آمار خانه‌های خالی اشخاص حقوقی به سازمان امور مالیاتی اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی آمار خانه های خالی اشخاص حقوقی را به سازمان امور مالیاتی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی، رستم قاسمی امروز، چهارم آذرماه در جریان بازدید از کمربندی پاکدشت در جمع خبرنگاران درباره ثبت نام نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون متقاضیان مناسبی در سامانه سامان ثبت نام شده و همچنان وجود دارد. زمان ثبت نام”. از آنجایی که استان تهران به ویژه شهر تهران فضای چندانی برای توسعه ندارد، بنا بر این است که در شهرهای جدید و اکثر شهرک های اطراف آن مسکن سازی شود. در خصوص پاکدشت بدون توجه به تعداد متقاضیان، وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد منابع و تسهیلات لازم را برای ساخت مسکن اختصاص دهد.

قاسمی گفت: بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در سامانه سامان ثبت نام کرده اند. ابتدا مجردها امکان ثبت نام در سامانه را دارند که در هنگام تحویل مسکن باید مدارک ازدواج را ارائه دهند. همچنین فرم ج برای افرادی که با مصوبه جدید شورای عالی مسکن نباید املاک را کاهش می دادند، مدت زمان بیشتری در نظر گرفت.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی به افراد بی خانمان اجازه خرید مسکن داده است. اگر تعاونی هایی هستند که زمین دارند یا زیرمجموعه آنها ناتمام است، در طرح جهشی تولید مسکن به آنها تسهیلات می دهیم و برای همکاری در ساخت مسکن و تحویل به متقاضیان با آنها همکاری می کنیم.

قاسمی در خصوص مالیات بر جای خالی نیز گفت: برخی از پست های خالی با خوداظهاری تعیین می شود. وزارت راه و شهرسازی بر اساس محاسبات خود آمار خانه های خالی را مشخص کرده است. همچنین بیشتر خانه های خالی متعلق به اشخاص حقوقی است که به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل