آشفتگی بازار تایر ناشی از قصور تولیدکنندگان نیست

سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان تایر گفت: این آمار در واکنش به برخی آمار منتشر شده توسط یک مقام رسمی مبنی بر اینکه “تولیدکنندگان تایر از هفت میلیون لاستیک سنگین در سیستم تجارت یکپارچه فقط حدود 700000 تایر ثبت کرده اند” ، غیر واقعی و نادرست است. با توجه به نیاز کشور به حداکثر 2.5 میلیون لاستیک و 325000 لاستیک سنگین تولید شده در پنج ماه نخست سال جاری ، مشخص نیست که این ارقام از کجا ناشی می شود.

چندین روز است که سوال لاستیک ها ، نحوه توزیع آنها در بازار و قیمت بازار آنها داغ است. بازار تایر همچنین به عنوان “بازار آشفته تایر یا بازار آشفته” شناخته می شود و معاون خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت که تولید تایر باید به اندازه نیاز کشور هماهنگ باشد ، اما در سطح عرضه.

در همین رابطه ، مصطفی تنها ، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک به روابط عمومی گفت: “به طور کلی ، طبق آمار موجود ، که به طور منظم برای مقامات مختلف ارسال می شود.” کل تولید لاستیک کامیون و اتوبوس در صنعت تایر ایران در پنج ماه نخست سال جاری بالغ بر 325 هزار و 500 مورد بوده است. در عین حال ، کل مصرف سالانه لاستیک های سنگین در کشور از 2.5 میلیون لاستیک فراتر نمی رود. بنابراین مشخص نیست که آماری که این مقام ارائه می دهد بر چه اساسی است و از کجا آمده است؟!

“سال گذشته ، هنگامی که صدها میلیون دلار ارز از کشور خارج شد ، حدود 200،000 تن لاستیک وارد کشور شد که این تنها حدود 70٪ از مصرف سالانه تایر است و هیچ کس در مورد آن صحبت نمی کند.” معلوم نیست که این انبوه تایرها کجا رفته است و علاقه ای به پیگیری آنها در کنفرانس های مطبوعاتی و اظهارات مقام های افتخاری نیست.

سخنگوی اتحادیه صنفی خاطرنشان کرد: کل تولید لاستیک برای انواع اتومبیل ها از جمله لاستیک سبک ، سنگین ، کشاورزی و صنعتی در پنج ماه گذشته به حدود 10 میلیون رسیده است: “این تولید در مقایسه با سال گذشته حدود 28٪ افزایش یافته است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر اظهار داشت: متأسفانه علی رغم سختگیری تحریم ها ، علی رغم موانع و مشکلات موجود در صنعت ، برخی مسئولان سعی کرده اند به جای تشویق صنعتگران به حمایت از صنعت ، تولید را افزایش دهند. و عواملی که قیمت ها را در سطح بازار تحت تأثیر قرار می دهند.

به گزارش روابط عمومی ، در یک برنامه تلویزیونی ، حمید محلاتی معاون خدمات بازرگانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) خاطرنشان کرد که اخیراً چرخ های سنگین با ارز نیمای وارد بازار شده و رانندگان می توانند سهمیه خود را بگیرند. اما تولیدکنندگان همکاری لازم را ندارند و محصولات خود را وارد سیستم نمی کنند. شبکه توزیع لاستیک سبک از حدود 2000 عمده فروش تشکیل شده است که بیشتر آنها نمایندگان هشت تولید کننده و وارد کننده کشور هستند و باید آمار خود را از طریق یک سیستم تجارت جامع ارائه دهند.

به گفته وی ، در پنج ماه اول ، تولید کنندگان 604000 لاستیک نیمه سنگین و نیسان (وانت) تولید کردند. علاوه بر این ، طبق آمار وب سایت Bekhinoyab ، از 15 سپتامبر ، 699،988 اعلامیه اعلام شده است.

همسایگان با تأکید بر لزوم ایجاد شفافیت در زنجیره از تولید تا توزیع ، گفتند: “ما آن را روی لاستیک های سنگین و کالاهای اساسی امتحان کرده ایم و نتایج موفقی نیز کسب کرده ایم.”

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل