آمار کرونا در ایران، ۱۷ آنلاین ۹۹/ شناسایی ۴ هزار و ۳۹۲ بیمار و ۲۳۰ فوتی جدید/ ثبت یک رکورد جدید

تعداد قربانیان تاج در ایران به 27888 نفر رسیده است

دسترسی:

سیما سادات لری روز پنجشنبه در مورد آخرین موارد Covid 19 و آخرین آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کشور صحبت کرد: از دیروز تا امروز ، 8 اکتبر 2016. و طبق معیارهای تشخیصی ، 4392 بیمار جدید مبتلا به کوید 19 در کشور پیدا شد که 2 052 نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند. در نتیجه ، تعداد کل 19 بیمار در کشور به 488،236 نفر رسید.

وی گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته 230 بیمار در كوید 19 نفر را كشته و كل مرگ و میر ناشی از این بیماری به 27888 نفر رسیده است.

وی گفت: خوشبختانه 399 هزار و 300 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان ها مرخص شده اند. علاوه بر این ، 4335 بیمار مبتلا به کوید 19 در شرایط بحرانی بودند.

لاری افزود: تاکنون 4،232،064 آزمایش کووید 19 در کشور انجام شده است.

وی افزود: تهران ، اصفهان ، قم ، آذربایجان شرقی ، خراسان جنوبی ، سمنان ، قزوین ، لرستان ، اردبیل ، خوزستان ، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد ، گیلان ، بوشهر ، زنجان ، ایلام ، خراسان رضوی ، مازندران ، چهارمحال و بختیاری. البرز ، آذربایجان غربی ، آذربایجان مرکزی ، کرمان ، خراسان شمالی ، همدان و یزد قرمز رنگ هستند.

به گفته لری ، استان های کردستان ، اورمزگان ، فارس و گلستان نیز آماده هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و تأثیر آن بر قوانین زندگی انسان ، بسیاری از مفاهیم ارزشمند مانند ایثار ، جهاد و شهادت دوباره تعریف شده اند.

وی افزود: از نخستین روزهای ورود ویروس به کشور ما ، کارکنان بهداشت و درمان بر اساس تعالیم حضرت سیدالشهدا (ع) در خط مقدم این نبرد دشوار برای مراقبت و معالجه بیماران بوده اند. متأسفانه بسیاری از این اقوام تاکنون به شهادت رسیده اند.

معاون وزیر بهداشت گفت: “هم اکنون در اربعین حسینی ، با سلام و احترام به روح والای شهدا در تاریخ این مکان ، از حفاظت مقدس تا مراقبت های بهداشتی ، مدیون موفقیت روزافزون همه کارکنان بهداشت هستیم و به یاری خدا و سلامتی ایمان داریم. با حمایت شما در اجرای توصیه ها ، خواهیم دید که این مهمان ناخوانده به سرعت از زندگی هموطنانمان حذف شد.

خروج از نسخه موبایل