اقتصادی

ارتقای سطح کیفی و کمی آب شرب شهر سنندج با بهره‌مندی از پروژه آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان از ارتقای کمی و کیفی آب شرب شهر سنندج با کمک طرح آبیاری خبر داد و گفت: به منظور رفع طعم و بوی نامطبوع آب شرب شهر سنندج. سنندج، پروژه بزرگ دو سال پیش و تقریباً تا ابتدای دولت شروع شد، پروژه سیزدهم 20 درصد پیشرفت داشت اما با شروع به کار دولت سیزدهم و توجه ویژه رئیس جمهور و وزیر انرژی، این نتیجه مهم در مدت زمان کوتاهی به دست آمد.

بر اساس گزارش وزارت نیرو، محمد فرهاد با اشاره به بهره برداری از آبرسانی به سنندج گفت: از جمله مشکلات تامین آب شرب مردم سنندج از سد قشلاق، راه تامین آب از سد قشلاق بود. به طوری که تنها امکان استفاده از 115 میلیون سد از مخزن تا تصفیه خانه وجود داشت و اگر مشکلی در تونل آب وجود داشت، شهر با بحران آب مواجه می شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان با اشاره به مشکلات و مسائل کیفی و کمی تامین آب از سد قشلاق افزود: در حوزه ارتقای کیفی آب سد قشلاق اقداماتی از گذشته انجام شده است. سال‌ها، اما بررسی‌ها برای حل مشکل کیفیت آب ادامه دارد، نتیجه نهایی آن تغییر منبع آب بود. بر این اساس موضوع تامین آب سنندج با بهره مندی از سدهای رایگان در دستور کار قرار گرفت.

وی در این خصوص توضیح داد: برای رفع طعم و بوی نامطبوع آب شرب از دو سال پیش پروژه بزرگی آغاز شد و تا ابتدای دولت سیزدهم این پروژه 20 درصد پیشرفت داشت اما با شروع کار. از عملکرد دولت سیزدهم، توجه ویژه ای به رئیس جمهور شد مردم و وزیر در مدت کوتاهی به جمع بندی رسیده اند.

اب شرب با قطعة از 29 آبان در سنندج
فرهاد یادآور شد: در مسیر انتقال آب از سد آزاد به سد کوچوم، مسیر اختصاصی 27 کیلومتری برای هدایت آب به تصفیه خانه شماره یک و دو شهر سنندج ایجاد شد و در 29 آبان ماه آب شرب این مسیر تا تصفیه خانه شماره یک با ظرفیت 1000 لیتر ایجاد شد و دومی رسید و در شبکه توزیع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان ادامه داد: با پیشرفت این پروژه طعم و بوی نامطبوع آب شرب در محدوده مرکزی شهر سنندج با جمعیت بالای 350 هزار نفر کاهش چشمگیری یافته است.

100 درصدی از آب مورد نیاز شهروندان به صورت رایگان از سد تامین می شود

وی یادآور شد: طرح آبیاری فاز دوم با ظرفیت 1000 لیتر در ثانیه در راه بهره برداری است و پیش بینی می شود در آینده نزدیک این مهم نیز محقق شود. در این صورت 100 درصد آب مورد نیاز شهروندان به صورت رایگان از سد تامین می شود.

فرهاد درباره افزایش ظرفیت پالایشگاه های سنندج گفت: پیشرفت این مهم مستلزم فراهم شدن زیرساخت های لازم است که در این راستا برنامه ریزی های لازم برای بهره برداری از پالایشگاه شماره سه انجام شده است و در حال حاضر مطالعات در حال انجام است. متوجه این موضوع مهم شوید

پالایشگاه شماره 3 شهر سنندج در حال اجراست

مدیرعامل شرکت آففا کردستان یکی از پیشنهادات سفر دولتی به این استان را تسریع در بهره برداری از پالایشگاه شماره 3 شهر سنندج عنوان کرد و گفت: امید است با نهایی شدن مطالعات و اخذ مجوزهای لازم انجام شود. ، روند عملیاتی این بخش نیز آغاز خواهد شد.

وی در ادامه نظرسنجی روزانه از شهروندان سنندجی به منظور دریافت بازخورد در خصوص بهبود کمی و کیفی آب شرب 400 لیتر آب) با توجه به اینکه حجم قالب سد آبی را تشکیل می دهد، می باشد. بر کیفیت آب آشامیدنی تاثیر بسزایی دارد.

وی همچنین به اجرای فاز دوم این طرح با مشارکت آب و انرژی با در نظر گرفتن نیاز فعلی شهروندان سنندجی به 2 هزار لیتر آب شرب اشاره کرد و گفت: آب با کیفیت در سطح شهر توزیع شده است. سنندجی از 29 آبان ماه از 200 لیتر در ثانیه و امروز این میزان به 1000 لیتر در ثانیه رسیده است که با استفاده از تصفیه خانه شماره دو این نیاز به طور کامل تامین می شود.

فرهاد خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای سطح آب کافی، همزمان با پیشرفت این پروژه، تصفیه خانه، سطح شهر و شبکه شستشو می شود که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود. در حال حاضر در حال انجام است.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا