اقتصادی

افزایش پیک بار مصرف برق تا ۶۲ هزار مگاوات

وزیر نیرو با اشاره به افزایش زودرس دما گفت: این روزها وضعیت بسیار گرمی داریم و حتی اگر آغاز فصل تابستان باشد اما شاهد افزایش مصرف هستیم ، بنابراین در 21 ژوئیه گذشته سال حداکثر بار 58000 مگاوات بود. “سال گذشته حداکثر مصرف 58000 و 300 مگاوات بود اما دیروز و امروز حداکثر بار به حدود 62000 مگاوات رسید و ما این فصل را آغاز می کنیم.

به گزارش روابط عمومی ، رضا اردکانیان امروز چهارشنبه 24 پروژه از هفته هفتم در ایران # هر هفته را افتتاح کرد ، از جمله سد لاستیکی فرح آباد ساری ، هفت پست برق و خط انتقال ، چهار نیروگاه خورشیدی ، دو نیروگاه کوچک. 902 میلیارد حجم ، و تاکنون 65 مورد از 1400 پروژه از 290 پروژه وعده داده شده 65 مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گفته وی ، در هشت سال گذشته ، علیرغم محدودیت ها و دشواری های ناشی از جنگ اقتصادی در زمینه آب و برق ، حدود 14000 روستا با جمعیت بیش از 9 میلیون نفر به منبع آبرسانی امن و پایدار دسترسی دارند. به 100 تصفیه خانه فاضلاب ، 55 تصفیه خانه بزرگ آب ، 57 سد مخزن متصل است. بیش از 330،000 هکتار از شبکه های اصلی آبیاری و زهکشی به بهره برداری رسیده است ، فقط پروژه های عمرانی وزارت نیرو و شرکت های تابعه آن است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در زمینه ماشین آلات کارهای بیشتری نسبت به ساخت و ساز انجام شده است ، خاطرنشان کرد: ادغام سازوکارهای اجرا شده از جمله شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی و تنها منبع امدادرسانی ساخت و ساز بود.

به گفته وزارت نیرو ، وی با اشاره به بودجه 1400 در حوزه آب و برق ، ادامه داد: خلا gapهای با ارزش در بودجه های سالانه با کمک نمایندگان تأمین شد.

اردکانیان همچنین در مورد همکاری نزدیک با استانداران گفت: کار بسیار نزدیک و مشترک بین وزارت نیرو و فرمانداران در سالهای اخیر از جمله چهار سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: چهار سال شامل دو سال از خشک ترین و دو سال از مرطوب ترین سالهای نیم قرن اخیر. مدیریت در چنین سالهایی سوابق بسیار خوبی از همدلی در زمینه کار بین مدیریت ویژه و بخش آب و انرژی در سطح مدیران داخل و خارج از دولت است.

وزیر نیرو ادامه داد: “با اقدامات صورت گرفته توسط فعالان انرژی کشور ، دولت ، بخش خصوصی ، شرکای برق آبی ، فعالان صنعت و شهرداران نیاز به همکاری و هماهنگی دارند. “مهمترین چیز آگاهی و همکاری مردم در خانه و مشاغل است ، به طوری که ما می توانیم این فصل گرم و خشک را با کمترین مشکل سپری کنیم.

اردکانیان در مورد هفته پس انداز گفت: “ان شا Godالله این وضعیت به ما امکان می دهد تا با استفاده از راه حل های ساده ، مصرف آب و انرژی را کنترل کنیم و در مصرف آب و انرژی اخلاقی است.”

وی با اشاره به ریل های دولت تدبیر و امید گفت: “همه توانایی دولت دوازدهم در قطع شغل ، انشا Godالله توسط دولت سیزدهم استفاده می شود و زمینه های جدید خدمات باز می شود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا