگلیس گفت: “برای یک کودک سالم و بدون نقص ایمنی سرماخوردگی بدون حساسیت و ضعف طبیعی است ، زیرا تعداد آنها بسیار زیاد است.” ویروسی وجود دارد که باعث سرماخوردگی می شود و کودک تنها پس از آلوده شدن در برابر یک نوع ویروس ایمن می شود. از آنجا که صدها ویروس در زمستان باعث سرماخوردگی می شوند ، سرماخوردگی های مکرر با ویروس های مختلف باعث افزایش ایمنی کودک در بزرگسالی می شود.

وی افزود: باید برخی از دستورالعمل های لازم برای محافظت در برابر ویروس و اشکال آن به کودک آموزش داده شود ، از جمله شستن دست ها با صابون قبل از غذا خوردن و قبل از غذا خوردن ، عطسه یا سرفه ، عطسه. هنگام عطسه یا سرفه عطسه یا دستمال مرطوب شود. علاوه بر این ، باید به کودک آموزش داده شود که از اشیا foreign خارجی استفاده نکند و از تمیز بودن وسایل شخصی خود اطمینان حاصل کند.

وی گفت: نوشیدن آب کافی برای کودکان بسیار مهم است. برای هر کودک 6 لیوان آب در روز بنوشد. همچنین باید قبل از خروج از خانه صبح یک فنجان آب سرد به او داده شود ، زیرا آب سرد به کاهش دمای بدن کمک می کند و در صورت حساسیت به او ، در معرض تغییرات ناگهانی دما قرار نخواهد گرفت.

دکتر عبدالله آلفی گفت: “پاسخ به مقدار مناسب مصرف مایعات در طی بیماری برای جبران آب از دست رفته در هنگام سرماخوردگی و تعریق بسیار مهم است. نوشیدنی های بسیار مفیدی وجود دارد که گیاهان گرم مانند آب پرتقال ، لیمو و زنجبیل را برای طعم دادن به کودک اضافه می کنند.

وی یادآور شد: نوشیدن مایعات فراوان مانند آب ، شیر و چای مریم گلی هنگام گلودرد توصیه می شود. زیرا بر آبرسانی غشاهای مخاطی تأثیر می گذارد.

دکتر عبدالله آلفی گفت: “امروز در جهان نگرانی مداوم در مورد شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، به ویژه برای کودکان وجود دارد. در اینجا چند نکته برای محافظت از کودکان در برابر عفونت و تغذیه ایمنی مناسب آنها در برابر ویروس کرونا وجود دارد:

1- سبزیجات و میوه ها
بهتر است به خوردن انواع سبزیجات و میوه ها توجه کنید؛ کاسه سالاد حاوی تمام سوسیس ها است که تمام منابع مهم مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

ویتامین C- 2.
میوه هایی مانند پرتقال و کیوی که حاوی ویتامین C هستند ، در مبارزه با ویروس ها بسیار مفید هستند.

3- روی
معمولاً کودکان کمبود روی از بی اشتهایی رنج می برند ، زیرا روی برای رشد و تقویت بدن کودک بسیار مهم است ، بنابراین غذاهای حاوی روی ، از جمله لوبیای سبز و سفید ، سیب زمینی شیرین ، مرغ ، غلات سبوس دار و گوشت قرمز.

4- پروتئین ها
کودکان باید مقدار زیادی غذای غنی از پروتئین مانند گوشت ، مرغ ، ماست بخورند ، زیرا این غذاها حاوی باکتری های مفیدی هستند که نقشی اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.

غذاهایی که حاوی آنتی بیوتیک طبیعی هستند
سیر و پیاز از جمله غذاهایی هستند که حاوی آنتی بیوتیک های طبیعی هستند که باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. علاوه بر این ، زردچوبه به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد ویروسی مزایای زیادی برای حفظ سلامتی و بهبود ایمنی بدن دارد.

ویتامین 6- D
ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است ، اما دارای مقدار زیادی زرده تخم مرغ و قارچ است ، بنابراین بهتر است آن را به صورت مکمل های غذایی به کودکان بدهید یا کودک را در مقدار کافی آفتاب نگه دارید.

ما همچنین به مادران توصیه می کنیم که از قندها و غذاهای فرآوری شده به خصوص غذاهای رنگارنگ و مخلوط پرهیز کنند ، زیرا سیستم ایمنی بدن کودک را ضعیف می کنند.

کیف های کودک نباید فاقد مواد ضد عفونی کننده و دستمال مرطوب باشند. به فرزندان خود بیاموزید که به سراغ افرادی که سرماخوردگی یا بیماری ویروسی دارند نروند.

انتهای پیام /

خروج از نسخه موبایل