افتتاح نخستین نیروگاه خورشیدی اسدآباد در آینده نزدیک

آینده نزدیک |اسدآباد

روابط عمومی/همدان مدیر توزیع برق شهرستان اسدآباد از احداث نخستین نیروگاه خورشیدی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

سهراب عسگری نویدیان چهارشنبه، ۲۹  شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ کیلووات در شهرک صنعتی شهرستان احداث شده و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که در رابطه با ایجاد و احداث نیروگاه‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر  در شهرستان اسدآباد  اقدام کنند استقبال خواهیم کرد، افزود: علاوه بر سرمایه گذاران بخش خصوصی، مشترکان  بخش خانگی هم که در رابطه با احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک خانگی ورود پیدا کنند با ارائه تسهیلات خوب و مناسبی با همکاری شرکت برق ،سپاه، کمیته امداد و بهزیستی از آنان حمایت خواهد شد.

این فرد مسئول از معرفی و ثبت نام ۱۲  مشترک برق اسدآبادی  برای نیروگاه‌های مقیاس کوچک خانگی خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه دو مورد از این پرونده‌ها تاکنون محقق شده و ۱۰ مورد پرونده‌ها به دلیل عدم پیگیری مشترکان متقاضی هنوز ابتر باقی مانده است.

عسگری نویدیان ادامه داد: وزارت نیرو طرح نیروگاه‌های در مقیاس کوچک خانگی را پیش بینی کرده که این امر از نقش موثری در عایدات و درآمد خانوارهای متقاضی برخوردار بوده و در مرتفع شدن کمبود تولید شبکه برق نیز کمک شایانی خواهد داشت.

عسگری نویدیان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد شبکه برق  نقاط شهری اسدآباد  به کابل خودنگهدار تجهیز شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد  شبکه برق نقاط روستایی سطح شهرستان نیز به کابل خودنگهدار مجهر شده، که با اجرای ۷۵ کیلومتر  شبکه خودنگهدار دیگر، صد در صد روستاهای شهرستان نیز به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: کاهش سرقت، کاهش تلفات، بالا بردن ضریب و قابلیت اطمینان شبکه از نظر قطعی در شرایط بحرانی چون باد و طوفان، کاهش خطر برق گرفتگی و کاهش خاموشی‌های ناشی از اتصال سیم‌های مسی برق در زمان بارندگی و وزش باد از مزایای تبدیل سیم‌های مسی برق به کابل خودنگهدار به شمار می‌رود.

عسگری نویدیان خاطر نشان کرد: ۳۹۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در کل شهرستان وجود دارد که از این میزان شبکه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده و ۷۰ کیلومتر آن در سطح روستاها باقی مانده که این میزان نیز در دست اقدام است.

وی مطرح کرد: اسدآباد دارای ۴۵ هزار مشترک برق در سطح شهرستان بوده که از این تعداد مشترکان برق تعداد ۳۲ هزار و ۶۴۵  مشترک برق خانگی و مابقی به مشترکان عمومی، صنایع، کشاورزی و برق تجاری اختصاص دارند.

مطالبات شش میلیاردی شرکت برق از مشترکان اسدآبادی

عسگری نویدیان با اشاره به مطالبات شش میلیارد تومانی شرکت توزیع برق شهرستان اسدآباد از مشترکان برق اسدآبادی، ادامه داد: از این میزان مطالبات شرکت توزیع برق شهرستان از مشترکان برق اسدآبادی، سه میلیارد تومان آن به مشترکان اداری اختصاص دارد.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از جمعیت جوانی، گفت: در راستای حمایت از جوانی جمعیت هزینه برق توسط شرکت برق  برای خانواده‌های سه فرزند به بالا ۵۰ درصد تخفیف، چهار فرزند ۷۰ درصد و بالاتر رایگان خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا