علمی و پزشکی

آثار مصرف داروهای ضد ایدز و واکسن «ب‌ث‌ژ» در کاهش احتمال ابتلا به کرونا

این متخصص بیماریهای عفونی دلایل پایین بودن بیماری قلبی عروق بیماری کرونا در بیماران مبتلا به HIV و همچنین تأثیر واکسن “واکسن” در تقویت سیستم ایمنی و اثر آن بر تاج را توضیح داد.

در مصاحبه با روابط عمومی ، دکتر مسعود مردانی گفت: وی گفت: “برخی از افراد مبتلا به اچ آی وی برای کنترل بیماری از داروهای ضد ویروسی استفاده می کنند که 30 درصد از آن موثرتر است.” همچنین به دلیل اینکه این افراد سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، خودشان به توصیه های بهداشتی گوش می دهند.

وی گفت: “مطالعات در سراسر جهان نشان داده است كه مبتلایان به HIV بیماری قلبی عروق كرونر دارند حتی اگر نقص سیستم ایمنی را داشته باشند.”

این مردان گفتند که دو داروی ضد HIV ، Claretra و Atanazavir برای معالجه بیماران مبتلا به کوووید 19 استفاده شده است: “بنابراین ، افراد مبتلا به HIV تاج ندارند و این داروها ممکن است روی آنها تأثیر بگذارد.” متوجه طیف گسترده ای از بیماری ها نشوید. نظرسنجی های اولیه HIV در ایران نشان داده است که بسیاری از بیماران با بیماری کرونا تشخیص داده نشده اند.

وی در پاسخ به این سؤال که درباره تأثیر واکسن “برادران” در کاهش شیوع کرونا ویروس وجود دارد ، گفت: “مطالعات نشان می دهد که کمتر کسی از زمان تولد این واکسن را دریافت می کند. این واکسن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و یکی از دلایل شیوع ویروس در ایران و کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه این است که این واکسن ها هنگام تولد در آن کشورها داده نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا