ورزشی

استقلال ۶۷ امتیازی هم شایسته بود اما جام را به بها دادند نه بهانه

استقلال ۶۷ امتیازی هم شایسته بود اما جام را به بها دادند نه بهانه

پرسپولیس با ۶۸ امتیاز و با رکورد‌هایی که اوسمار ویرا خلق کرد قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد. 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، استقلال در مجموع با بضاعتی که داشت فصل خوبی را سپری کرد و حالا تنها نایب قهرمان لیگ برتر است که ۶۷ امتیاز اندوخته است. با این حال نمی‌توان از کنار شایستگی‌های پرسپولیس به خصوص در نیم فصل دوم که با ویرا متحول شد و فوتبال خوبی را انجام داد، بی‌تفاوت گذشت.

پرسپولیس حتی در هفته‌هایی که به دنبال استقلال می‌دوید تا این تیم را از صدر پایین بکشد بهانه نمی‌آورد و با تمام وجود فوتبال بازی می‌کرد. استقلالی‌ها، اما در قائمشهر جام را از دست دادند و پس از آن سراغ یکسری حواشی رفتند که خیلی قشنگ نبود و کمکی هم به آنها نکرد. 

استقلال ۶۷ امتیازی هم شایسته بود اما جام را به بها دادند نه بهانه

اوسمار ویرا برای اینکه پرسپولیس را قهرمان کند رفتاری بسیار حرفه‌ای داشت. او هرگز به تیم حریف توهین نکرد و فقط گفت بهتر است حرف فنی بزنند تا جوابشان را بدهیم. ویرا در جشن قهرمانی هم یاد یحیی گل محمدی را زنده کرد و نشان داد که یک مربی جنتلمن است. نکته جالب اینکه او ۳۸ امتیاز از ۴۵ امتیاز ممکن در نیم فصل دوم را تصاحب کرد تا رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند. 

استقلال ۶۷ امتیازی هم شایسته بود اما جام را به بها دادند نه بهانه

اوسمار فقط یک بار به آلومینیوم اراک باخت که آن هم در اولین هفته حضورش روی نیمکت پرسپولیس بود ولی پس از آن توانست ۱۴ بازی را بدون شکست پشت سر بگذارد و در نهایت با شایستگی پرسپولیس را قهرمان کرد. البته تاکید می‌کنیم که استقلال هم با توجه به بضاعتی که داشت یک نایب قهرمان شایسته بود و حالا باید تیمش را برای حضور پرقدرت در لیگ نخبگان آسیا آماده کند، اما در نهایت جام به تیمی رسید که لیاقت قهرمانی را داشت و دنبال بهانه نبود.

نویسنده تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از سبک نوشتاری زیبا و توصیفات جذاب، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌های مفصل و زنده از رویدادها و مسابقات ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در به اشتراک گذاری احساسات و لحظات برجسته ورزش با شما دوستان ورزشی قرار می‌دهم. همراه با من باشید و به دنیای هیجان انگیز ورزشی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا