علمی و پزشکی

استفاده از لاما در مبارزه با کرونا

طبق مطالعه جدیدی که در یک ژورنال بین المللی منتشر شده است ، آنتی بادی های موجود در رگ های خونی للامه قادر به جلوگیری و مقابله با COVID-19 بودند. به گفته جیسون مک للان ، استاد دانشگاه آستین ، این اولین پادتن شناخته شده برای خنثی سازی SARS-CoV-2 است.

استفاده از لاما در مبارزه با COVID-19

محققان دریافته اند که براساس مطالعه ای که چهار سال پیش در یک لامای 9 ماهه به نام ویندوز انجام شده است ، محققان دریافتند که آنتی بادی های موجود در حیوانات می توانند ویروس های SARS-CoV-1 و MERS-CoV را خنثی کنند. خوشبختانه ، آنتی بادی های زمستانی ، که اکنون 4 ساله هستند ، SARS-CoV-2 را نیز خنثی کردند ، که باعث COVID-19 می شود.

طبق گفته نیویورک تایمز ، استفاده از آنتی بادی ها در چنین مطالعاتی شگفت آور است و این اولین بار است. از آنتی بادی های حیوانات در درمان بیماری هایی مانند HIV و آنفلوانزا استفاده شده است و منجر به درمان مؤثر می شود.

استفاده از لاما در مبارزه با COVID-19

به دلیل مقدار کمی آنتی بادی لاما ، آنها به راحتی می توانند با قسمت های مختلف ویروس ارتباط برقرار کنند. دانیل رپ می گوید: “اضافه کردن این آنتی بادی به سنبله مانع از اتصال آن به سلول های دیگر می شود که به طور مؤثر ویروس را خنثی می کنند.”

به گفته مک للان ، اگر از آنتی بادی به عنوان واکسن استفاده شود ، باید آنتی بادی 1 یا 2 ماه قبل از عفونت به بدن انسان تزریق شود تا ثبات فوری حاصل شود. همچنین می توان از آن برای درمان مبتلایان به این بیماری و کاهش شدت بیماری استفاده کرد.

به گفته یکی از محققان ، کار زیادی برای شروع استفاده بالینی از این آنتی بادی باید انجام شود. اما اگر این پادتن کار کند ، وینت سزاوار یک بنای تاریخی است.

Futurism.com

دکمه بازگشت به بالا