آرزوی دیرینه پالایشگاه فراسرزمینی در حال تحقق است

کمیسیون مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور تاکید کرد: در تقویت دیپلماسی انرژی قراردادهای خوبی با ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوا منعقد شده است و اکنون آرزوی دیرینه پالایشگاه فراسرزمینی در حال حاضر به‌وقوع است.

به گزارش روابط عمومی، فریدون حسنوند در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز (سه‌شنبه، ۲۴ خرداد) کمیسیون انرژی با حضور وزیر نفت، بیان کرد: دیپلماسی انرژی یکی از اولویت‌های مهم از آغاز مجلس یازدهم و دولت سیزدهم بود. علاوه بر رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و اعضای کمیسیون انرژی نسبت به این موضوع اختمام ویژه دارند. مخالف علی‌رغم وجود تحریم و تشدید خصمانه آمریکا در مقابل کشور، دیپلماسی انرژی ما در آسیای میانه، روسیه، حوزه خلیج فارس و شرق و غرب به خوبی به جلو پیش می‌رود و تفاهم نامه‌ها و قراردادهای بسیار خوبی منعقد شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: گام بعدی در حوزه دیپلماسی انرژی در رابطه با آمریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت آمریکا برداشته شد که در این حوزه نیز قراردادهای خوبی با ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوا منعقد شد و اکنون آرزوی دیرینه پالایشگاه فراسرزمینی در حال حاضر است. . آینده در مشرق و مشرق در مشرق است. ثبات صنعت نفت هدف صنعت نفت و گاز است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس اسلامی، تشریح کرد: ایجاد پالایشگاه فراسرزمینی، افزایش تولید و فروش نفت علی‌رغم تشدید تحریم‌ها و ارائه خدمات فنی و مهندسی ازجمله‌سازی ایران از ایجاد این ارتباطات است. شرایط نفت ایران کافی و لازم برای تبدیل شدن به سوآپ نفت و گاز منطقه است و باید جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یک هاب در دنیای انرژی قلمداد کرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل