اقتصادی

افزایش مصرف گاز بخش خانگی و تجاری معادل ۲ فاز پارس جنوبی

وزیر نفت از افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش های خانگی و تجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، جواد اوجی امروز در بازدید از مرکز دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: برای بررسی توزیع، تامین و مصرف گاز امروز زود به مرکز دیسپاچینگ شرکت ملی گاز مراجعه کردم و گاز زنده داشتم. تماس با پالایشگاه ها و سکوهای پارس جنوبی.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه نزدیک به 705 میلیون مترمکعب (حدود 70 درصد گاز منطقه) از این منطقه برداشت می کنیم و آمادگی 100 درصدی برای گازرسانی با اقدامات پیش بینی شده و انجام تعمیرات اساسی در خطوط لوله داریم. سکوهای استخراج گاز، پالایشگاه ها و ایستگاه ها فشار کمتری دارند.

وزیر نفت با بیان اینکه مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری نسبت به سال گذشته 60 میلیون مترمکعب در روز معادل 2 فاز پارس جنوبی افزایش یافته است، تصریح کرد: از همه مردم می خواهیم در مصرف بهینه و مصرف تلاش کنند. اقدامات خوبی برای تشویق مردم در نظر گرفته شده است که با هر 1 درصد کاهش مصرف 3 درصد تخفیف گاز در نظر گرفته می شود و در صورت صرفه جویی 30 درصدی جامعه نسبت به مصرف پارسال گاز رایگان خواهد بود.

اوجی همچنین به مردم توصیه کرد لباس گرم بپوشند و دما را بین 18 تا 21 نگه دارند.

بر اساس بیانیه وزارت نفت، در این بازدید در گفتگوی تلفنی با احمد باهوش مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بر آمادگی حداکثری برای تامین گاز پایدار تاکید کرد.

کردانی از سران قوا/ مولون شد دولت شد

وزیر نفت در ادامه با قدردانی از سران قوای سه گانه گفت: کارکنان مالیاتی صنعت نفت مانند سایر کارکنان کشور شده اند و از این بابت از سران دولت تشکر می کنیم و انشاالله کارکنان دو بار انگیزه خواهند داشت.

اجرای ماده 6 ماده 10 تکمیل شده است

اوجی در پایان اعلام کرد: ماده 10 نیز در 6 فصل مطرح شده و تنها فصل هفتم آن باقی مانده است و انشالله موافقت مسئولان ارشد نظام را جلب خواهیم کرد که موجب رضایت همکاران خواهد شد.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا