علمی و پزشکی

ادعای یک کارشناس امنیت سایبری ؛ فیلترینگ پیشگیرانه برای بی اثر شدن تهدید هکر های «انانیموس»

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی، این روزها شایعات زیادی مبنی بر احتمال هک شدن سایت های مهم کشور توسط یک گروه هکر بین المللی به نام Anonymous به گوش می رسد، اما مرکز فضای ملی واقعیت مجازی این ادعاها را به شدت رد کرده است. در چند روز گذشته تعدادی از سایت ها به طور موقت در دسترس نبودند اما پاسخ قطعی دریافت نشد. از بانک مرکزی گرفته تا خبرگزاری ها و سایت های تعدادی از بانک ها و موسسات دولتی.

کدای یک کرشناس سیبری کارک رو دست به هکرهای انیموس ب فیلترین کیبری های پر هی پیریک هی پیریں!

اما آیا گروه های هکری موفق به هک سایت های ایرانی شده اند؟ یک کارشناس امنیت سایبری در این باره به روابط عمومی گفت وگو کرد.ورداسبی معتقد است که به طور کلی دسترسی به اطلاعات صورت نگرفته است و دو سه مورد اطلاعات قدیمی از یکی از دانشگاه های آزاد کیشور (YZD) و یکی از رسانه های کیشور بوده است. نرم افزار کوچکی بود که به آن دسترسی پیدا کرد و بالاخره یک مشکل روانی و رسانه ای است که متاسفانه تاکنون به آن پرداخته نشده است تا بتوان آن را حل کرد.

کدای یک کرشناس سیبری کارک رو دست به هکرهای انیموس ب فیلترین کیبری های پر هی پیریک هی پیریں!

این کارشناس امنیت سایبری در ادامه سخنان خود گفت: سایت شما هنوز به طور کامل در معرض خطر قرار نگرفته است، یعنی اگر سایت شما هک شده و اطلاعات به بیرون درز کرده است، باید توزیع شود. هک معمولاً یا برای اخاذی استفاده می‌شود، که اطلاعات را منتشر نمی‌کند، یا برای درخواست‌هایی که توسط خودشان انجام می‌شوند و بلافاصله توزیع می‌شوند. اما طی 10 روز گذشته ما درگیر زیرساخت ها هستیم و اطلاعاتی مبنی بر هک شدن سایت شما منتشر نشده است. حتی سایت هایی که گفته می شد توسط گروه هکرهای ناشناس هک شده اند، پس از یک تا دو دقیقه دوباره در دسترس خواهند بود، بنابراین هک عملا انجام نشده است.

ام بخش محموله های آن كرشناس سيبری است اینیموس اینیموس كے كے كے كے با بیان اینکه اساس موج جدید فیلترینگ در کشور بوده و احتمالاً بازی ها یا اپلیکیشن ها و مرورگرهای پرطرفدار زیادی به همین دلیل به لیست فیلترینگ اضافه شده اند، گفت: به طور دقیق تر، اپلیکیشن های بازی توسط میلیون ها کاربر قابل نصب هستند و فرضاً هکر برای آنها دستورالعمل هایی می فرستد که مثلاً سایت را باز کنند و البته خدمات و زیرساخت های سایت مورد نظر که باید روزانه به صد هزار کاربر پاسخ دهد و طبق پیش بینی ها ناگهان با 50 میلیون درخواست مواجه می شود. و در نتیجه سرورها و سرویس ها توانایی پاسخگویی به این حجم از درخواست ها را ندارند و عملا از دسترس خارج می شوند همچنین با اقداماتی که تا زمان شناسایی این حمله انجام شده است، ممکن است پنج تا 10 دقیقه طول بکشد. تا یک ساعت “قبل از حمله گرفته می شود که به آن کمپین زامبی می گویند و نمی توان آن را از حمله واقعی جدا کرد.”

وارداسبی برای روشن شدن دلیل این مثال را بیان کرد: در روزهای اعلام نتایج مسابقه سایت از دسترس خارج می شود یا سایت مورد نظر در لحظات اول از دسترس خارج می شود یا ثبت نام خودرو یکی است. از نمونه هایی که می توان برای این موضوع استفاده کرد اشاره کرد.

4141

دکمه بازگشت به بالا