اسلحه همچنان عامل اصلی مرگ کودکان و نوجوانان در آمریکاست

آمریکا |کود

گزارش جدیدی از مرکز «جانز هاپکینز» بر ادامه اپیدمی مرگ‌ومیر مرتبط با سلاح گرم در ایالات متحده در میان کودکان و نوجوانان به‌ویژه در بین جوانان سیاه‌پوست تاکید می‌کند.

به گزارش روابط عمومی، این گزارش تحت عنوان «خشونت با اسلحه در ایالات متحده ۲۰۲۲: بررسی بار تحمیل‌شده بر کودکان و نوجوانان»، آخرین داده‌های نهایی شده از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را ارزیابی و تاکید می‌کند در سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۸ هزار و ۲۰۴ نفر (که دومین رکورد ثبت شده است) بر اثر تیراندازی در ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند.

این آمار شامل ۲۷ هزار و ۳۲ مورد خودکشی می‌شود و بالاترین رقم برای این کشور است.

تمرکز اصلی گزارش سالانه در سال جاری بر مرگ و میر ناشی از اسلحه در میان کودکان یک تا ۱۷ ساله است. در ایالات متحده، میزان مرگ و میر ناشی از سلاح در این گروه سنی از سال ۲۰۱۳ تا ۱۰۶ درصد افزایش یافته است و از سال ۲۰۲۰ عامل اصلی مرگ و میر در میان این گروه بوده است.

این گزارش همچنین تأثیر نامتناسب مرگ و میر ناشی از اسلحه در میان کودکان و نوجوانان سیاه پوست را روشن می کند. در سال ۲۰۲۲ در گروه سنی یک تا ۱۷ سال، نرخ مرگ و میر ناشی از اسلحه در کودکان و نوجوانان سیاه‌پوست ۱۸ برابر بیشتر از کودکان سفیدپوست در همان گروه سنی بود. میزان قتل با اسلحه در میان کودکان و نوجوانان سیاه پوست از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی ۵.۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، «سیلویا ویارئال»، نویسنده اصلی گزارش می‌گوید: امیدواریم این گزارش به سیاستگذاران کمک کند تا مقیاس این بحران و امکان رسیدگی موثرتر به آن را با اقدامات عادلانه و مبتنی بر شواهد از جمله قوانین پیشگیری از دسترسی به اسلحه در کودکان را درک کنند.

فعالان و حامیان کنترل سلاح در آمریکا در ابتدا تصور می‌کردند که دولت فعلی بتواند موجب اقداماتی در زمینه جلوگیری از خشونت با اسلحه در این کشور شود ولی با گذشت سال‌ها از ریاست‌جمهوری بایدن این امیدها به یأس و سرخوردگی تبدیل شده است.

قوانین مرتبط با استفاده از اسلحه در آمریکا موضوعی سیاسی در این کشور بوده است. در حالی که دموکرات ها خواستار مقررات سخت‌گیرانه‌تر هستند، جمهوری خواهان مالکیت اسلحه را به عنوان یک حق غیرقابل انکار می‌دانند و این درحالی است که هر سال به تعداد و تلفات این قبیل کشتارها و ناامنی بیشتر در شهرها و ایالات مختلف افزوده می‌شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل