علمی و پزشکی

از سویه جدید ویروس کرونا چه می‌دانیم؟ / “لامبدا” مسری‌تر از آلفا و گاما

به گفته شفاف ، از آن زمان به بعد ، این سویه بر این آمریکای جنوبی تسلط دارد و علت بیش از 80٪ عفونت های جدید است.

این گونه در حال حاضر حداقل در 26 کشور جهان از جمله انگلستان شناخته شده است و سازمان بهداشت جهانی نام لامبدا سویه را در 14 ژوئن اعلام کرد.

آژانس بهداشت عمومی انگلستان اعلام کرده است که سویه های مرتبط با جهش در چادرهای پروتئینی را آزمایش کرده است که باعث می شود ویروس به سلول های انسانی متصل شود.

یک مسئله مهم برای دانشمندان توانایی افزایش شیوع آن و افزایش مقاومت ویروس در برابر آنتی بادی های خنثی شده است ، به این معنی که می تواند سریعتر گسترش یابد و در برابر واکسن ها و آنتی بادی ها مقاوم باشد.

با این حال ، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر تشدید بیماری یا کاهش اثر واکسن های استفاده شده وجود ندارد.

مطالعات اخیر چه می گویند؟

به گزارش ایندیپندنت ، مطالعه جدیدی که بر اساس نمونه هایی از سایر کارمندان بهداشت شیلی انجام شده است ، حاکی از آن است که لامبدا از گونه های آلفا (انگلیسی) و گاما (برزیل) مسری است.

این مطالعات همچنین نشان می دهد که ایمنی گونه های لامبدا بیشتر از آنتی بادی های نوع آلفا یا گاما در بیمارانی است که یکی از واکسن های تاج چینی را دریافت می کنند. با این حال ، پیش نویس مطالعه ، که در اول ژوئیه منتشر شد ، واکسن های دیگر را آزمایش نکرد.

طبق آخرین گزارش ها در تاریخ 2 ژوئیه ، هشت مورد از این گونه در انگلیس شناسایی شده است که احتمالاً کمتر از تعداد واقعی است.

سرویس بهداشت عمومی انگلستان در اولین گزارش خود در تاریخ 25 ژوئن ، جزئیات شش مورد اول را که با آزمایش ژنتیک شناسایی شده است ، ارائه داد. با این حال ، هیچ یک از این موارد منجر به مرگ 28 روز پس از نتیجه آزمایش مثبت نشد.

دکمه بازگشت به بالا