علمی و پزشکی

آمریکا در آستانه تایید دومین واکسن کرونا

در موارد اضطراری ، واکسن mRNA دیگری برای مجوز توصیه می شود

دسترسی:

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به زودی واکسن Moderna mRNA “مجوز مصرف اضطراری” (EUA) را منتشر می کند که نسخه دوم محافظت در برابر Covid-19 را ارائه می دهد.

به گزارش رویترز ، گروهی از کارشناسان با 20 رأی مثبت ، هیچکدام مخالفت نکردند و یک رأی ممتنع نیز رای مثبت دادند و گفتند که افراد بالای 18 سال احتمال واکسن زدن بیشتر است. این اعلامیه یک هفته پس از تأیید هیئت واکسن تاج تولید شده توسط شرکت آمریکایی Pfizer و شرکت Biontec آلمان اعلام شد و یک روز بعد FDA استفاده اضطراری از واکسن را تأیید کرد.

انتظار می رود FDA در آخرین ساعات پنجشنبه یا جمعه یک واکسن بدون نسخه صادر کند.

این حوادث در حالی رخ داد که تعداد کشته های روزانه Covid-19 در ایالات متحده در روز چهارشنبه به بالاترین رکورد 3850 رسید و تعداد روزافزون بیماران بیش از ظرفیت بیمارستان ها و کارکنان مراقبت های بهداشتی بود.

توزیع واکسن مدرن پس از تأیید توسط FDA آغاز می شود. الکس آذر وزیر امور خارجه بهداشت و منابع انسانی روز پنجشنبه گفت که بیش از 5.9 میلیون دوز واکسن در بین فرمانداران ایالت توزیع شده و آماده توزیع عمومی است.

واکسن ها همه مشکلات را یک باره حل نمی کنند ، زیرا چندین ماه در کشوری که ویروس گسترده است دوام می آورند و اکثر مردم از استفاده از اقدامات بهداشتی مانند نابرابری اجتماعی و استتار خودداری می کنند.

برخلاف Pfizer که توزیع آن به دلیل نیاز به نگهداری و حمل و نقل در دمای زیر منفی 70 درجه دشوار است ، واکسن فعلی به فریزرهای خیلی خاص یا مقدار زیادی یخ خشک احتیاج ندارد و می توان آن را در فریزرهای معمولی نگهداری کرد ، بنابراین آسان تر است. می توان آن را به مناطق روستایی و مناطق دورافتاده ارسال کرد.

مقامات آمریکایی انتظار دارند 40 میلیون دوز واکسن Pfizer / Biontec و Moderna تا پایان سال جاری در دسترس باشد که برای واکسیناسیون 20 میلیون نفر کافی است. ثابت شده است که هر دوی این واکسن ها در آزمایشات بالینی برای پیشگیری از بیماری Covid-19 تقریباً 95٪ موثر هستند و هیچ عارضه جانبی جدیدی ایجاد نکرده اند.

دکمه بازگشت به بالا