آیا اتفاقات آنفلوانزای اسپانیایی ۱۹۱۸ در حال تکرار شدن است؟

دسترسی:

دکتر حمیدرضا توحیدی نیک در مصاحبه با روابط عمومی در مورد روند تاج صحبت کرد: “ما در ماه آوریل موجی داشتیم ، و سپس روند تا حدودی متعادل بود. در ماه جولای ، بیماری و مرگ و میر ، به ویژه از کوید 19 ، دوباره افزایش یافت و در اکتبر ، با شروع فصل سرما ، منحنی بسیار بالا بود و دو هفته پیش با موج دوم عفونت و موج سوم مرگ عروق کرونا ویروس ، اوج گرفت. ما رسیدیم.

آینده تاج به رفتار و واکنشهای ما بستگی دارد

وی گفت: با اقدامات انجام شده و اعمال محدودیت ها در برخی از شهرها ، ما به یک روند ثابت رسیده ایم و در برخی از آنها روند نزولی را نشان داده ایم ، اما آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد به رفتار و واکنش ما به این شرایط بستگی دارد. آیا ما در گذشته بدون ارزیابی مجدد بیماری اشتباه می کنیم یا از گذشته درس می گیریم؟

توحیدی: “اگر به یک روند نزولی کرونا ویروس نگاه کنیم ، به استثنای ویژگی های مشخصه بیماری در هفته گذشته ، و تظاهرات رفتار ما دو یا سه هفته پیش بود و به همان تعداد موارد را مشاهده کردیم.” کمی پایین آمده است.

این مدرس دانشگاه علوم پزشکی کرمان: اگر تاریخچه را بررسی کنیم و همه گیری های گذشته را بررسی کنیم ، می بینیم که حدود 100 سال پیش آنفولانزای اسپانیایی داشتیم که از نظر روند عفونی و موج دوم شبیه کرونا بود. این بیماری در مارس 1918 آغاز شد و در تابستان 1919 شروع شد و حدود یک سال و نیم ادامه داشت. این بیماری یک سوم جمعیت جهان را آلوده کرده و حداقل 50 میلیون نفر را به کام مرگ کشانده است

وی با بیان اینکه سه موج اصلی آنفولانزای اسپانیایی وجود دارد و موج دوم بزرگترین است ، اظهار داشت: موج اول در بهار 1918 ، موج دوم در پاییز و موج سوم در زمستان بود و موج دوم تقریبا چهار برابر موج اول بود. او اضافه کرد. موج سوم آنفولانزا نیمی از موج دوم بود.

توحید شباهت منحنی اپیدمی این دو بیماری را 100 سال بعد و این واقعیت که در کشور ما موج پاییزی بیماری کرونا ویروس قلب بیش از چهار برابر موج اول است ، خاطرنشان کرد: در موج اول روزانه 3000 مورد جدید بیماری کرونا ویروس قلب داشتیم. ما رسیده ایم با این حال ، در طول هر دو موج ماکروویو نیز داشتیم و در صورت مرگ ، موج میانه را در تابستان احساس می کردیم.

انتظار می رود امواج بعدی تاج کوچکتر از موج آخر باشند

متخصص اپیدمیولوژی در پاسخ به این س ofال که آیا تاریخ می تواند تکرار شود و موج بعدی زمستان امسال را ببیند و شدت آن کمتر از موج آخر است. وی گفت: “ممکن است که موج بعدی بیماری را در زمستان و حتی در بهار تجربه کنیم.” شخصاً فکر می کنم موج بعدی کوچکتر از موج بعدی باشد ، اما باید بپذیریم که اندازه امواج تاج به ما بستگی دارد. آیا می خواهیم فرش قرمز را در برابر ویروس پهن کنیم یا یک مانع محافظتی در برابر آن می خواهیم؟ در عین حال ، نباید فراموش کنیم که هرگونه کاهش بیماری باید ما را خوشحال کند و فراموش نکنیم. ویروس انتظار دارد که ما بی خیال شویم و خود را برای ضربه بعدی آماده کنیم.

وی با اشاره به دوره های احتمالی شب یلدا اظهار داشت: ما مراسم سنتی و جشنواره های زیبایی داریم که جوانان رفتن به بزرگسالان را وظیفه خود می دانند و از طرف دیگر جلسات منظم برخی از بزرگان را نگران سلامتی خود می کنند و افرادی در اطراف هستند که نمی توانند به بچه های کوچک بگویند که بیایند. و آنها آن را تحقیر می دانند. اما باید توجه داشته باشیم که اکنون زمان تصمیم گیری احساسی نیست. با یک اشتباه کوچک یا یک تعارف نامناسب ، ممکن است خدای ناکرده یک یا چند نفر از عزیزانمان را برای همیشه از دست بدهیم ، وقتی زندگی را از دست می دهیم. هرگونه ملاقات با هر قصد ، به ویژه هنگامی که درها و پنجره ها بسته هستند و در فصل سرما تهویه مناسب ندارند ، خطر عفونت و ویروس کرونا را چندین برابر می کند.

توحید: متأسفانه علی رغم هزینه های زیاد ، هنوز بسیاری از افراد بیماری را جدی نگرفته اند و به حداقل امتیازات پایبند نیستند. این ممکن است به دلیل مسائل اقتصادی و فرهنگی باشد ، اما در چنین شرایط بحرانی چنین رفتاری قابل توجیه نیست و کار آنها در واقع یک جرم است. زیرا چنین افرادی نه تنها زندگی خود بلکه زندگی دیگران را نیز در جامعه به خطر می اندازند.

چنین اپیدمی بزرگی هرگز فقط توسط سیستم ایالتی قابل کنترل نیست

متخصص اپیدمیولوژی: “چنین اپیدمی بزرگی هرگز به تنهایی توسط سیستم دولتی قابل کنترل نیست و ما به مشارکت و دلسوزی همه مردم احتیاج داریم و هرکس باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد و همه وظیفه شخصی خود را برای انجام مسئولیت های خود می دانند.” در این حالت می توانیم بیماری را کنترل کنیم.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با روابط عمومی در مورد مصونیت مقاوم در برابر این بیماری گفت: امواج ظاهر می شوند

توحید: “ما فرض می کنیم که موج فعلی بیماری عروق کرونا ویروس قلب آخرین موج نخواهد بود ، اما ممکن است امواج بعدی کوچکتر باشد ، و من می خواهم یک بار دیگر تأکید کنم که همه اینها به رفتار ما و البته گفتار و عملکرد سیاستمداران بستگی دارد. متأسفانه ، پس از اولین موج بیماری ، برخی از مقامات وضعیت را بازسازی کردند و در چند کلمه ، احساس راحتی کاذب ایجاد کردند. به عنوان مثال ، یک روز از ماه مه ، من در صف نانوایی ایستاده بودم که ماسک پوشیده بودم. شخصی از کنار من رد شد و نیمی با من و افراد در صف شوخی کرد: “آقای کرونا ، دیگر تمام شد ، چرا ماسک می پوشید؟”

وی افزود: سخنان سیاستمداران تأثیر زیادی در مردم عادی دارد و آنها باید بسیار مراقب باشند ، زیرا سخنان آنها می تواند تأثیر زیادی در رفتار مردم داشته باشد ، و طبیعی تر و بهتر کردن کارها از نظر سیاسی می تواند مفید باشد ، اما در سلامتی است. . بهداشت عمومی و عمومی می تواند صدمات زیادی به مردم وارد کند.

مرحله اصلی: درد خود را پنهان نکنید

متخصص اپیدمیولوژی و پژوهشگر دانشگاه گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع بیماری و توقف چرخه عفونت ، تشخیص سریع بیماران ، جداسازی آنها و قرنطینه افرادی است که از نزدیک با آنها در تماس هستند که منجر به اختلال در چرخه عفونت می شود. در کشورهایی مانند کره جنوبی ، آلمان و کانادا ، این اقدام از طریق آزمایش گسترده بر روی افراد در ابتدای اپیدمی اجرا شده است و آنها بسیار موفق بوده اند ، اما ما در این زمینه و از نظر آزمایش و تشخیص به موقع موفق نبوده ایم. موقعیت ما در مورد کل جهان خوب نیست. اما در این صورت آیا مردم ما می توانند در این مسیر به یکدیگر کمک کنند؟ بله ، با یک اقدام ساده و البته بسیار ارزشمند. اگر به عفونت مبتلا شدیم یا به بیماری مشکوک شدیم ، اقدامات فوری و درمان انزوا را انجام دهیم ، در اسرع وقت با کسانی که در تماس بوده اند تماس بگیریم و به آنها یادآوری کنیم که از خود مراقبت ویژه کنند.

وی افزود: “استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند بسیار مفید باشد”. فقط کافی است چند کلمه در یک شبکه اجتماعی بنویسید یا با یک پیام کوتاه ساده به نزدیکان و دوستان خود در مورد Covid 19 اطلاع دهید.

توحید: “من فکر می کنم این مسئله در کنترل بیماری بسیار مهم است ، زیرا هر یک از ما وقتی می دانیم از وضعیت بیماری یا نحوه ملاقات با فرد آلوده رفتار متفاوتی دارد.” اگر بدانیم که آلوده ایم ، ارتباط خود را با دیگران ، به ویژه افراد پرخطر کاهش خواهیم داد. سعی کنید خود نکات بهداشتی را رعایت کرده و قرنطینه کنید. بنابراین ، از همه هموطنان می خواهیم که بیماری خود را در هنگام آلودگی پنهان نکنند و دیگران را به طور فعال آگاه سازند. شاید بتوانید با یک پیام ساده یا یک پیام اینستاگرامی جان ده ها یا صدها نفر را نجات دهید.

خروج از نسخه موبایل