علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

آموزش هوش کودک

برخی از توصیه های عملی در مورد اینکه چگونه مادران و پدران می توانند هوش نوزاد را قبل از تولد افزایش دهند و تقویت هوش کودک را از همان ابتدا شروع کنند وجود دارد. استفاده از لباس نظامی بچه گانه می‌تواند به کودکان احساس تمایل به حفظ نظم و ترتیب را القا کند . تماشای رشد مغز کودک شما یکی از تجربیات هیجان انگیز الهام بخش شما در این دنیا است. تا یک سالگی با نحوه درست صحبت کردن آشنا میشود.

آموزش هوش کودک

در 2 یا  سالگی3، او با شما گفت و گو و بحث میکند! و در چند سال بعد او برنده مشاجره میشود! مغز کودک برای یادگیری آماده شده است. دیدگاه قدیمی هوش، تصور کردن مغز به عنوان یک ظرف خالی است که با  علوم و دانش پر شده است. اکنون می دانیم که هوش یک فرایند پویا است و مغز عملا با تجربه مجسم شده است. یک کودک با تجربه کردن جهان از طریق پنج حس خود، یاد می گیرد. چیزهایی که شما  به عنوان والدین به طور طبیعی انجام می دهید ، تماس چشم، صحبت کردن، نگه داشتن، پاسخ مناسب به نیازهای کودک شما،اینها اولین تجربه یادگیری ضروری برای کودک شما است.

روابط محبت آمیز و نزدیک، برای رشد ذهنی کودک شما مهم است. كودكانی كه احساس امنیت می كنند مشتاق تر هستند تا ارتباط برقرار كنند و اکتشاف کنند.یادگیری بر روی کارت های فلش یا دی وی دی های آموزشی ویژه تکیه نمی کند و فقط در کلاس درس و یا زمانی که شما در حال خواندن با کودکتان هستید اتفاق نمی افتد. به همان اندازه ،اگر بیشتر نباشد، یادگیری زمانی رخ میدهد که شما و فرزندتان با هم بخندید، با هم با یک ریتم آوازی بخوانید و یا از یک فنجان مشترک با هم آب بخورید و یا جوراب های مختلفو باهم تطبیق بدهید! سلامت و رشد نوزاد در رحم آغاز می شود. تغذیه خوب می تواند بر رشد مغز تاثیر بگذارد.

مثلا اسید فولیک استفاده کنید این بهترین راه برای جلوگیری از نقص لوله های عصبی است. استرس خود را مدیریت کنید،هورمون های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین به کودک می رسند، جایی که ممکن است به بروز مشکلات رفتاری و رشد شناختی کمک کنند. محققان دانشگاه دنور دریافتند نوزادانی که در معرض سطوح بالای کورتیزول در رحم قرار دارند، بالاترین سطح خود را دارند و رفتارهای اضطرابی در دوران کودکی از خود نشان میدهند. پس حتما در مورد تغذیه و ویتامین های مورد استفاده با پزشک خود مشورت کنید. تيروئيدتان را آزمايش كنيد زيرا كم كاري خفيف تيروئيد در خانمهاي باردار سبب كاهش معني داري در هوش كودكان مي شود.

دشوار است که غذاهای فردی یا مواد مغذی را به هوش بالاتر متصل کنید، اما مطمئنا درست است که رژیم سالم و متنوع از رشد بدن و مغز حمایت می کند. سوء تغذیه و برخی از کمبود ویتامین و مواد معدنی ،به طور خاص از ید و آهن، می تواند نقش مهمی در اختلال شناختی ایفا کند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که تغذیه با شیر مادر موجب افزایش هوش می شود (گرچه چالش هایی برای این مطالعات وجود دارد). آنچه که ما میدانیم، این است که شیر مادر منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع شده طولانی مدت است که برای توسعه مغز ضروری هستند (ماهی قزل آلا منبع خوبی برای کودکان بزرگتر است).

به كودكان ميان وعده هاي سالم و مغذي بدهيد و از دادن ميان وعده هاي بي فايده مانند پفك و چيپس به كودك خودداري نماييد. لباس یگان ویژه نوپو با ارائه امکانات متنوعی مانند جیب‌ها و جزئیات نظامی، بازی‌های خلاق کودکان را تحریک می‌کند . همیشه بحث استعدادیابی و افزایش هوش کودکان دغدغه ثابت و به حق خیلی از والدین می باشد؛ چرا که آن ها دوست دارند آینده درخشان و موفقی را برای فرزند عزیز خود رقم بزنند. اما آن ها همیشه مشکلی ثابت را پیش پای خود و فرزندانشان می بیینند و آن هم نبود اطلاعات کافی در این زمینه و همچنین در دسترس نبودن مشاورین متخصص برای آنهاست. خیلی از اوقات والدینی را دیده ایم که گفته اند هزینه های زیاد میلیونی هم خرج کرده اند اما خروجی قابل توجهی را نتوانستند دریافت کنند.

به شما تبریک می گوییم چون هم اکنون دوره استعدادیابی کودکان و افزایش هوش پیش روی شماست که می تواند بسیاری از نیازهای شما را  از شرکت در کلاسهای تقویت هوش کودکان و استعدادیابی برطرف سازد.در ویدئو زیر میتوانید توضیحات تکمیلی در رابطه با این آموزش مشاهده نمایید. چرا استعدادیابی کودکان مهم است؟ تحقیقات مؤسسه بلوم نشان داده است که شکل گیری رشد هوش فرزندان طبق عکس پایین می‌باشد. همان طور که می بینید سنین قبل از ۸ سالگی سال های طلایی یک کودک می باشد که به هیچ وجه نباید آن را به راحتی هدر داد به همین دلیل افزایش هوش کودکان دبستانی یعنی کودکان کلاس اول فوق العاده مهم است؛

در غیر این صورت شاید مشکلات جبران ناپذیری را به وجود آورد. به همین علت است که غالب توصیه ها و بازی های این بسته آموزشی برای این سنین طلایی طراحی شده است که اگر آن ها را انجام دهید حتماً برای فرزند دلبندتان اتفاقات خوبی خواهد افتاد. یعنی از استعدادیابی و تست هوش کودکان ۱ ساله تا ۶ ساله و ۸ ساله… با به كارگيري سي شيوه ساده از هنگام بارداري تا پايان دوسالگي افزون بر رشد جسماني مناسب، زمينه هاي افزايش بهره هوشي كودكان را تقويت كنيد. از آنجا كه پايه ريزي و شكل گيري رشد جسماني و ذهني كودكان از بارداري تا دو سالگي است، به كارگيري اين  شيوه به طور هماهنگ به رشد همه جانبه و مناسب كودك كمك مي كند.

خیلی از ما ممکنه، تابه الان که به این سن رسیدیم،متوجه شده باشیم که اگر چند سال زودتر مثلا از زمان کودکی یا نوجوانی استعداد، توانایی و نقاط قوت خودمان راکشف می کردیم، ممکن بود الان حال بهتری داشته باشیم. کلاه پلیس نوپو ممکن است با جزئیاتی مانند برجستگی‌های سمبل پلیسی یا سیم‌های نورانی تزئین شده باشد . جایگاه شغلی و مالی بهتری داشته باشیم. ما الان می‌تونیم همین کار رو با گذراندن این دوره‌ی آموزشی برای کودک خودمون انجام بدهیم. نقاط قوتش رو بشناسیم،هوش کودک عزیزمون رو به کمک بازی افزایش بدیم، استعدادش رو کشف کنیم و مهارت های پرورش استعداد رو کسب کنیم. وقتی زندگی نامه ی افراد موفق و مشهور رو بررسی می‌کنید، غالبا از کودکی در آن جایگاه یا مسیر توانایی قرارگرفته بودند.

دوران کودکی، تایم طلایی زندگی همه ماست چرا که هم می توان باعث افزایش هوش شد و هم نورون‌ها و مسیرهای عصبی را متناسب با همان فعالیتی که کودک در آن استعداد دارد، پرورش داد. در واقع از جهت منعطف بودن و قدرت تطابق با استعداد، شخصی که در 5 سالگی یا 10 سالگی وارد این مسیر شده و شخصی که با همان توانمندی و با همان استعداد در 20 سالگی وارد آن مسیر شده اصلا قابل مقایسه نیستند و قطعا شخص اول به موفقیت نزدیک تر است. شواهد زیادی وجود دارد که صحبت کردن با کودک ، حتی قبل از اینکه او بتواند صحبت کند، مهارت های پردازش زبان و واژگان او را تقویت می کند.

طی مطالعاتی که توسط Adriana و پروفسور Anne Fernald در دانشگاه استنفورد انجام شده و در مجلات علمی روانشناسی نیز منتشر شده است،دریافته اند که کودکانی که پدر و مادرشان با آنها صحبت نمیکردند، در آزمونهای زبان بدترین حالت را داشتند و این ضعف طولانی مدت بود. این کودکان در 24 ماهگی تا 6 ماه پشت سر هم و حتی در 6 سال بعد در دوران مدرسه هم احساس ناراحتی میکردند. محققان به والدین توصیه می کنند که با بچه ها و فرزندانشان به صورت محبت آمیز و دوست داشتنی صحبت کنند تا بتوانند رشد مغز و مهارت های زبان را در اوایل رشد  کودک توسعه دهند. دامنه‌ لغات‌ كودك‌ بستگي‌ مستقيم‌ به‌ ميزان‌ صحبت‌ والدين‌ طي‌ دو سال‌ اول‌ زندگي‌ او دارد.

دکمه بازگشت به بالا