آیا اگر اب قطع شود پکیج کار می کند؟

امروزه کابینت های دیواری به یک دلیل ساده پرمصرف ترین نوع آبگرمکن هستند. چون هیچ وقت آب گرمشان تمام نمی شود و ثانیا از نظر مصرف انرژی بسیار کارآمد هستند. اما آیا می دانید عرشه چگونه کار می کند؟ یکی از نکاتی که باید پس از خرید پکیج در نظر بگیرید، داشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه عملکرد پکیج است. پس از خرید این ابزار مفید، حتما دستورالعمل نصب پکیج را مطالعه کرده و با نحوه عملکرد آن آشنا شوید.

نحوه کار پکیج

در این بخش از مقاله تهران سرویس کاران می خواهیم به شما بگوییم که بسته ها چگونه کار می کنند. باید بگوییم که وقتی اجزای دیوار به خوبی کار می کنند، سیستم به خوبی کار می کند. برخی از این زمینه ها که در عملکرد پکیج مهم هستند عبارتند از:

واحد کنترل الکترونیکی یا برد مسکن

چه سنسور تخلیه

جرقه

گرمایش

الکترود تشخیص شعله

پمپ گردش آب

ترموستات
پوست
دیوارپوش به سبک زمستانی چگونه کار می کند؟

وظیفه اصلی پکیج دیواری در فصل زمستان تامین آب گرم در مدار گرمایش می باشد. در این کیت به محض باز شدن شیر آب گرم و عبور آب از سنسور فشار، میکروسوئیچ مربوط به این سنسور فعال می شود. با فعال كردن اين ميكرو سوئيچ فرماني از برد مدار الكترونيكي رادياتور به شير برقي سه راهه صادر مي شود و باعث قطع موقت آب مي شود.

در این حالت، آب از مدار گرمایش فقط به مبدل حرارتی لوله ثانویه جریان می یابد. در نتیجه این ویژگی، آب گرم به سرعت به سمت شیر ​​باز هدایت می شود.

نحوه عملکرد پکیج دیواری در تابستان

در تابستان روش کار پک دیواری به این صورت است که فقط آب گرم مصرفی را گرم می کند. در واقع، هنگامی که منبع آب گرم را روشن می کنید، یک سنسور فشار و یک میکروسوئیچ برد بسته به مشعل دستور روشن شدن می دهد. پکیج دیواری در این مورد است; در حالی که شیر آب گرم روشن است، آب گرم در حالت تامین مداوم و آنی از مبدل حرارتی ثانویه پوسته و لوله کار می کند. اما با فشار دادن آب داغ، دستگاه نیز خاموش می شود.

پکیج با برق کار میکنه یا گاز؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر بخواهیم بدانیم پک دیواری چگونه کار می کند باید بگوییم که این سیستم ها به برق و گاز طبیعی به طور همزمان نیاز دارند. البته با برخی از انواع پک های دیواری بسته به نوع مصرف انرژی می توان با مصرف برق آب را گرم کرد. بنابراین می توان گفت که پک برقی با برق و پک گازی همزمان با برق و گاز طبیعی کار می کند.

هنگام خرید گلدان دیواری به این نکته توجه کنید که برخی از آنها از جریان آب در توربین برای تامین برق مورد نیاز برای راه اندازی دیگ اداری برقی استفاده می کنند. بنابراین، این پکیج های مدل فقط به منبع سوخت بستگی دارند.

اگر آب قطع شود بسته ها همچنان کار می کنند؟

همانطور که گفتیم اگر در جایی از واحد مسکونی شیر آب گرم را باز کنید، این مجموعه روشن می شود و گرمای لازم را برای رساندن آب به دمای مشخصی فراهم می کند. بنابراین، هنگامی که شیر آب باز می شود، سنسورهای موجود در بسته جریان آب را تشخیص می دهند و بسته کار خود را انجام می دهد. هنگامی که آب بسته می شود و شیر آب باز می شود، آب جاری نمی شود و در نتیجه پکیج کار نمی کند.

این سوال در شرایطی که لازم است در فصل سرد که معمولا بخاری به طور مداوم روشن است، برای تامین آب گرم آبگرمکن، یونیت دیواری نیز روشن شود، منطقی تر است.
برای تعمیر پکیج به نمایندگی بوتان کرج مراجعه نمایید.
پکیج در هنگام قطع برق چگونه کار می کند؟

از آنجایی که برد پکیج به صورت برقی کار می کند، در صورت نبود برق، فرمان جرقه و جریان گاز داده نمی شود و بسته باز نمی شود. به علاوه گردش آب گرم در لوله های رادیاتور نیز به عملکرد پمپ سیرکولاسیون بستگی دارد. بنابراین می توان گفت که کل عملکرد پکیج به جریان الکتریکی بستگی دارد.

در برخی از مدل‌های پک، برق مورد نیاز برای راه‌اندازی پک توسط باتری تامین می‌شود، بنابراین قطع برق بر عملکرد بسته‌های باتری‌دار تأثیری ندارد.

منابع تغذیه را بسته بندی کنید

یک دستگاه برای کار کردن باید منبع تغذیه داشته باشد. برخی از پکیج ها توربین هایی هستند که برق را از جریان آب تولید و استفاده می کنند. اما برخی از آنها برای تولید برق مورد نیاز به باتری نیاز دارند. این پک ها این ویژگی خوب را دارند که می توانند حتی در زمان نبود برق نیز مورد استفاده قرار گیرند و انرژی مورد نیاز را با استفاده از توربین یا باتری تامین کنند.

یعنی بسته های دیگر نیستند. یکی از این نمونه ها بالا بودن قیمت پایه دیواری نسبت به مدل های دیگر است. علاوه بر این، اندازه بزرگی دارند که نصب آن کمی دشوار است. برای آشنایی بیشتر با نحوه کار پکیج و اطلاع از خط لوله پکیج می توانید از دوره های آموزشی استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا