آزمون gre برای رشته روانشناسی

آزمون GRE یا Graduate Record Examination یک آزمون استاندارد است که توسط ETS (سرویس آزمون آموزشی) در دو بخش عمومی و کتبی برگزار می شود. آزمون عمومی GRE آزمون اصلی این شرکت و آزمون موضوعی GRE همان آزمونی است که در حوزه خاصی انجام می شود. در ادامه به بررسی دو نوع آزمون GRE هوم ادیشن می پردازیم.

آزمون موضوعی GRE چیست؟

آزمون موضوعی GRE مربوط به رشته های زیست شناسی، ادبیات انگلیسی، فیزیک، شیمی، ریاضیات و روانشناسی است و به دانش آموزان این رشته ها کمک می کند تا نقاط قوت خود را در رشته خود برجسته کنند و این سوال دانش آموز را از سایر دانش آموزان جدا می کند. معمولا شرکت در این آزمون برای افراد اختیاری است و افراد از نمرات GRE برای افزایش شانس خود برای ورود به دانشگاه مورد نظر استفاده می کنند.

امتحان عمومی GR چیست؟

بعد از پاسخ به این سوال که تست جی آر ای هوم ادیشن چیست، وقت آن است که به طور کلی به سراغ تست های gre برویم و ببینیم که آیا تفاوتی بین این دو وجود دارد یا خیر. آزمون GRE General در واقع آزمون اصلی GRE است که به صورت هفتگی در این مرکز آزمون برگزار می شود. شرکت در این آزمون برنامه ریزی شده و مسئولیت زمان و مکان برگزاری آزمون به عهده دانشجو می باشد.

آزمون GRE مربوط به چه رشته هایی است؟

این آزمون برای افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند به خصوص برای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) بسیار مناسب است. بسیاری از مدارس کسب و کار در ایالات متحده و برخی از کشورهای اروپایی از شما می خواهند که برای پذیرش در آزمون GRE شرکت کنید. البته این آزمون برای دانشجویان رشته های خاصی مانند حقوق و پزشکی مناسب نیست و دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور در این رشته ها باید در آزمون های LSAT و MCAT شرکت کنند.

این آزمون عمدتاً برای مطالعه علوم پایه، علوم انسانی، هنر و مهندسی استفاده می شود. همه شرکت کنندگان در آزمون GRE باید در تمام بخش های این آزمون شرکت کنند. اما غلظت نتیجه در بخش های مختلف بسته به منطقه از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

فرمت آزمون GRE General را مرور کنید

آزمون عمومی در سه بخش عمومی برگزار می شود. بخش اول این آزمون مربوط به ریاضیات است. زمان پاسخگویی این قسمت 35 دقیقه است. دو بخش دیگر GRE شامل بخش لغات و نوشتار است که 30 دقیقه و 60 دقیقه زمان بندی شده است. در قسمت نوشتن باید دو مقاله هر کدام نیم ساعت بنویسید.

منابع آزمون Gree چیست؟

اکنون که متوجه شدید قسمت آزمون GRE چیست، اگر قصد شرکت در آزمون GRE را دارید، باید بدانید که منابع زیادی برای این آزمون وجود دارد و می توانید هر نوع منبعی را برای دریافت این آزمون انتخاب کنید.

خروج از نسخه موبایل