آیا نخست‌وزیر کره جنوبی با راه حل ایرانی-کره ای به تهران می‌آید؟

در ادامه سفر منطقه ای خود به خاورمیانه ، نخست وزیر کره جنوبی قرار است در 22 و 23 آوریل (یکشنبه و دوشنبه) به منظور دیدار و گفتگو با تعدادی از مقامات ایرانی ، سفری دو روزه به تهران داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی ، بر اساس این نشریه چونگ سی کیونگ ، حسن روحانی ، نخست وزیر کره جنوبی که پیش از این به عنوان رئیس شورای ملی برای شرکت در مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین تهران به تهران سفر کرده بود ، در سفری دو روزه به کشورمان سفر می کند.ساهاک جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، محمد باقر قالیباف وی همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی است علی لاریجانی مشاور رهبر دیدار و در مورد تاریخچه روابط دو مقام ایرانی و کره ای دیدار و گفتگو خواهد کرد.

در این سفر ، پیشنهاد شده توسط دولت کره جنوبی ، مقامات دو کشور در مورد روابط دو جانبه و بین المللی گفتگو خواهند کرد و همانطور که انتظار می رود ، یکی از مباحث اصلی رایزنی های مقامات ایرانی و کره ای آزادسازی وجوه مسدود شده ایرانی در کره جنوبی است. تاکنون مقامات کره جنوبی اظهارات و وعده های مختلفی در مورد آزادسازی پول داده اند ، اما در واقعیت ما چیز زیادی ندیده ایم و اکنون موضوع (پول ایران توسط کره مسدود شده است) و محقق نشده است. اقدامات به منظور آزادی وی ، دولت کره بر روابط دو جانبه تأثیر گذاشت ، زیرا می توان گفت که روابط دو کشور اکنون برقرار است گروگان گیری بی عملی کره جنوبی و شکل انتظار می رود چونگ شی کیونگ در این بازدید با یک راه حل عملی که باید یک تصمیم ایرانی-کره ای برای آزاد کردن پول های بلوکه شده کشورمان باشد ، وارد تهران شود..

در سال های اخیر ، مقامات کره ای با استناد به تحریم های آمریکا و روابط بین دو کشور ، حاضر به انتشار پول بلوکه شده ایران نشده اند و این کار را به ایالات متحده واگذار کرده اند تا چراغ سبز به آن بدهند و من فکر می کنم کره ای ها باید نتیجه بگیرند که راه حل آمریکایی نیست. و دو کشور باید این مسئله را بر اساس ابتکار عمل حل کنند ، همانطور که ایران در این زمینه پیشنهادهای مشخصی به طرف کره ای داده است.

“اخیراً پس از فشار ایران به كره برای انجام اقدامات عملی برای آزاد كردن پول ، یك گروه كاری تشکیل شد.”کارگروه تجارت بشردوستانهوی گفت: “این ماده بین وزارت بهداشت ایران و طرف کره ای ایجاد شده است و علی رغم توصیه ها و کنترل تهران ، ایران تاکنون توانسته چیزی کمتر از 20 میلیون دلار جمع کند.” دارو و تجهیزات پزشکی بخرید آهسته. تدریجی.

ایران و کره جنوبی نزدیک به 60 سال از روابط دوستانه برخوردار بوده اند ، اما متأسفانه در سالهای اخیر ، به ویژه پس از خروج آمریکا از برجام ، به دنبال تحریم های شرکت های کره ای و بانکی ، این روابط مورد انتقاد شدید قرار گرفته است همانطور که گفتم ، یکی از بزرگترین چالشهای مردم ایران پول بلوکه شده در کره جنوبی است که 7 میلیارد دلار ارزش دارد و آزادی آن می تواند تأثیر نسبتاً قابل توجهی بر اوضاع اقتصادی ایران داشته باشد.

به گفته برخی تحلیلگران ، با توجه به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سفر اخیر معاون وزیر خارجه کره جنوبی به تهران ، دولت سئول تصمیم گرفته است تدابیری اتخاذ کند تا مانع از دست دادن ایران در خاورمیانه شود. از این منظر ، حداقل از نظر ظاهری ، به نظر می رسد تلاش شده است تا برخی از مشکلات بین دو کشور برطرف شود. بر اساس برخی اخبار منتشر شده و احتمال احیای برجام ، مقامات کره ای ممکن است به دنبال احیای بازار از دست رفته خود در ایران باشند ، اما البته اگر این اتفاق بیفتد ، باید آگاه باشند که حضور آنها در ایران ادامه خواهد داشت. انجام ندهید و ایران مانند گذشته دیگر فقط بازار کالاهای کره ای نیست ، بلکه آنها همچنین باید تلاش کنند تا فناوری و صنعت را برای گسترش روابط با ایران به ایران بیاورند.

براساس این گزارش ، نخست وزیر کره جنوبی یکی از برجسته ترین چهره های حزب حاکم کره جنوبی است و به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کره معرفی شده است. باید یک سال قبل از انتخابات استعفا دهد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل