علمی و پزشکی

آزمایشات ژنتیک در دوران بارداری مادران خانواده‌های دارای معلول انجام می‌شود

روابط عمومی/لرستان مدیر بهزیستی لرستان گفت: آزمایشات ژنتیک در دوران بارداری با هزینه بهزیستی مادران خانواده های دارای معلولیت انجام می شود.

همایون ورک زاده در گفت وگو با روابط عمومی در خصوص پیشگیری از معلولیت ها گفت: هر چه برای پیشگیری هزینه کنیم سرمایه گذاری است.

وی افزود: مادران به ویژه خانواده های دارای معلولیت در دوران بارداری درگیر آزمایشات ژنتیکی هستند و هزینه آن را ما پرداخت می کنیم.

مدیر بهزیستی لرستان گفت: هزینه آزمایشگاه این افراد را تا سقف 12 میلیون تومان نیز برای اعزام به خارج می پذیریم.

ورک زاده افزود: وقتی فرزند معلول به دنیا می آید خانواده، جامعه و آسایش معلول دستگیر می شود، اما قبل از تولد معلول، کار کارشناسی و آزمایشات ژنتیکی از تولد معلول جلوگیری می کند. فرد نیست.

وی بیان کرد: تفاهم نامه های متعددی در این زمینه منعقد شده است که یکی از آنها با سازمان ثبت احوال لرستان در خصوص غربالگری شنوایی منعقد شد، غربالگری کودکان در بدو تولد بسیار حائز اهمیت است تا درمان آغاز شود و اگر دوران طلایی گذشته باشد. کاشت حلزون دشوارتر، پرهزینه تر و با کیفیت پایین تر خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: با سازمان ثبت احوال استان تفاهم داریم که برای هیچ کودک و والدینی شناسنامه صادر نمی شود مگر اینکه سازمان بهزیستی غربالگری آنها را تایید کند.

ورکزی زاده ادامه داد: متأسفانه بسیاری از خانواده ها فرزند خود را با سطح معلولیت ندارند و باید غربالگری انجام شود.

وی گفت: با یک موسسه خیریه نیز قرارداد دیگری بسته ایم و به افرادی که نیاز به جراحی کاشت حلزون دارند 3 میلیون تومان رایگان تعلق می گیرد و کل هزینه ساخت سمعک را پرداخت می کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه از کمیته امداد امام (ره) نیز به عنوان همیار اجتماعی دعوت کردیم تا به ناشنوایان که والدین آنها تحت نظر کمیته امداد هستند کمک کنند تا به استان های دیگر سفر کنند و به اسکان آنها کمک کنند.

این مسئول گفت: در راستای طرح تنبل چشم با آموزش و پرورش تفاهم نامه منعقد شده است و همکاری با بهزیستی، پایگاه ها و تیم های سیار سازمان نباید در اجرای تنبل مشکلی ایجاد کند. پروژه چشم.”

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا