استانی

اعزام ۶۰۰۰ زائر همدانی به مرقد مطهر امام راحل

روابط عمومی/همدان معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع) همدان از اعزام ۶۰۰۰ زائر همدانی در ۱۴ خرداد به مرقد مطهر امام خبر داد.

کامران کریمی در گفت‌وگو با روابط عمومی، اظهار کرد: تجمع بزرگ همه اقشار مردم و بسیجیان در ۱۴ خرداد مصادف با سالگرد ارتحال امام راحل در مرقد امام یکی از برنامه های هر ساله کشور در سطح ملی بوده که سهم امسال استان همدان از این تعداد زائران برای اعزام به مرقد امام (ره) ۶۰۰۰ نفر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیرامون این موضوع هماهنگی و پشتیبانی‌های لازم انجام شده است، خاطرنشان کرد: وظیفه سپاه در این رابطه بحث ثبت نام از زائران بوده که برای ثبت نام از زائران مرقد امام(ره)، مبنا را در این ثبت‌نام‌ها به ثبت‌نام جوانان و نوجوانان و بیشتر نوجوانان دهه دوم و سوم به بعد انقلاب قرار داده‌ایم.

 فرمانده قرارگاه شهید فهمیده همدان با اشاره به اینکه سهم همه شهرستان‌های استان همدان از سهمه زائران ۶۰۰۰ نفری استان مشخص شده است، خاطرنشان کرد: همه فرماندهان و مسئولین و دستگاه‌های استان پای کار آمده‌اند و در این رابطه همراهی لازم را برای اجرای این برنامه ملی بر عهده خواهند داشت.

کریمی یادآور شد: غروب ۱۳ خرداد کاروان‌های مربوط به زائران همدانی به سمت تهران حرکت خواهند کرد و بر اساس پیش بینی راس ساعت ۳ صبح در پارکینگی که برای استان همدان در تهران با هماهنگی به عمل آمده اختصاص یافته مستقر خواهیم شد و در صبح ۱۴ خرداد در مرقد امام راحل ضمن تجدید پیمان با امام (ره) از سخنرانی مقام معظم رهبری بهره‌مند می‌شویم.

وی ادامه داد: هر ساله همزمان با فرارسیدن سالگرد امام خمینی(ره) برنامه‌هایی برای گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل در دستور کار همه نهادها از جمله سپاه قرار می‌گیرد که این برنامه‌ها در سطح استانی و ملی پیش بینی شده و به صورت مجزا اجرا می‌شود .

کریمی با اشاره به برنامه‌های امسال ارتحال امام راحل با شعار«امام، وعده‌ صادق» بیان کرد: برای برنامه‌های سالگرد ارتحال امام قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه شهید فهمیده در سپاه استان تشکیل شده که همه موضوعات و برنامه‌ها و دستورات کار را پیگیری می‌کند.

وی همچنین با اشاره به برنامه های استانی همدان در رابطه با برنامه‌های سالگرد امام راحل، افزود: تجمعات و دسته‌جات عزاداری و هیئات عزاداری و نشست‌های اقشار مختلف در پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت استان در این روز برگزار می‌شود و در این راستا با همه رده‌های سپاه اعم از محلات و اقشار هماهنگی لازم انجام و ابلاغ شده که حتماً باید یک نشست به همین مناسبت مهم با موضوع تبیین اندیشه‌های امام برگزار کنند.

کریمی با بیان اینکه فضاسازی و سیاه پوش کردن اماکن به مناسبت سالگرد ارتحال امام در دستور کار قرار گرفته است، گفت: سه جلسه پشتیبانی در محل استانداری با حضور استاندار، مدیران کل و فرمانداران در این رابطه برگزار شده و استاندار همدان با مدیریت خوب جلسات، دستورات لازم را در این زمینه صادر کرده‌اند.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا