افزایش ۳۰۰ درصدی مهاجرت پرستاران

به گزارش شفاف ، محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستاران ایران درباره جابجایی پرستاران در خارج از کشور صحبت کرد و گفت: در حال حاضر پرستاران به دلیل کمبود شرایط مانند کمبود دستمزد و کمبود نیروی کار سخت کار می کنند. پرستاران در بیمارستان ها و مراکز درمانی برخی از پرستاران دوباره نقل مکان می کنند. این مشکل باعث کمبود پرستار در کشور نسبت به سالهای گذشته شده است.

وی با اشاره به شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب و نیاز به بیمارستان ها و مراکز درمانی بیشتر برای پرستاران گفت: اکنون پرستاران در امر مراقبت از بیماران ویروس کرونا در خط مقدم هستند اما کمبود پرستار سلامت بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان ها را تهدید می کند. .

وی گفت: در زمانی که بیماری ویروس کرونا قلب در کشورهای پیشرفته در حال افزایش است ، حقوق آنها افزایش یافته است تا پرستاران بیشتری را به مراکز درمانی و بیمارستانها جذب کرده و انگیزه این گروه را افزایش دهد ، اما متاسفانه در ایران کمبود پرستار وجود دارد. وضعیت پرداخت به هیچ وجه خوب نیست.

شریفی مقدم گفت: بر اساس آمار بهداشت جهانی ، 10 پرستار باید در هر 100000 نفر شاغل شوند که این رقم در کشورهای اروپایی 8 تا 10 و در کشور ما 1.01 است. استفاده می شود که بسیار کمتر از حداقل تعیین شده توسط استاندارد جهانی است.

وی در مورد مهاجرت پرستاران ، توضیح داد: طبق آمار سازمان پرستاری ، هر ساله حدود 500 پرستار برای ارجاع به خارج از کشور به این سازمان مراجعه می کنند. اکنون این آمار 300 درصد رشد کرده است که دلیل اصلی آن ایجاد انگیزه های مختلف در کشورهای پیشرفته است.

وی گفت: “در حال حاضر برای هر تخت بیمارستان کمتر از یک پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی وجود دارد و این استاندارد به طور متوسط ​​مربوط به دو و نیم پرستار است. هر تخت یک تخت بیمارستان است.”

شریفی مقدم: ”کمبود پرستار ارتباط مستقیمی با میزان مرگ و میر ناشی از بیماری دارد. امروزه با شروع بیماری ویروس کرونا قلب ، این کمبود قدرت بیش از گذشته مشهود است ، زیرا بیماری عروق ویروس کرونا قلب به پرستاران بیشتری نیاز دارد.

انتهای پیام /

خروج از نسخه موبایل