علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

اسکراب خانگی صورت چیست؟

اسکراب های خانگی روشی ارزان و ساده برای تمیز کردن پوست هستند. اگر می خواهید از اسکراب برای تمیز کردن و پاکسازی پوست صورت خود استفاده کنید، ما به شما نشان می دهیم که چگونه چند اسکراب خانگی درست کنید. اگر به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت می دهید، پیشنهاد می کنیم این اسکراب های خانگی را امتحان کنید.

تفاوت بین لایه برداری و لایه برداری

لایه برداری سلول های مرده را از بین می برد و آلودگی ها را از روی پوست پاک می کند و پوست را درخشان و درخشان می کند. اسکراب با لایه برداری متفاوت است. اسکراب فقط می تواند پوست و سطح آن را تمیز کند، اما اسکراب با ماسک به لایه های عمیق تر پوست می رود.

1. اسکراب ماهیچه شکر خانگی

عناصر:

یک قاشق چای خوری شکر گرانول؛

دو قطره آب؛

یک یا دو قطره اسانس لیمو، پرتقال، درخت چای یا اسطوخودوس (اختیاری).

طرز تهیه و استفاده:

تمام مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. لایه برداری را به آرامی با نوک انگشتان خود روی پوست تمیز ماساژ دهید. مراقب باشید که پوست با چشم تماس پیدا نکند. سپس پوست را با آب سرد بشویید و با یک حوله تمیز به آرامی خشک کنید. بعد از لایه برداری پوست در صورت لزوم از کمی روغن به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید.

2. شکر و پوست لیموترش

عناصر:

3 قاشق غذاخوری شکر؛

آب نصف لیمو؛

یک قاشق عسل؛

روغن زیتون بگیرید.

طرز تهیه و استفاده:

آب لیمو و روغن زیتون را در یک کاسه مخلوط کنید. پس از مخلوط شدن خوب، عسل و شکر را اضافه کنید. این ماسک را با حرکات دایره ای روی پوست تمیز بمالید. صورت خود را با آب گرم بشویید و به آرامی با حوله خشک کنید. پس از استفاده از این برس، پوست را با کرم مناسب مرطوب کنید.

3. اسکراب صورت شکر و شکلات

اجزاء:

یک چهارم شکر قهوه ای؛

یک هشتم فنجان روغن زیتون؛

یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو؛

یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل.

طرز تهیه و استفاده:

تمام مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. برای لایه برداری پوست، مقدار زیادی اسکراب را به مدت 60 ثانیه روی پوست تمیز صورت ماساژ دهید و در صورت تمایل بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس پوست را با آب گرم بشویید.

4. اسکراب صورت با عسل و بلغور جو دوسر

عناصر:

نصف فنجان جو آب پز؛

دو قاشق عسل؛

یک قاشق بادام؛

15 قطره اسانس اسطوخودوس؛

15 قطره اسانس درخت چای؛

چای با اسطوخودوس خشک (اختیاری).

طرز تهیه و استفاده:

بلغور جو دوسر را با مخلوط کن خرد کنید. مراقب باشید خشک نشود؛ فقط آسیاب کن بلغور جو دوسر را با بقیه مواد در یک کاسه کوچک بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. برای لایه برداری پوست، آن را به آرامی و با حرکات دایره ای روی پوست بمالید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس پوست را با آب گرم بشویید.

5. اسکراب شکر موز

موز سرشار از مواد مغذی است. و البته بسیار آبرسان و گزینه ای عالی برای از بین بردن لک و جوانسازی پوست شماست.

عناصر:

نصف پوره موز رسیده؛

دو قاشق غذاخوری شکر سفید؛

شکر قهوه ای 1 قاشق غذاخوری

تهیه و استفاده:

مواد را با هم مخلوط کرده و مواد را روی پوست خود ماساژ دهید. اسکراب را به مدت 5-10 دقیقه بگذارید، سپس آن را از روی صورت خود بردارید.

کلام پایانی

امیدواریم از این اسکراب های خانگی برای کمک به پوست خود استفاده کنید. اگر از اسکراب دیگری برای تمیز کردن پوست خود استفاده کرده اید، در نظرات با ما به اشتراک بگذارید. برای خرید کرم اسکراب کلینیک میتوانید به فروشگاه موراشین مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا