علمی و پزشکی

آمار ۳۰ درصدی ازدواج کودکان زیر ۱۵ سال در آسیا

یک متخصص بهداشت باروری کودکان می گوید در آسیا و آفریقا ، میزان ازدواج کودکان نسبت به سایر قاره ها بیشتر است ، بنابراین 30٪ ازدواج های آسیا زیر 15 سال است.

به گزارش روابط عمومی دکتر زهره کشاورز در وبینار “سلامت خانواده و ابعاد جسمی ، روحی ، اجتماعی و حقوقی همسر” به این معنی است که همسر کودک به این معنی است که دو کودک زیر 18 سال با یکدیگر ازدواج کرده اند یا کودک زیر 18 سال متاهل. ازدواج بزرگسالان: در کشورهایی مانند اوگاندا ، اتیوپی ، بنگلادش ، هند ، نپال و نیجریه ازدواج کودکان بسیار رایج است و ازدواج کودکان یک پدیده مهم در این کشورها است.

وی با اشاره به تغییر سطح ازدواج کودکان در سراسر جهان گفت: تعداد ازدواج های کودکان در جهان از هر چهار فرزند به یک و از هر پنج کودک به یک رسیده است. ما انتظار داریم که تا سال 2030 ، 120 میلیون دختر زیر 18 سال بدون مداخله مناسب ازدواج کنند.

به گفته کشاورز ، میزان ازدواج پسران از هر 16 دختر یکی است ، و همچنین عواقب منفی ازدواج دختران در فقر ، عدم تحصیلات مناسب و مدرسه ، بی اعتمادی به ازدواج زودرس ، خطر طلاق و ازدواج دوم – بی خانمانی و رفتار خودکشی ، رفتار ، دسترسی ناکافی به مراقبت های بهداشتی ، تولد زودرس و طلاق زودرس از خانواده ، دوستان ، همسالان و ارتباط محدود کودک با زنان مسن و غیره

وی در ادامه گفت: “از نظر آسیب دیدگی فرزندان همسران و تحمل خشونت بر اساس جنسیت ، تفاوت زیادی بین دختران وجود دارد.” خانواده مردسالار است و کودک آزاری از طرق مختلف انجام می شود. از طرف دیگر ، او در روابط انسانی مشکل دارد و قادر به سازگاری با موقعیت هایی نیست که هرگز تصور نمی کرد.

این متخصص بهداشت باروری در ادامه چالش های بهداشت باروری جنسی کودکان را تشریح کرد: “از نظر زیست شناختی ، بلوغ جنسی و ظرفیت تولید مثل در دختران بین 11 تا 13 سال و در پسران 14 سال و در مغز شناختی و انسانی حدود 25 سال هستند. توسعه. “این هر سال اتفاق می افتد. از طرف دیگر ، ناآگاهی نوجوانان خطر بارداری های ناخواسته را افزایش می دهد.

به گفته این متخصص بهداشت باروری ، بارداری ، مرگ و میر هنگام زایمان ، سرطان دهانه رحم و افسردگی و … انگ اجتماعی کودک نیز از مشکلات بهداشت باروری کودکان است.

وی همچنین به سواد بهداشتی پایین زنان در جامعه اشاره کرد و مشکلات روابط زناشویی را در فرزند همسر بیان کرد و گفت که پارادوکس مادر و نوجوان هنوز در نقش کودکی وجود دارد که هنوز نقش همسر در کودک. از طرف دیگر ، او مهارت های زندگی را تسلط ندارد و به همین دلیل هنوز فرزند ازدواج و روابط قلمداد می شود.همچنین تصویر هویت جنسیتی یک نوجوان نابالغ است و او ناگهان این چیزها را به شکل دیگری احساس می کند.

سرانجام ، این کشاورز در مورد مشکلات مدیریت زندگی جنسی فرزند همسرش گفت: روند بلوغ در فرزند همسر در خانه شوهر انجام می شود و دختر نابالغ می ترسد که تجربه منفی رابطه جنسی منجر به اختلاف در ازدواج شود. او خودش به خوبی با این تحولات روبرو نبود.

به گزارش روابط عمومی ، اولین روز برگزاری این وبینار با همکاری انجمن علمی متخصص زنان و زایمان ایران ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و انجمن علمی پزشکی اجتماعی در تاریخ 25 مارس برگزار می شود و روز دوم نیز در روز بعدی برگزار می شود روز 26 مارس
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا