اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهبود کیفیت آب شرب سنندج

روابط عمومی / کردستان استاندار کرد با اشاره به اینکه یکی از خواسته های مردم کرد دسترسی به آب آشامیدنی سالم و پایدار است ، در پیش نویس لایحه بودجه اعلام کرد که در سال جاری حدود 100 میلیارد و در سال آینده 300 میلیارد مورد دیگر تأمین می شود. او در کردستان بود.

باخمان مرادنیا عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح آبرسانی از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج و گیاه ازن گفت که شیرینی دهه فجیر با افتتاح این پروژه برای کردها سود زیادی خواهد داشت.

وی افزود یکی از خواسته های مردم کرد دسترسی به آب آشامیدنی سالم و پایدار بود.

استاندار کردستان توضیح داد که 100 میلیارد تومان امسال و 300 میلیارد تومان دیگر در لایحه بودجه سال آینده برای تأمین آب سالم و پایدار در کردستان پیش بینی شده است.

وی گفت که تأمین مالی سدهای گاران ، رامشت و سیاه زاگ با توجه ویژه رئیس برنامه و سازمان بودجه انجام شد.

مرادنیا ادامه داد: از نگاه ویژه دکتر نوباچ ، مشارکت ما در سازمان برنامه و بودجه به حدی بوده است که هرگز آن را بدون مراقبت رها نکرده ایم.

وی خاطرنشان کرد که علی رغم اینکه منابع آب عظیمی داریم ، کمبود و کیفیت پایین آب آشامیدنی برای مردم مطلوب نیست.

استاندار کردستان با بیان اینکه در زمینه تأمین آب و آبرسانی خبرهای خوبی داریم که طی روزهای آینده تصمیم گیری می شود ، یادآور شد: ساکنان سنندج از افتتاح این پروژه لذت خواهند برد. آب سد آزاد.

محمد حسین رضوی ، مدیرکل شرکت توسعه منابع آب و انرژی ایران ، گفت که حدود 2500000000000 $ در بخش آب کردستان طی 25 سال گذشته سرمایه گذاری شده است که بیشتر در زمینه تأمین آب انجام شده است.

وی گفت: برای دستیابی به نتایج پروژه های طولانی مدت آب در کردستان هزاران میلیارد تومان هزینه لازم است و تلاش استاندار و چشم انداز دولت این مبلغ را به کردستان اختصاص می دهد.

مدیرکل شرکت توسعه منابع آب و انرژی ایران گفت: در صورت تأمین اعتبار ، کمتر از یک سال آب سد آزاد به سنندج می ریزد.

به گفته وی ، در حال حاضر سد حدود 2 متر مکعب آب در ثانیه تخلیه می کند ، ظرفیت طراحی آن 7 متر مکعب در ثانیه است.

رضوی در پایان گفت: با انتقال آب از سد آزاد علاوه بر نیاز به آب آشامیدنی در سنندج ، نیازهای صنعتی و کشاورزی این شهرستان و سایر شهرهای استان نیز برآورده می شود.

محمد حسین محمدی ، مدیرکل آب و فاضلاب کردستان گفت: سد گشلگ سنندج که 500 هزار نفر جمعیت دارد ، سالانه 50 میلیون متر مکعب آب تصفیه شده مصرف می کند.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب کردستان از نظر بهداشت آب ، سیستم های آزمایشگاهی و تجهیزات تصفیه آب از سلامت خوبی برخوردار است.

مدیرکل آب و فاضلاب کردستان گفت: وجود یک حوضه آبریز بزرگ در بالادست روستا که در غیر این صورت مورد استفاده قرار می گیرد و بالا بودن سن سد ، طعم و بوی آب سد گشلاگ تغییر کرده است. و مردم اعتراض کرده اند.

مهمترین وظیفه آن ضد عفونی كردن آب ورودی به تصفیه خانه توسط كلر بود كه به یك سیستم ازن زنی تبدیل شده كه ایمنی ضدعفونی اولیه و تصفیه كلر را تضمین می كند و در كاهش طعم و بوی آب مثر است. .

سرانجام محمدی یادآور شد: هزینه سیستم جدید مورد استفاده تصفیه خانه آب سنندج که توسط شرکتی مبتنی بر دانش داخلی ساخته شد ، به حدود 50 میلیارد تومان کاهش یافته است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل