اختلال در “نسخه‌نویسی الکترونیک” به دلیل مشکلات اینترنت / درخواست نظام پزشکی از بیمه‌ها

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کیشور با بیان اینکه در برخی مناطق کیشور به دلیل قطعی اینترنت مشکلاتی در نسخه الکترونیکی گزارش شده است، گفت: پیشنهاد من این است که در این موارد سازمان های بیمه گر اعلام کنند که درصدی از نسخه ها به پزشکان می رسد. تصویر به صورت دستی پذیرفته می شود.

دکتر علی سالاری در گفتگو با روابط عمومی، وی درباره وجود برخی مشکلات در نسخه نویسی الکترونیکی به دلیل مشکلات اینترنت در برخی مناطق کشور، گفت: گزارش های پراکنده ای در این زمینه وجود دارد. البته سازمان نظام پزشکی گزارش مکتوب و مشخصی ندارد که بر اساس آن بتوان گفت چند درصد از پزشکان به دلیل مشکلات اینترنتی با نسخه الکترونیکی مشکل دارند. اما از گوشه و کنار کشور در این باره گلایه هایی وجود دارد که در برخی موارد مشکلات نسخه های الکترونیکی افزایش یافته و امکان ارائه خدمات در قالب نسخه الکترونیکی وجود ندارد و یا سرعت کاهش یافته است.

وی افزود: پیشنهاد من این است که در این موارد سازمان های بیمه گر اعلام کنند که درصدی از نسخه پزشکان به صورت دستی پذیرفته شود. اگر اینترنت به هر دلیلی دچار اختلال شود، حداقل باید تدابیری اتخاذ شود تا مشکلی در ارائه خدمات ایمن وجود نداشته باشد. باید این مسائل را پیش بینی کرد.

سالاری با بیان اینکه در حال حاضر می توان گفت در برخی از مناطق کشور به دلیل اینترنت مشکلات نسخه الکترونیکی وجود دارد، گفت: البته آماری در این زمینه نداریم، این آمار را می توان از بیمه جویا شد. سازمان هایی که معمولاً می توان آنها را با چند ماه پیش مقایسه کرد، اعلام کردند که چند درصد از نسخه های الکترونیکی کمتر است.

وی ادامه داد: در عین حال سازمان نظام پزشکی گیلان نیز درخواست کرد که به دلیل مشکل اینترنت و شکایت برخی بیماران، پزشکان حداقل 20 درصد نسخه را با دست بنویسند، اما همچنان وجود دارد. پاسخ مثبت دولت و شرکت های بیمه در این زمینه ارائه نشده است.

سالاری همچنین گفت: از نسخه الکترونیکی آن به دلیل دقت و سرعت استفاده می کنیم. در حال حاضر بحث نسخه الکترونیکی بحث زندگی و سلامتی است و یک پله پایین تر از آن مسائل مالی است و ما سال ها است که بانکداری الکترونیکی داریم و شما می توانید از طریق تلفن همراه و دستگاه های الکترونیکی پول منتقل کنید و خدمات دریافت کنید. سرویس ها دستی و مکانیزه هستند؟ پاسخ منفی است. بنابراین وقتی برای یک موضوع مالی دست از خدمات دستی برنداشتیم، برای یک موضوع شخصی که مربوط به سلامت مردم است و قطعا مهمتر از آن است، باید به همین ترتیب عمل کنیم و تا حدودی اجازه نسخه دستی را بدهیم.

پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل