چگونه گرافیک ایکس باکس 360 را بالا ببریم

درست است که بازیکنان نسل جدید چندان به کنترلر یک و دو اعتقادی ندارند و برد و باخت در بازی‌های رقابتی را چندان به کنترلر نسبت نمی‌دهند. اما بدون شک در بین تمام دارندگان ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، افرادی هستند که کنترلر محبوب دارند یا دوست ندارند کسی به کنترلر‌شان دست بزند یا به هر دلیل دیگری قصد دارند یک کنترلر را در انحصار خود قرار دهند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، خبر خوش برایتان این است، که می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر شما یکی از مالکان کنسول باشید و اکانتتان روی کنسول فعال باشد می‌توانید به راحتی با وارد شدن به اکانتتان روی برنامه مخصوص ایکس باکس در موبایل، وارد اکانتتان شوید و کنسول را روشن کنید تا کنترلر مورد نظر هم به همراهش روشن شود  یا با روشن کردن کنسول با دکمه اصلی ایکس باکس روی کنترلر، بدون هیچ کار اضافه‌ای وارد اکانت متصل شده به کنترلر شوید.

آموزش ایکس باکس 360 فوتبال |تنظیم کیفیت تصویر ایکس باکس 360

فرض کنید که همیشه کنترلر مورد علاقه‌تان را برمی‌دارید و کنسول را روشن می‌کنید و دیگر نیازی ندارید تا انتخاب کنید که دوست دارید وارد کدام اکانت شوید، کنسول به طور خودکار وارد اکانت مرتبط به کنترلر خواهد شد. برای تنظیم این کار بهتر است یکبار دیگر با کنترلر مورد نظر وارد بخش Settings شوید، Account را انتخاب کنید و Sign-In را بزنید. در این بخش Security & Passkey را انتخاب کنید و گزینه This Controller Signs In را بزنید تا از این به بعد اکانت‌تان به کنترلری که در دست دارید مرتبط شود. ترفند ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن ها خبر ندارید

7- از کنترلر‌های قدیمی‌ ایکس باکس وان استفاده کنید قطعا برایتان اتفاق افتاده که برای   خرید بازی از اپیک گیمز پول جمع می‌کنید و بعد از خریدش دیگر پولی ندارید. این اتفاق برای گیمر‌های ایرانی بسیار آشناست، هربار که کنسول تازه‌ای می‌خریدیم باید تا مدت‌ها صبر می‌کردیم تا بتوانیم یک کنترلر اضافه تهیه کنیم و با دوستان یا خانواده بازی‌های مبارزه‌ای بازی کنیم و لذت ببریم. بازه زمانی انتظار برای یک کنترلر اضافه بسیار سخت بود و در نسل قبل جایی سخت‌تر شد که کنترلر کنسول قبلی‌مان را می‌دیدیم ولی نمی‌توانستیم روی کنسول جدید از آن‌ها استفاده کنیم. خوشبختانه دیگر خبری از این حسرت‌ها نیست و اگر قبلا ایکس باکس وان داشتید، می‌توانید با چند حرکت ساده کنترلر‌های قدیمی‌تان را به کنسول جدید متصل کنید.

برای انجام این کار، دکمه دایره‌ای شکل کنار پورت USB، را روی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس پیدا کنید، ان فشار دهید و همانطور نگه‌دارید تا زمانی که چراغ پاور کنسول چشمک بزند، بعد از آن دکمه دایره‌ای شکلی که بالای کنترلر قرار دارد را پیدا کنید، فشار دهید و نگه‌دارید تا زمانی که دکمه اصلی ایکس باکس روی کنترلر چشمک بزند. زمانی که چشمک زدن هر دو چراغ قطع شد کارتان تمام شده است و می‌توانید بدون خرید کنترلر جدید در روز اول کنسول جدیدتان، یک بازی مبارزه‌ای یا مسابقه‌ای کقطعا برای شما هم اتفاق افتاده است که برای یک کار چند دقیقه‌ای، کنسول را رها می‌کنید و در نهایت متوجه می‌شوید که ساعت هاست حواستان پرت شده و یا در همان بازه کاری برایتان پیش آمده که مجبور شده‌اید کنسول را به امان خدا رها کنید. اگر تنظیمات درست برای کنسول انجام نداده باشید،

در تمام مدتی که نیستید کنسولتان روشن خواهد ماند و قطعا انرژی زیادی مصرف خواهد کرد، هیچ کس چنین چیزی را دوست ندارد، پس بهتر است برای بار چندم، باز هم سری به بخش Settings کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس بزنید، وارد General شوید و گزینه Power Mode & Startup را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید تصمیم بگیرید زمانی که کنسول فعالیتی ندارد، بعد از چه مدتی به طور خودکار خاموش شود. البته می‌توانید انتخاب کنید که دستگاه کاملا خاموش شود و یا وارد حالت ذخیره انرژی شود. اگر دوست دارید که ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را از راه دور کنترل کنید و دستور دهید که وارد حالت ذخیره انرژی شود بهتر است آن را روی حالت صوتی قرار دهید. ترفند ایکس باکس سری ایکس و اس که از آن ها خبر ندارید

10- با تنظیمات دلخواه اسکرین شات و ویدیو بگیرید اگر شما هم در تجربه قبلی‌تان از سیستم ذخیره تصاویر رضایت کافی نداشتید بهتر است این قابلیت را جدی بگیرید. قطعا برای شما هم پیش آمده که در حین ذخیره یک ویدیو که کلی برایش نقشه کشیده بودید، ناگهان با اعلان گوشه تصویر مواجه شدید که ذخیره ویدیو شما به پایان رسیده.. حالا که با بخش Settings آشنایی کافی داریم، دوباره به آن برگردیم تا بتوانید وارد قسمت Preferences شوید و Capture & Share را بزنید.

اینجا جایی است که می‌توانید تجربه‌های بد را خوب کنید و تنظیمات ذخیره سازی ویدیو و اسکرین شات را به دلخواه تغییر دهید، از کیفیت تصاویر، مدت زمان ذخیره ویدیو و مکان ذخیره گرفته تا آپلود تصاویر به صورت ابری و توانایی دسترسی به آن‌ها با برنامه مخصوص موبایل ایکس باکس. همچنین می‌توانید با زدن گزینه Mapping، تنظیم کنید که دکمه Share روی کنترلر ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس دقیقا چه کاری انجام دهد. امکان ذخیره تصاویر با کیفیت 4K با حالت HDR وجود دارد ولی فراموش نکنید حجم این فایل‌ها بسیار زیاد خواهد بود.

اگر به طور کلی هیچ علاقه‌ای به ذخیره ویدیو یا اسکرین شات ندارید و این امکانات گیجتان می‌کند، یا در هنگام بازی، سیستم تصویر برداری خودکار بازی‌ها آزارتان می‌دهد، به خودتان یک لطف بزرگ کنید و با تغییر گزینه Allow Game Captures به Don’t Capture این قابلیت را به طور کامل خاموش کنید. ه داشتید را اجرا کنید و در کنار خانواده و دوستان از تجربه چند نفره لذت ببرید. برای داشتن سطح و کیفیت بالا از وضوح محتوای صفحه نمایش باید کنسول شما رزولوشن حقیقی 4K را پشتیبانی کند که خوشبختانه هر دو کنسول ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس از این خاصیت برخوردار هستند.

علاوه بر این ، طیف رنگ و نسبت کنتراست زمانی افزایش می یابند که دامنه داینامیکی بالا که به HDR معروف است با آن جفت شود. بنابراین برای جلوه ی بهتر بازی ها لازم است این قابلیت ها فعال باشند تا بتوانند به بهترین نحو بازی ها را به نمایش درآورند. هر چند که بیشتر مزایا و قابلیت ها برای کنسول ایکس باکس وان اس طراحی شده است اما ایکس باکس وان ایکس هم با بازی های بهبود یافته توانسته خود را به Xbox one s نزدیک کند.

دکمه بازگشت به بالا