علمی و پزشکی

از خواص بی نظیر مصرف آجیل‌ها چه می‌دانید؟

به گزارش شفاف ، آجیل یکی از بهترین و غنی ترین غذاهایی است که متخصصان تغذیه روی مصرف منظم آن تمرکز دارند. آجیل محصولاتی غنی از انرژی و دارای خواص ویژه برای بدن سالم است.

ماریا هلنا مارین ، یک مشاور پزشکی می گوید: “آجیل ها غنی از ریز مغذی ها ، سرشار از فیبر و پروتئین گیاهی هستند و چربی های آنها برای بدن مفید است.” بسیاری از مغزها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای عملکرد مناسب سلول ها ضروری هستند.

این متخصص تغذیه می گوید: از آنجا که آجیل منبع اصلی اسید فولیک است ، مصرف روزانه آنها می تواند استرس ، بی حالی و خستگی و اثرات PMS را کاهش دهد. مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن آجیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

از آنجا که آجیل سرشار از فیبر ، چربی اشباع و چربی اشباع نشده است ، فاکتور مهمی در کاهش سطح کلسترول خون است. به همین دلیل به آنها روغنهای اساسی می گویند.

متخصصان تغذیه می گویند مصرف روزانه آجیل می تواند باعث متعادل شدن رژیم غذایی شود ، زیرا بسیاری از آجیل ها مانند گردو سرشار از چربی های اشباع نشده یا غنی از یک نوع چربی اشباع نشده مانند بادام ، پسته و فندق هستند.

آجیل ها دارای مقدار زیادی پتاسیم هستند که باعث تقویت رگ های خونی و کاهش فشار خون می شود. پتاسیم همچنین باعث کاهش کلسترول بد خون و همچنین افزایش سطح کلسترول خوب در خون می شود. با این حال ، سطح پتاسیم باید در سطح نرمال حفظ شود.

از خواص ویژه آجیل چه می دانید؟

تحقیقات نشان داده است که مصرف 6 آجیل به دلیل اشباع عناصر مختلف می تواند از سلول ها در هنگام اکسیداسیون و پیری محافظت کند. علاوه بر این ، بادام سرشار از فسفر و ویتامین B2 است و مصرف روزانه می تواند عملکرد سلول های بدن را بهبود بخشد. 10 بادام فقط 161 کالری دارد و حاوی 2.5 گرم کربوهیدرات قابل هضم است.

یکی از سوالات متداول در مورد آجیل نحوه خوردن آنها است. متخصصان تغذیه اسپانیا مصرف آجیل را به صورت طبیعی و خام توصیه می کنند. افزودن نمک زیاد به مغزها می تواند منجر به افزایش سطح سدیم و فشار خون شود. بنابراین ، نباید بیش از حد از آجیل های شور استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا