«۱۰۰ نکته در مخاطب شناسی کودک»

کود |کودک

کتاب «۱۰۰ نکته در مخاطب شناسی کودک» نوشته علی اسکندری منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، در معرفی کتاب می‌خوانیم: امروزه رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی در تربیت نسل آینده و به‌خصوص کودکان ایفا می‌کنند. از این‌رو بسیاری بر این باورند که امروزه تحت تاثیر پیام رسانه‌ای کودک دیگری در حال تکوین است. کودکی متفاوت از نسل قبل که هرگز چنین جامعه‌پذیری رسانه‌ای نداشته‌است. از سوی دیگر باور به ضرورت تعلیم و تربیت کودک و نقش آن در استمرار و بقای حیات معنوی یک جامعه بر هیچ‌کس پوشیده نبوده و ضرورت تربیت نیروی انسانی ماهر و متفکر از مهم‌ترین اهداف هر جامعه‌ای به‌حساب می‌آید. این دو ضرورت در کنار آسیب‌پذیر بودن کودکان در برابر پیام‌های رسانه‌ای نسبت به دیگر گروه‌های سنی اهمیت مخاطب‌شناسی کودک را بیش ‌از پیش نشان می‌دهد.

در میان رسانه‌ها تلویزیون، به‌دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص بیشترین میزان مخاطب را به خود اختصاص داده‌است این کتاب در هفت بخش تدوین شده است مقدمه و کلیات، رشد شناختی، رشد جسمانی، رشد اجتماعی، رشد هیجانی، رشد زبان، رشد اصول اخلاقی مباحث این کتاب است.

هدف اصلی این پژوهش شناخت هرچه بیش‌تر مخاطب کودک و دست‌یابی به مؤلفه‌هایی است که می‌توانند در برنامه‌سازی و برنامه‌ریزی برای این گروه سنی مفید باشند.

مدیریت پژوهش سیما برای آشنایی بیشتر برنامه‌سازان تلویزیونی با ویژگی‌های مخاطبان کودک و آگاهی از ویژگی‌های رشدی و شخصیتی آن‌ها، ۱۰۰ نکتۀ کلیدی را بیان کرده‌است که از کتاب‌های روان‌شناسی رشد و منابع مرتبط با تلویزیون و کودک استخراج و تدوین شده‌اند و حاوی اطلاعات ارزشمندی در زمینۀ رشد کودک و توانایی‌های ویژۀ او و راهکارهایی برای برنامه‌سازی تلویزیونی هستند. در پایان مولف امیدوار است این کتاب بتواند گام کوچکی را برای هرچه بهتر شدن برنامه‌های تلویزیونی کودک بردارد.
این کتاب با شمارگان ۳۰۰ نسخه و با قیمت ۱۶۰ هزار تومان در انتشارات رامان سخن راهی بازار کتاب شده است.

 انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا