بین المللی

احتمال پیوستن ایران به یک سازمان مهم

به گزارش روابط عمومی به نقل از روابط عمومی «باکیتژان ساگینتایف» رئیس هیات مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت که ایران برای به دست آوردن وضعیت ناظر اتحادیه اوراسیا ابراز تمایل کرده است.

خبرگزاری ریانووستی با انتشار این مطلب گزارش داد که «الکسی اورچوک» معاون نخست‌وزیر روسیه نیز گفت که «رویه‌های مشخصی وجود دارد که اگر رعایت شود، ایران ممکن است در پایان دسامبر به کشور ناظر اتحادیه اوراسیا تبدیل شود».

دی ماه گذشته بود که اولین موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل کشورهای روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس، توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در سن پترزبورگ روسیه امضا شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز از امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا استقبال کرد و گفت این اتفاق نقش بسزایی در تقویت روابط خواهد داشت.

311311

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا