عمومی

آخرین خبرها از طرح نهضت ملی مسکن در لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمدرضا دالوند امروز دوشنبه در جلسه با بانک‌های لرستان با بیان اینکه درصد بالایی از مشکل تأمین زمین در استان حل شده بر لزوم شتاب‌دهی به فرایندهای بعدی در طرح نهضت ملی مسکن استان تأکید کرد و اظهار داشت: در راستای این هدف چهار کارگروه تشکیل شده که یکی از این کارگروه‌ها تأمین منابع مالی این طرح از طریق پرداخت تسهیلات بانکی است.

وی افزود: تاکنون عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن شهری در استان تقریباً ۲۰ درصد گزارش شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، عنوان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است که باتوجه‌به ضرورت موضوع رئیس‌جمهوری هر ماه این جلسه را با حضور وزیران و مدیران عامل بانک‌ها برگزار می‌کند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی مناسب شتاب بیشتری به فرایندهای اجرایی بدهیم.

دالوند در ادامه به وضعیت تسهیلات بانکی پروژه‌های حمایتی اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۰ هزار و ۸۸۸ واحد تعریف شده که تاکنون دو هزار و ۱۴۱ واحد توسط بانک‌ها قرارداد منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در بخش خود مالکی شهری نیز از ۱۰ هزار و ۷۸ متقاضی که به بانک‌ها معرفی شده تعداد سه هزار و ۸۵ فقره عقد قرارداد داشته‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان به پرداخت تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن در حوزه روستایی اشاره کرد و افزود: حدود ۱۱ هزار و ۷۲۸ متقاضی به بانک معرفی که با هفت هزار و ۲۵۶ متقاضی قرارداد منعقد شده است.

دالوند بر لزوم تعیین تکلیف بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد و گفت: بانک‌ها برنامه زمان‌بندی خود را در پرداخت تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن ارائه دهند.

وی افزود: مواردی همچون تعداد پرونده، قراردادهای منعقده و یا پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این طرح که در سامانه ثبت نشده هرچه سریع‌تر به‌روزرسانی شود.

دکمه بازگشت به بالا