علمی و پزشکی

احتمال بروز خیز پنجم کرونا در تهران/اعمال محدودیت‌ها در شهرهای قرمز

استاندار تهران با اشاره به معرفی بیش از یک میلیون دوز واکسن تاج در استان تهران گفت که اپیدمی تاج پنجم می تواند در تهران آغاز شود.

به گزارش روابط عمومی انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مبارزه با کرونا در برابر کرونا به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز گزارشی از آخرین شیوع ویروس کرونا ارائه شد که نشان دهنده افزایش سرپایی از هفته گذشته است. ما همچنین عادی و خاص هستیم ، که نشان می دهد به طور کلی به تدریج به ارتفاع پنجم خواهیم رسید.

وی گفت: “ما باید آنچه را كه مانع از شیوع ویروس کرونا می شود ، از جمله فاصله اجتماعی ، تقویت سوابق بهداشتی و نظارت در دستور کار خود قرار دهیم.”

باناپی ادامه داد که نه تنها در شهرهای فعلی قرمز فیروزکوک و دماوند ، بلکه در سایر شهرها نیز باید اقدامات و م componentsلفه های موثری را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار تهران در بخشی دیگر از سخنان خود درباره راه اندازی 77 مرکز واکسیناسیون در استان تهران صحبت کرد و افزود: شهرداری تهران نیز گفته است با اختصاص سهمیه واکسن های خریداری شده آماده ایجاد مراکز بیشتر است

وی افزود: تاکنون یک میلیون و 62 هزار واکسن در استان تهران معرفی شده و اقدامات لازم برای اعمال گروه های سنی و گروه های تزریقی برای مراجعه به مراکز انجام شده است تا هیچ ادغامی صورت نگیرد.

بندپی در پاسخ به سوالی درباره اجرای طرح شهیده سلیمانی گفت: این طرح به حالت تعلیق درنیامده اما تصمیم گرفته شده است كه به دلیل انتخابات و درگیری بین نزدیكان بسیج كار پس از انتخابات نیز ادامه یابد. مثل همیشه شدید “.

استاندار تهران در مورد ایجاد محدودیت های احتمال خیزش پنجم در تهران گفت: محدودیت هایی در شهرهای منطقه قرمز اعمال می شود و فرمانداران قصد دارند تا كنترل را در سایر شهرها تشدید كنند. «

وی ادامه داد که در انتخابات ، طبق تحقیقات کارشناسی ، 7/77 درصد سوابق بهداشتی در مراکز رأی گیری تهیه شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا